עורך דין ביטוח

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מחפשים עורך דין לתביעות ביטוח ? משרדנו מייצג מבוטחים אשר חברת הביטוח דחתה את תביעתם. אתם רוצים לקבל את הפיצוי המגיע לכם? אל תסתפקו בפחות מעורך דין שמתמחה בתביעות ביטוח. עורך דין יואב רונקין מטפל באופן אישי בכל תיק ותיק. צרו עמי קשר בטלפון 03-6952017 ואסייע לכם.

במשך השנים צברנו ניסיון רב בניהול תביעות ביטוח אשר מסייע לנו להשיג למבוטחים את הפיצוי המירבי.

עורך דין לתביעות ביטוח  

דיני הביטוח הנה התמחות ייחודית העומדת בפני עצמה. עורך דין ביטוח בקיא בחוק חוזה הביטוח. בנוסף, הוא  שולט בחוזרי המפקח על הביטוח ובפסקי הדין בתחום.   

טיפול בלתי מקצועי על-ידי עורך דין שאינו מתמחה בתחום עלול לגרום ללקוח נזק משמעותי. על כן, אם ארע לכם מקרה ביטוחי פנו לעורך דין בעל ניסיון. בתוך תחום הביטוח קיימות התמחויות ספציפיות. עורך דין לתביעות ביטוח אמור להכיר את כל תחומי הביטוח כולל ביטוח פניסוני. 

משרד עורך דין יואב רונקין מתמחה בכל סוגי תביעות הביטוח. דיני ביטוח כוללים אובדן כושר עבודה, ביטוח חיים, ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח תאונות, ביטוח מחלות קשות, ביטוח סיעודי ועוד.

דוגמאות להצלחות המשרד

תביעת ביטוח אובדן כושר עבודה: לקוח המשרד הפסיק לעבוד עקב מחלה אוטאימונית. חברת הביטוח דחתה את בקשתו לקבל את תגמולי הביטוח בטענה שהוא לא איבד את כושר עבודתו. לאחר שהגשנו בשמו תביעת ביטוח אובדן כושר עבודה הסכימה חברת הביטוח להוון את הפוליסה. הלקוח קיבל פיצוי של 1,177,000 ש"ח.

תביעת ביטוח משכנתא: אמה של הלקוחה בוטחה בביטוח חיים. לאחר פטירתה ממחלה דחתה חברת הביטוח את תביעתה. הטענה הייתה שבעת הצטרפות לביטוח היא לא גילתה שסבלה ממחלה מהותית. לאחר שנקטנו בהליכים משפטיים שילמה חברת הביטוח פיצוי בסך 500,000 ש"ח ללקוחה.

תביעת ביטוח סיעודי: חברת הביטוח דחתה את תביעת לקוח המשרד בטענה להסתרת מצב רפואי. לאחר הגשת התביעה שילמה חברת הביטוח את תגמולי הביטוח בסכום כולל של 300,000 ש"ח.

לקוח נפגע בתאונה: ללקוח נותרה נכות של 35%. לאחר שהגשנו תביעה לבית המשפט זכינו בפסק דין בפיצוי של 1,400,000 ש"ח.

מאות לקוחות נוספים קיבלו את הפיצוי המגיע להם לאחר שהחלנו לייצגם.

ייצוג מבוטחים בתביעות ביטוח

איננו מייצגים חברות ביטוח אלא מייצגים אך ורק מבוטחים בתביעות ביטוח.

ביטוח הנו הסכם בין המבוטח לחברת הביטוח. המבוטח משלם לחברת הביטוח פרמיה חודשית. מנגד, אם מתרחש אירוע ביטוחי על חברת הביטוח לפצות את המבוטח בתגמולי הביטוח עליהם הוסכם.

מאחר ותחום הביטוח הנו מורכב חלק ניכר מהפוליסות יוצאות לפועל באמצעות סוכן הביטוח. לצערנו הרב נתקלנו במקרים רבים שסוכן הביטוח התרשל ועל כן הגשנו כנגדו תביעה. 

קראו את הפוליסה והתייעצו עם עורך דין לביטוח

אנו מבקשים להדגיש בפניכם את החשיבות של עיון בפוליסה ובדוחות השנתיים. עיון במסמכי הביטוח יכול לסייע לכם למנוע את הצורך בהגשת תביעת ביטוח. אנו יודעים שאנשים רבים נמנעים מלקרוא את הפוליסה אך היום הדברים קצת יותר פשוטים. הפוליסה מורכבת מרשימת הביטוח ומהתנאים הכלליים. רשימת הביטוח מונה את הפרטים המרכזיים כגון שמות המבוטחים, הכיסויים העיקריים וסכומי הביטוח. התנאים הכלליים הנה החוברת שמצורפת לפוליסה. תנאים אלו מפרטים את הכיסויים בהרחבה וחריגי הפוליסה.

