חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אובדן כושר עבודה לנהג

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מה לעשות אם בוטחתם לאובדן כושר עבודה לנהג וחברת הביטוח לא משלמת? אין ספק שמדובר בתופעה נפוצה. מבוטחים משלמים במשך שנים פרמיות לחברת הביטוח, אך ברגע שהם איבדו את כושר עבודתם ופונים לחברת הביטוח, תביעתם נדחית באופן שיטתי. במאמר זה נסביר מתי אתם זכאים לפיצוי חודשי ומה לעשות אם חברת הביטוח דחתה את תביעתכם. למשרד עורך דין יואב רונקין ניסיון של 20 שנה בתביעות ביטוח אובדן כושר עבודה. לסיוע נוסף אתם מוזמנים ליצור עימי קשר בטלפון 03-6952017.

במאמר זה

אובדן כושר עבודה לנהג

התשובה לשאלה האם אתם זכאים לתגמול חודשי במקרה של אובדן כושר עבודה לנהג עשויה להיות תלויה בשני תנאים:

(1) סוג ביטוח אובדן כושר העבודה שבו בוטחתם.
(2) מה הבעיות הרפואיות שמהן אתם סובלים.

במאמרים קודמים הסברנו שביטוח אובדן כושר עבודה יכול להיות עיסוקי או רגיל. ביטוח עיסוקי הוא ביטוח שמכסה במקרה שהמבוטח איבד את כושר העבודה לעבוד בסוג העבודה שבה עבד. לכן, אם אתם מבוטחים בביטוח אובדן כושר עבודה לנהג עיסוקי, מספיק שתוכיחו שאינכם יכולים לעבוד כנהגים עקב מצבכם הרפואי בכדי שתהיו זכאים לפיצוי החודשי.
מנגד, בביטוח אובדן כושר עבודה לנהג רגיל עליכם להוכיח גם שאינכם יכולים לעבוד בכל עיסוק סביר אחר המתאים להכשרתכם, ניסיונכם התעסוקתי והשכלתכם. עיסוק סביר אחר הוא עיסוק דומה אך לא חייב להיות זהה. למשל חברת הביטוח יכולה לדרוש ממכם לעבוד כסדרנים בתחנת מוניות, שומרים, אנשי מכירות וכיוצ"ב.

אובדן כושר עבודה לנהג

בפסק הדין בתא (ת"א) 159061/02 ויצמן יצחק נ' מנולייף מנורה, פסק בית המשפט:

"המסקנה העולה מן האמור לעיל היא, כי המומחים (פרט למומחה מטעם התובע) מציגים דעה אחידה, לפיה התובע מסוגל לעסוק בעיסוקים רבים, אחרים לנהיגה במשאית.
נשאלת השאלה, האם מדובר בעיסוקים המתאימים לנסיונו, להשכלתו ולהכשרתו של התובע? אני בדעה, כי התשובה על כך חיובית.
כפי שנקבע בפרשת חסון לעיל ובפרשת עדני, אין חובה ליצירת זהות בין עיסוקו של המבוטח עובר לפגיעה לבין עיסוקו לאחריה, אך יש צורך בזיקה מסוימת בינהם.
כעולה מחוו"ד פרופ' לרמן, מסוגל התובע לעבוד כנהג מונית. פרופ' ריבק לא סתר קביעה זו בחוות דעתו, עת קבע כי אי מסוגלותו של התובע לנהוג במונית, אינה נובעת בעיקרה מסיבה אורטופדית (תיק המרב"ד כאמור לעיל, מחזק מסקנה זו, היינו כי הסיבה היא אישיותית).
התובע אף יכול לעבוד כנהג בכלל, לא כמוביל נוסעים אלא כמוביל סחורה ברכב שאינו משאית.
את קביעת המומחים לעיל, מחזקת הקלטת ודו"ח החקירה המצורף אליה, אשר הוגשו מטעם הנתבעות.
אף על פי שאין הקלטת מהווה ראית מדעית למצבו הרפואי-תפקודי של התובע, יש בה בכדיי לתמוך במסקנה, כי בהיבט האורטופדי, מסוגל התובע לנהוג במונית או ברכב בכלל וראינו כי התובע יכול לנהוג ברכב היטב.
אין חולק על כך שקיימת זיקה הדוקה בין עיסוק כנהג מונית או כנהג בכלל לעיסוק כנהג משאית. לפיכך, אני בדעה כי הגדרתו של "עיסוק אחר" במקרה הנדון, כוללת נהיגה במונית או נהיגה כמקצוע בכלל.
אך, גם אם תאמר כי אין התובע מסוגל לנהיגה במונית או לשמש כנהג בכלל, הרי שכאמור בחוות הדעת מטעם המומחים, הן המומחה מטעם ביהמ"ש והן המומחים מטעם הצדדים כמפורט לעיל, הרי שהתובע מסוגל לעסוק בעיסוקים רבים אחרים כגון: סדרן, קופאי וכו'.
בפרשת חסון נקבע, שככל שעיסוקו של המבוטח עובר לתאונה דרש מיומנות והכשרה גבוהות יותר, כך מצטמצם מגוון העיסוקים האחרים המתאימים לו.
במקרה דנן, המדובר בנהג משאית אשר תחום עיסוקו הוא נהיגה. אין המדובר בעיסוק הדורש הכשרה ו/או מיומנויות גבוהות או מיוחדות.
אין בידי לקבל את טענת התובע לפיה מכיוון שהתובע, מאז שעמד על דעתו מבחינה תעסוקתית, עבד כנהג משאית ומעולם לא רכש נסיון, השכלה או הכשרה בתחום אחר, אזי העיסוק האחר כהגדרתו בפוליסה, הוא עיסוק בתחום הנהיגה בלבד."

