חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אובדן כושר עבודה זמני

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

אובדן כושר עבודה זמני הוא מצב שבו אדם איבד את כושר עבודתו באופן זמני עקב מחלה או תאונה. במאמר זה נסביר מה לעשות במקרה של אובדן כושר עבודה זמני ומאילו גורמים ניתן לקבל פיצוי.

מהו אובדן כושר עבודה זמני ?

ביטוח אובדן כושר עבודה מקנה פיצוי חודשי למבוטח שאיבד את כושר עבודתו עקב מחלה או תאונה. 

במרבית הפוליסות (ובקרנות הפנסיה) הפיצוי החודשי ישולם גם במצב של אובדן כושר עבודה זמני. כלומר כאשר המבוטח אינו יכול לעבוד באופן זמני אך בעתיד הוא צפוי לחזור לעבוד.

על מנת לקבל את הפיצוי החודשי המלא עליכם להוכיח שנפגעה יכולתכם לעבוד עקב מצב בריאותכם בשיעור של לפחות 75%. במקרה של אובדן כושר עבודה מלא תקבלו 75% מהשכר המבוטח שלכם (אם מלוא השכר בוטח).

אם בפוליסה בוטחתם גם בביטוח אובדן כושר עבודה חלקי תהיו זכאים לפיצוי חודשי גם אם איבדתם רק חלק מיכולת העבודה שלכם. למשל, אם איבדתם 50% מכושר עבודתכם תקבלו 50% מסכום הביטוח החודשי.

תוך כמה זמן ניתן לקבל את הפיצוי החודשי ?

בפוליסות הביטוח ובקרנות הפנסיה ניתן לקבל את הפיצוי החודשי לאחר תקופת המתנה של 3 חודשי אי עבודה. בחלק מהפוליסות קיים כיסוי המקצר את תקופת ההמתנה. במצב זה לאחר 3 חודשי אי כושר עבודה יקבל המבוטח פיצוי חודשי עבור החודש השני והשלישי. כיסוי זה מכונה פרנצ'יזה.

איך ניתן לקבל פיצוי בתקופה של עד התחלת התשלום ע"י חברת הביטוח ?

אם נותרו לכם ימי מחלה תוכלו לבקש לנצלם. במקביל ניתן להגיש תביעה לנכות כללית בביטוח לאומי. התגמול שתקבלו מביטוח לאומי אינו גבוה.

אובדן כושר עבודה זמני

האם ניתן לקבל פיצוי לצמיתות ?

חברות הביטוח תמיד יקבעו אובדן כושר עבודה זמני ולא לצמיתות. האינטרס של חברות הביטוח הוא לשלם לכם כמה שפחות. חברות הביטוח יבקשו ממכם להוכיח שאתם עדיין באובדן כושר עבודה מידי שנה או כל 6 חודשים.

אנו יודעים שמדובר על הטרדה של ממש אך לא ניתן למנוע מחברות הביטוח לבדוק אתכם מידי שנה.

איך להגיש תביעת אובדן כושר עבודה זמני ?

הכנסו לאתר של חברת הביטוח או של קרן הפנסיה בה אתם מבוטחים. הורידו את טפסי התביעה ומלאו אותם. צרפו לתביעה מסמכים רפואיים, אישור ניהול חשבון בנק, עותק תעודת זהות וספח, טופס 101, תלושי שכר, טופס ויתור על סודיות רפואית וכל מסמך אחר שנדרש באתר חברת הביטוח.

במקרים גבוליים בהם לא ברור האם חברת הביטוח תאשר את התביעה כדאי לשקול לצרף חוות דעת של רופא תעסוקתי. חוות דעת זו עשויה לסייע לכם להוכיח שמצבכם הרפואי אינו מאפשר לכם לעבוד באופן זמני.

אם ברור לכם שלא תחזרו לעבוד לאחר 3 חודשי המתנה נמליץ לכם להגיש את הטפסים לפני שחולפים 3 חודשים. לחברות הביטוח לוקח זמן לאשר את התביעה. על מנת שלא יהיה עיכוב בקבלת הפיצוי החודשי נמליץ להגיש את התביעה לאחר 45 או 60 ימים מתחילת אובדן כושר העבודה הזמני.

מה לעשות אם חברת הביטוח דחתה את תביעת כושר העבודה הזמני ?

אם חברת הביטוח דחתה את תביעתכם פנו לעורך דין לביטוח אובדן כושר עבודה. במרבית המקרים דחיית התביעה אינה מוצדקת. אי תשלום הפיצוי החודשי עלול למוטט את המבוטח מבחינה כלכלית.

חברות הביטוח יודעת שבירור התביעה בבית משפט עלול לקחת זמן רב. לכן הן בונות על כך שמבוטחים רבים יוותרו על הגשת התביעה.

טיפלנו בעשרות תביעות אובדן כושר עבודה בהצלחה רבה. לכן, אם חברת הביטוח דחתה את תביעתכם פנו להתייעץ עמנו.

האם חברת הביטוח תבדוק את התיק הרפואי שלי ?

כן. בעת הגשת התביעה תידרשו למלא טופס על ויתור סודיות רפואית. באמצעות טופס זה חברת הביטוח תעיין בתיק הרפואי שלכם. מטרת הבדיקה היא לבחון את מצבכם הרפואי. בנוסף חברת הביטוח תבדוק האם בעת שהצטרפתם לביטוח הצהרתם נכונה על מצבכם הרפואי.

אם היא תגלה שלא הצהרתם על מחלה כלשהי היא עלולה לדחות את התביעה. אך גם במקרה כזה ניתן להגיש תביעה ולזכות בה. המחוקק ובתי המשפט הגבילו את האפשרות של חברות הביטוח לדחות תביעה בטענה של הפרת חובת הגילוי של מצב רפואי קודם.

סיכום אובדן כושר עבודה זמני

ביטוח אובדן כושר עבודה זמני מקנה לכם פיצוי חודשי עקב מחלה או תאונה. גובה הפיצוי תלוי בשכר, בסכום הביטוח שנרכש, ובשיעור אובדן כושר העבודה. קיימת תקופת המתנה של 3 חודשים בטרם ניתן לקבל פיצוי אלא כן רכשתם פרנצ'יזה. חברות ביטוח דוחות תביעות רבות ולכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום טרם הגשת התביעה.

לעורך דין יואב רונקין ניסיון של 20 שנה בתביעות ביטוח אובדן כושר עבודה.
למידע נוסף צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר:

למאמרים נוספים בנושא:
דילוג לתוכן