מה לחפש ברשימת הביטוח ?

בדקו שהפרטים האישיים נכונים. למשל שמספר הרישוי והדגם של הרכב נכון.

בדקו שסכומי הביטוח נכונים. למשל שסכום הביטוח מתאים לנדרש.

נתונים אלו מופיעים גם בדוחות השנתיים שנשלחים על-ידי חברת הביטוח וניתן לבדוק אותם גם שם.

מה לבדוק בתנאים הכלליים ?

בדרך כלל בתחילת הפוליסה יש תקציר שלה. בדקו בפוליסה שהכיסויים מתאימים.

עברו על חריגי הפוליסה ובדקו שאין שם הפתעות. למשל אם רכשתם ביטוח תאונות אישיות ואתם נוהגים על אופנוע בדקו שאין החרגה לרכב דו גלגלי.

קרה מקרה הביטוח, מה לעשות ?

הודעה על מקרה הביטוח 

לאחר שקרה מקרה הביטוח על המבוטח להודיע מייד לחברת הביטוח על קרות המקרה. שימו לב, יש לוודא שהפרטים בהודעה מדויקים. וודאו שהגרסה שכתבתם בהודעה אינה סותרת גרסה שמסרתם במקום אחר. אם אתם לא זוכרים פרט מסוים רשמו שאתם לא זוכרים. אם אתם לא בטוחים איך לנסח את ההודעה התייעצו עם עורך דין לביטוח.

חברות הביטוח מחפשות למצוא סתירה של המבוטח בגרסאות. יש להן נטייה לנסות להשחיר את שמו של המבוטח על מנת לערער את אמינותו בעיני בית המשפט

על-פי חוק חוזה הביטוח חברת הביטוח רשאית לדחות תביעה אם לא תודיעו לחברת הביטוח על המקרה הביטוחי. על מנת לעשות זאת חברת הביטוח צריכה להראות שאי מסירת ההודעה או מסירתה באיחור גרמה לה נזק. לכן, גם אם לא מסרתם הודעה לחברת הביטוח, אין להרים ידיים ועדיין ניתן לקבל פיצוי.

חוקרים מטעם חברת הביטוח

בשלב הבא חברת הביטוח עשויה לשלוח חוקר פרטי על מנת לבדוק את תביעתכם. אנו נשאלים רבות האם חובה להיפגש עם החוקר. התשובה היא שעליכם להיפגש עם החוקר. זכותכם שעורך דין מטעמכם יהיה נוכח בפגישה. להלן מספר המלצות להתנהלות נכונה מול חוקר פרטי:

– כאמור עמדו על כך שעורך דין מטעמכם ישתתף בפגישה.

– אל תחתמו על מסמכים שהחוקר מגיש לכם ללא התייעצות.

– בכל מקרה עמדו על זכותכם לקבל עותק של המסמכים לפני החתימה.

– אל תשקרו לחוקר.

– צאו מנקודת ההנחה שהחוקר מקליט ומצלם אתכם.

– בתביעות ביטוח הקשורות בנזקי גוף קחו בחשבון שיתכן והחוקר מצלם אתכם ללא ידיעתכם.

– לחוקר אסור להתחזות לנותן שירות אחר. לדוגמא – ביטוח סיעוד, החוקר עלול להתחזות לשליח ולבקש מהמבוטח הסיעודי לרדת לקבל חבילה. החוקר יצלם אותו מתנייד.

קראו במאמר איך להתנהל מול חוקרי חברת הביטוח.

מרמה בתביעת ביטוח

הקפידו למסור לחברת הביטוח את כל האמת. מסירת מידע כוזב לחברת הביטוח מהווה עילה לדחיית התביעה בפני עצמה. גם אם יתברר שלא היה במידע האמיתי סיבה לדחות את התביעה עצם .

נדגים את חשיבות העניין במקרה אמיתי שקרה. נגרם נזק לרכבה של מבוטחת בעת שבנה נהג ברכב. המבוטחת חששה ליידע את חברת הביטוח שבנה נהג ברכב. המבוטחת חששה שלאור גילו הצעיר הוא לא מורשה לנהוג ברכב בהתאם לפוליסה. לכן היא הודיעה שהיא נהגה ברכב. לאחר שהסתבר לה שבנה היה מורשה לנהוג ברכב ביקשה לתקן את גרסתה. במקרה זה בית משפט דחה את תביעתה. בית משפט פסק שעצם מסירת המידע הכוזב מהווה עילה לדחיית התביעה. לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין ביטוח.

