חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשלנות הסכם ממון

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

באילו מקרים ניתן לחייב עורך דין שהתרשל בעריכת הסכם ממון לפצות את הצד שנפגע ? במאמר זה נסביר מהו הסכם ממון ומהי רשלנות עורך דין בהסכם ממון.

תוכן עניינים

מהו הסכם ממון ?

הסכם ממון הוא הסכם בין בני זוג הקובע את תנאי חלוקת הרכוש ביניהם במקרה של פרידה. קיומו של הסכם ממון עשוי למנוע התדיינות ארוכה בקשר לחלוקת הרכוש במקרה של פרידה.

כאשר בני זוג אינם עורכים הסכם ממון הרכוש המשותף של בני הזוג אשר נצבר במהלך תקופת הנישואין, יחולק ביניהם באופן שווה.
הסכם הממון עשוי גם לסייע למנוע וויכוחים בין בני הזוג האם הרכוש שייך לאחד מהם או שמא הוא נצבר במהלך החיים המשותפים.

לאור חשיבות העניין ומאחר ובמקרים רבים מדובר על הסדרת רכוש בעל שווי רב על עורך הדין לערוך את ההסכם בצורה מיטבית.

מהי רשלנות בעריכת הסכם ממון ?

כאשר עורך דין מכין הסכם ממון הוא צריך לדאוג לכך שרצון הצדדים באשר לאופן חלוקת הרכוש יבוא לידי ביטוי בהסכם בצורה ברורה. כמו כן, הוא צריך להזהיר את לקוחותיו האם ישנן פעולות שצריך לבצע על מנת שניתן יהיה לאכוף את ההסכם. בנוסף עליו להוסיף להסכם מנגנונים שיבטיחו את האפשרות לקיים את ההסכם.

רשלנות בהכנת הסכם ממון יכולה לבוא לידי ביטוי במספר דרכים:

1. אי אישור הסכם ממון בבית משפט.
2. כתיבת ההסכם באופן שאינו משקף את רצון אחד הצדדים.
3. השמטת נכסים מההסכם.
4. כתיבת הוראות שלא ניתן לקיים.
5. אי ביצוע פעולות הנחוצות לקיום הוראות ההסכם.

לדוגמא, על דירת בני זוג רשומה משכנתא. בהסכם הממון נקבע שהמשכנתא תיוחד אך ורק לחלקו של הגבר. לא מדובר בעניין טכני. על מנת לגרום לייחוד המשכנתא יש לקבל אישור של הבנק ולבצע פעולות נוספות.

אם לא הוסכם אחרת, לא מצופה מעורך הדין במסגרת שירות עריכת הסכם ממון לבצע את הפעולות הנדרשות לקיימו. אך, על עורך הדין להזהיר את הצדדים ולהסביר להם שעליהם לבצע את הפעולות בעצמם.

רשלנות הסכם ממון

רשלנות אי עריכת צוואה לצד הסכם ממון

מקרי רשלנות רבים מתרחשים כאשר עורך הדין כותב בהסכם הממון הוראות חסרות תוקף משפטי. משרדנו טיפל בתיק מסוג זה. עורך הדין ערך הסכם ממון שבמסגרתו כתב שבמקרה של פטירה בן הזוג שנותר בחיים אינו יורש בו הזוג שנפטר. הבעל נפטר אך כאשר היורשים ביקשו לאכוף סעיף זה הם נדחו ע"י בית המשפט.

בית המשפט פסק שהוראות בעניין ירושה צריכות להיות מוסדרות בצוואה ולא בהסכם ממון. על-כן האלמנה ירשה 50% מהרכוש של הגבר. הגשנו בשם היורשים תביעה נגד עורך הדין לבית משפט.

במסגרת התביעה טענו שעורך הדין התרשל בכך שלא ערך למנוח צוואה המשקפת את רצונותיו בקשר להדרת בת הזוג במקרה של פטירתו. עורך הדין לא הסביר למנוח כי עליו לעשות צוואה ולא הסביר לו את המשמעויות של אי עריכת צוואה.

טענו שכל פסקי הדין שבהם נתנו בעבר תוקף להסכמי ממון העוסקים במוות עסקו בהסכמים אשר העניקו זכות כלשהי ולא בהסכמים אשר הדירו זכויות מבן הזוג כפי שנערך בהסכם בין המנוח לבת הזוג. לאור האמור הרי שהיה על עורך הדין לערוך למנוח צוואה ולא להסתפק בהסכם ממון.

גם אם קיימת מחלוקת משפטית לגבי נושא מסוים (הגורר פסקי-דין סותרים), כאשר הדבר אפשרי, על עורך הדין לספק ייעוץ משפטי אשר יבטיח את רצונו של הלקוח. במקרה הנדון עריכת צוואה הייתה מבטיחה שבת הזוג לא הייתה יורשת את המנוח. לכן, כאמור עורך הדין התרשל בכך שלא ערך צוואה למנוח ולא העמידו על הצורך לעשות כן.

בסופו של ההליך יורשי הגבר קיבלו פיצוי של מאות אלפי שקלים עקב רשלנות בעריכת צוואה.

מה לעשות אם נודע לכם שעורך הדין התרשל בהסכם ממון ?

אם נקלעתם להליך משפטי בבית משפט לענייני משפחה עקב רשלנות עורך הדין בעריכת הסכם ממון התייעצו עמנו. אנו נוכל לייעץ לכם ולהעריך מה הם סיכויי התביעה נגד עורך הדין. כמו כן, נייעץ לכם האם ניתן וכדאי להתפשר בתיק שמנוהל בבית המשפט לענייני משפחה.

לאחר מכן נוכל לייצג אתכם בתביעת הרשלנות נגד עורך הדין. בכדי לזכות בתביעה יש להוכיח שעורך הדין התרשל בעריכת ההסכם. בנוסף עליכם להוכיח את הקשר הסיבתי שבין הרשלנות לנזק ומהו הנזק שנגרם.

אם נגרמו לכם נזקים עקב רשלנות עורך דין בעריכת הסכם ממון אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר:

דילוג לתוכן