המגבלות הרפואיות

בשלב השני עליכם להוכיח שעקב מגבלות רפואיות איבדתם את כושר העבודה שלכם. עליכם להגיש לחברת הביטוח את מלוא המסמכים הרפואיים שתומכים בטענת אובדן כושר העבודה. כמו כן, המציאו לחברת הביטוח אישור של רופא תעסוקתי. שימו לב, אין רלוונטיות לשאלה האם אובדן כושר העבודה נגרם עקב תנאי העבודה. גם אם אתם סובלים מבעיה רפואית שלא נגרמה עקב הנהיגה אך מגבילה את יכולת העבודה שלכם שלחו את המסמכים הרפואיים לחברת הביטוח.
על פי המחקרים נהגי משאיות עלולים לפתח מחלות קשות עקב תנאי עבודתם. נהגים נמצאים בסיכון גבוה פי שניים לסבול מהשמנת יתר אשר עלולה לגרום לסיבוכים רפואיים .נהגי משאיות רבים סובלים מלחץ דם גבוה, רמת כולסטרול גבוהה, בעיות בעמוד השדרה ועוד.

חברת הביטוח דחתה את התביעה, מה עכשיו ?

אם תביעתכם נדחתה פנו ל- עורך דין אובדן כושר עבודה לצורך הגשת תביעה נגד חברת הביטוח. לצורך הגשת התביעה תצטרכו להצטייד בחוות דעת של מומחה תעסוקתי. שימו לב, חשוב מאוד לוודא שאתם ממשיכים לשלם את הפרמיה במהלך ניהול המשפט. אם תפסיקו לשלם את הפרמיה ולא תזכו בתביעה הפוליסה תבוטל ולא תוכלו לתבוע בעתיד אם מצבכם הרפואי יחמיר. מנגד אם תזכו במשפט תקבלו חזרה את הפרמיות ששילמתם. את התביעה יש להגיש לבית הדין לעבודה אשר מוסמך לדון בתביעות אובדן כושר עבודה.

איזה סכום תקבלו ?

ביטוח אובדן כושר עבודה אמור לכסות עד 75% מהשכר שהרווחתם לפני אובדן כושר העבודה. ניתן לבדוק את גובה הקצבה בדו"ח השנתי שקיבלתם מחברת הביטוח.

האם ניתן לקבל את התגמול עד גיל הפרישה ?

בית משפט יפסוק לכם פיצוי עבור התקופה שתבעתם או עד למתן מועד פסק הדין. בית משפט לא יפסוק פיצוי עתידי שכן לא ניתן לדעת מה יהיה בעתיד. כושר העבודה יכול לחזור בעתיד או שיהיו סיבות אחרות בגינן המבוטח לא יהיה זכאי לפיצוי.

מה לגבי ההפרשות לחסכון ?

אם הביטוח שלכם כולל סעיף "שחרור" אז במקביל לתשלום הקצבה החודשית, חברת הביטוח תבצע עבורכם את ההפרשות לחסכון בהתאם לסכום הביטוח שנרכש. אם לא רכשתם "שחרור מפרמיות" תאלצו לבצע את ההפרשות לפנסיה בעצמכם.

סיכום אובדן כושר עבודה לנהג

גם אם אתם מבוטחים בביטוח אובדן כושר עבודה רגיל ואיבדתם את כושר עבודתכם אתם יכולים לקבל פיצוי חודשי מחברת הביטוח. לפני הגשת תביעה מומלץ קודם להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום אובדן כושר עבודה. אנו נבדוק עבורכם את הפוליסה, את המסמכים הרפואיים ונעריך מה סיכויי הצלחת התביעה.

למידע נוסף צרו איתי קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

דילוג לתוכן