איך תגישו את התביעה נגד חברת הביטוח

אופן הגשת התביעה תלוי בסוג הביטוח שבו אתם מבוטחים. לכן לא ניתן לתת המלצות גורפות. יחד עם זאת, ישנם מספר כללים הנכונים לכל התביעות. ראשית היכנסו לאתר של חברת הביטוח למחלקת התביעות. בעמוד הרלוונטי קיימת ערכה שניתן להוריד למחשב. חברת הביטוח מסבירה כיצד למלא את טופס התביעה ואלו מסמכים יש לצרף (תלוי כאמור בסוג הביטוח). במקרים של תביעת ביטוח הקשורה למצב רפואי תידרשו לצרף טופס ויתור על סודיות. לחברת הביטוח עומדת הזכות לעיין בתיק הרפואי שלכם לכן אין טעם להתנגד. כמובן שיש לדייק בעת מילוי הטופס. בטרם שליחת הטופס התייעצו עם עו"ד המתמחה בדיני ביטוח.

חברת הביטוח דחתה את התביעה ? 

במקרים רבים חברות הביטוח מתנערות מהכיסוי הביטוחי שלא כדין. המבטחות מאמינות שהמבוטח יוותר על זכויותיו או לפחות יתפשר על חלק מהסכום המגיע לו. בכל מקרה בו נדחתה תביעתכם ע"י חברת הביטוח הרי שאין להרים ידיים.

יש לפנות ולקבל ייעוץ מקצועי מעורך דין לביטוח בטרם הגשת תביעת ביטוח. פעמים רבות הצלחנו לפתור את הבעיה ללא הגשת תביעה. לעיתים לאחר הגשת תביעה נגד חברת ביטוח היא חוזרת בה ומשלמת ללקוח את המגיע לו. אם לא, ננהל את התביעה בבית המשפט עד שחברת הביטוח תחויב לשלם את הפיצוי המגיע למבוטח.

בהתאם לחוזר המפקח על הביטוח חברת הביטוח אמורה להעלות את כל טענותיה במכתב הדחייה. אם היא לא עשתה כן חברת הביטוח תהיה מנועה מלטעון טענות נוספות בכתב ההגנה. על-כן אם קיבלתם מכתב דחייה לא מומלץ להמשיך ולהגיב לחברת הביטוח. אם תעשו כן, אתם מאפשרים לחברת הביטוח לטעון טענות נוספות. אם קיבלתם מכתב דחייה פנו לעורך דין המתמחה בתביעות ביטוח על מנת שיגיש תביעה לבית המשפט.  

טענות נפוצות לדחיית התביעה

לא חסרות סיבות ונימוקים לדחיית התביעה על ידי חברות הביטוח. חברות הביטוח יעשו הכל בכדי לדחות את תביעתכם. בכל זאת, להלן הטענות העיקריות שבהן חברות הביטוח משתמשות.

אין כיסוי ביטוחי עקב חריג בפוליסה: בפוליסה ישנם חריגים אשר אם אחד מהם מתקיים נשלל הכיסוי הביטוחי. סביר להניח שאתם כלל לא מודעים לחריגים בפוליסה. יחד עם זאת, ניתן להתמודד עם טענות אלו של חברות הביטוח. למידע נוסף איך להדוף טענה כזאת ראו חריגים וסייגים בפוליסה

הפרת חובת הגילוי: טענה נפוצה של חברות הביטוח היא שהמבוטח הפר את חובת הגילוי. לעתים לפני שהמבוטח מצטרף לביטוח חברת הביטוח מציגה לו שאלון. אם המבוטח השיב (גם בטעות) לא נכון על השאלות חברת הביטוח תשתמש בכך בכדי לדחות את התביעה. גם בעניין זה המחוקק ובתי המשפט צמצמו את האפשרות של חברות הביטוח לדחות את התביעה. להתמודדות עם טענה של הפרת חובת הגילוי ראו במאמר זה.

מקרה הביטוח לא התרחש: לא פעם טוענת חברת הביטוח שמקרה הביטוח לא אירע. הטענה האמיתית היא שהמבוטח מנסה להוציא כספים במרמה. בית המשפט פסק שמאחר ומדובר בהאשמה קשה הנטל להוכיחה מוטל על חברת הביטוח ראו במאמר זה איך להתמודד עם טענה זו.

עד מתי ניתן להגיש תביעת ביטוח ?

רוב תביעות הביטוח מתיישנות תוך 3 שנים מקרות האירוע הביטוחי. בפוליסות ביטוח חיים, מחלות קשות, אשפוז וביטוח סיעודי שהוצאו ביום 25.11.2020 ואילך, תקופת ההתיישנות תחלוף לאחר 5 שנים. שימו לב, פנייה לחברת ביטוח אינה עוצרת את תקופת ההתיישנות! רק הגשת תביעה לבית משפט עוצרת את מניין תקופת ההתיישנות.

נתקלנו במקרים רבים שמבוטחים פנו בדרישה לחברת הביטוח בסמוך להתיישנות התביעה. חברת הביטוח עיכבה את הטיפול בשיטות שונות. היא ביקשה לקבל מסמכים שונים מעת לעת, טענה שהתביעה נבדקת ועוד. כל זאת נעשה על מנת לגרום לתביעה להתיישן. המבוטח חושב שכל עוד התביעה מטופלת בחברת הביטוח לא תהיה לו בעיה אך הוא לא שם לב שבמכתבי חברת הביטוח מצוין שרק הגשת תביעה לבית משפט מונעת התיישנות. לאחר שחולף המועד, חברת הביטוח דוחה את התביעה וטוענת להתיישנות. על-כן, אל תתעכבו עם הגשת התביעה. שימו לב שלא חולפות שלוש שנים מיום שקרה המקרה שבגינו אתם תובעים. לעיתים ניתן להתמודד עם דחיית תביעה עקב התיישנות. לכן פנו אלינו גם אם חלפו שלוש שנים מיום האירוע. בית המשפט רשאי במקרים המתאימים להאריך את תקופת ההתיישנות.

 

עורך דין יואב רונקין, עורך דין ביטוח מומלץ 

עד היום ייצגנו מאות מבוטחים בתביעתם המוצדקת נגד חברת הביטוח. השגנו פיצויים המצטברים למיליוני שקלים לפני ואחרי הגשת תביעות לבית המשפט. הניסיון הרב שצברנו, מסייע לנו לטפל בתביעות ביטוח מורכבות ולפתור ללקוח את הבעיה בצורה המטבית ביותר.

משרדנו עובד עם צמרת המומחים הרפואיים, שמאים, אקטוארים ומהנדסים אשר לעיתים נדרשים לצורך הגשת התביעה. נעשה את ככל שביכולתנו בכדי שתקבלו את הפיצוי המגיע לכם.

באתר זה עשרות מאמרים בתחום הביטוח ומידע רב אך אין תחליף לניסיון מקצועי. לכן מומלץ לפנות אלינו ולהתייעץ עם המקרה הספציפי שלכם. משרד עו"ד יואב רונקין ישמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה.  

תלונה גד חברות ביטוח מוגשת למפקח על הביטוח.

לייעוץ לגבי תביעת הביטוח שלכם צרו קשר בטלפון 03-6952017 או למלא טופס צור קשר.

אני מזמין אתכם ליצור עימנו קשר עוד היום ונשמח לעמוד לרשותכם:

לוח זמנים בתביעת ביטוח

מומלץ להגיע עם פוליסת הביטוח המורכבת מרשימת הביטוח והתנאים הכלליים. אם אין לכם את התנאים הכלליים ניתן לאתר אותם באתר של חברת הביטוח (אנו עושים זאת עבור הלקוח). כמו כן, מוטב להמציא את כל החומר הרלוונטי לתביעה כגון דו"ח שמאי, מסמכים רפואיים, תמונות של הנזק או המפגע ועוד.

פוליסה קולקטיבית או קבוצתית היא פוליסה שמשווקת לקבוצה גדולה של מבוטחים לרוב מבלי שהמבוטח יצטרך לבצע חיתום. כלומר המבוטח לא נדרש להשיב על שאלון בריאות. הפוליסה נפוצה במקומות עבודה גדולים. אם אירע לכם אירוע ביטוחי ניתן לפנות לאגף כח אדם בחברתכם ולבקש לקבל עותק של הפוליסה.

באופן עקרוני חברת הביטוח צריכה למסור את עמדתה בקשר לתביעה תוך 30 ימים ואם היא מקבלת את התביעה לשלם את תגמולי הביטוח מייד לאחר מכן. בפועל לעיתים חברות הביטוח מעכבות את מסירת ההודעה ואת התשלום בטענה שלא הומצאו לה מלוא הנתונים הנדרשים לצורך הכרעה בתביעה. 

עלות הגשת תביעה נגד חברת ביטוח מורכבת מאגרת בית משפט, הוצאות נלוות ושכר טרחת עורך דין. ברוב התביעות אגרת בית משפט הנה 2.5% מסכום התביעה (אשר מחציתה משולמת בעת הגשת התביעה והיתר בהמשך). לעיתים יש צורך לשלם עבור חוות דעת של מומחים כגון חוות דעת רפואית או הנדסית (כ- 5,000 ש"ח עבור חוות דעת). שכר טרחת עורך דין בתביעות ביטוח מבוסס בעיקר ממקדמה לא גבוהה והרוב על אחוזים מהפיצוי שתקבלו. 

המבוטח חייב לשתף פעולה ולמסור מידע מסוים לחברת הביטוח. חובת שיתוף הפעולה כוללת גם להיפגש עם חוקר מטעם חברת הביטוח. אתם רשאים שעורך דין מטעמכם יהיה נוכח בפגישה ויגן עליכם. 

אם חלק מהפיצוי אינו שנוי במחלוקת חברת הביטוח אינה רשאית להחתים אתכם על כתב סילוק וויתור מפני תביעות. בכל מקרה אחר היא רשאית להחתים אתכם אך כדאי להתייעץ עם עורך דין מטעמכם אשר יסביר לכם ויבדוק אם סכום הפיצוי סביר.

שימו לב, תביעת ביטוח מתיישנת תוך 3 שנים מיום שקרה מקרה הביטוח. רק הגשת תביעה לבית משפט עוצרת את תקופת ההתיישנות. בביטוח חיים, מחלות, אשפוז וביטוח סיעודי שהוצאו החל מיום 25.11.2020, תקופת ההתיישנות הנה 5 שנים.

רשלנות סוכן הביטוח – הגשת תביעה על-ידי עורך דין ביטוח

לסוכן הביטוח תפקיד מפתח בעולם הביטוח. סוכן הביטוח אמור לדאוג לענייניו הביטוחיים של המבוטח על הצד הטוב ביותר. סוכן הביטוח אמור למכור למבוטח את הפוליסה הטובה ביותר ולוודא שהמבוטח ער לתנאי הפוליסה. מניסיוננו בחלק ניכר מהתביעות מעורבים סוכני הביטוח.

רבים לא יודעים אך במקרים רבים רשלנות סוכן הביטוח מחייבת גם את חברת הביטוח. לכן גם אם המבוטח מצוי ביחסים טובים עם הסוכן ולא מעוניין להגיש נגדו תביעה עדיין ניתן לסייע למבוטח לקבל את הפיצוי המגיע לו. הגשנו תביעות רבות כנגד סוכני ביטוח אשר בית המשפט קיבל. אם סוכן הביטוח התרשל או אם אתם שוקלים להגיש תביעה נגד סוכן ביטוח צרו עמנו קשר.

איך תגדילו את סיכויי הצלחת התביעה 

להלן המלצות כיצד להגיש ולהצליח בתביעת ביטוח. לאחר שקרה מקרה הביטוח חשוב לבצע את הפעולות הבאות:

– צלמו את גורם הנזק ואת הנזק עצמו.

– רשמו את פרטי העדים.

– פנו לעורך דין תביעות ביטוח להתייעצות.

– הזמינו מומחים לבדיקת הנזק וסיבת הנזק לאחר התייעצות עם עו"ד ביטוח.

– אל תודו באשמה.

– הודיעו לחברת הביטוח אל הארוע מייד לאחר התאונה.

– אל תמסרו פרטים לא נכונים לחברת הביטוח – זה מהווה עילה עצמאית לדחיית התביעה.

להתייעצות ראשונית לא מחייבת צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017.

 

ניווט מהיר

למידע נוסף הקשור למקרה שלכם:
עורך דין יואב רונקין

עורך דין יואב רונקין

עורך דין יואב רונקין, מומחה דיני ביטוח, הינו חבר לשכת עורכי הדין החל משנת 2002. חבר בוועדת ביטוח בלשכת עורכי הדין.
בעבר התמחה עורך דין רונקין במשרד עו"ד המתמחה בתביעות ביטוח – לויתן, שרון ושות', ובמשרד עו"ד אילון, אגרט ושות'. בנוסף על תואר ראשון במשפטים מחזיק עורך רונקין תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן.

דילוג לתוכן