חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נגמרו ימי מחלה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

נגמרו ימי מחלה, מה עושים ? עובד שחלה או איבד את כושר עבודתו זכאי לדמי מחלה על-פי ימי המחלה אשר נצברו לו. אך מה תעשו אם ימי המחלה נגמרו ועדין אינכם יכולים לחזור לעבודה ? במאמר זה נסביר מה ניתן לעשות.
לסיוע נוסף אתם מוזמנים ליצור עימי קשר – 03-6952017.

נגמרו ימי מחלה

עובד רשאי לצבור 1.5 ימי מחלה עבור כל חודש שבו עבד, בסה"כ 18 ימי מחלה בשנה, עד למקסימום של 90 ימים במהלך תקופת עבודתו. ישנם ענפים במשק בהם הצבירה עבור כל חודש הנה גדולה יותר ולעיתים אין הגבלה למספר ימי המחלה שניתן לצבור. למשל התקשי"ר קובע שלחלק מעובדי המדינה יש צבירה בלתי מוגבלת. אך מה תעשו אם נגמרו לכם ימי המחלה הצבורים ומחלתכם אינה מאפשרת חזרה לעבודה. יש מספר אפיקים שניתן לפנות אליהם ואף במקביל.

נגמרו ימי מחלה

ביטוח אובדן כושר עבודה או פנסיית נכות

הצעד הראשון שיש לעשות הוא לבדוק האם והיכן אתם מבוטחים בביטוח אובדן כושר עבודה. במקרים רבים עובדים שפוטרו מעבודתם עקב מחלתם וזקוקים לכסף, מחוסר ידיעה, מושכים את החסכונות שלהם במקום להגיש תביעת אובדן כושר עבודה או תביעת פנסיית נכות. כפוף לתנאים הקבועים בחוק מעסיק חייב לבטח את העובד בביטוח אובדן כושר עבודה (אלא אם כן העובד מוותר בכתב על כיסוי ביטוחי כזה ובלבד שנפתחה לו תכנית פנסיונית). ביטוח אובדן כושר עבודה מצוי בקרן הפנסיה שבה אתם מבוטחים או בביטוח אובדן כושר עבודה שהמעסיק פתח עבורכם. על מנת לשמור על הכיסוי הביטוחי לאחר הפסקת עבודה אשר נמשכת מעל 5 חודשים קיימות 3 אפשרויות:

  1. להמשיך לבצע את כל ההפרשות הפנסיוניות.
  2. להמשיך לבצע ריסק זמני רק עבור ביטוח אובדן כושר עבודה וביטוח חיים.
  3. להגיש תביעת אובדן כושר עבודה או פנסיית נכות.

לכן, לרוב האפשרות הכדאית ביותר היא להגיש תביעת אובדן כושר עבודה בה אתם מבקשים מחברת הביטוח או מקרן הפנסיה לשלם לכם תגמול חודשי.
אם בדקתם ומצאתם שהמעסיק לא ביטח אתכם בביטוח אובדן כושר עבודה פנו אלינו בדחיפות. במקרה כזה יתכן וניתן יהיה להגיש תביעה נגד המעסיק.

אובדן כושר עבודה לאחר סיום ימי מחלה

כפי שהסברנו במאמרים קודמים עובד שבוטח באובדן כושר עבודה (כולל בקרן פנסיה) זכאי לתגמול חודשי בסכום השווה ל 75% מהשכר שהרוויח לפני שאיבד את כושר עבודתו. נבהיר שגובה התגמול החודשי תלוי בשיעור ההפרשות של המעסיק וגובה הביטוח שנרכש. כך למשל יתכן שהמעסיק הפריש לביטוח אובדן כושר עבודה רק עבור השכר הבסיס שאינו כולל שעות נוספות ולכן התגמול החודשי שתקבלו יהיה לא יכלול את השעות הנוספות.
אם תגישו את תביעת הביטוח ותהיו זכאים לקבל את התגמול החודשי, חברת הביטוח או קרן הפנסיה אף ישלמו עבורכם את ההפרשה החודשית לשמירה על הכיסוי הביטוחי. לכן זאת האופציה המועדפת – גם תקבלו תגמול חודשי וגם תמשיכו לשמור על הכיסוי הביטוחי שלכם מבלי לשלם תשלום נוסף.
עובדים רבים נרתעים מהגשת תביעה לחברת הביטוח או לקרן הפנסיה. הם חוששים מהבירוקרטיה או שתביעתם תידחה. ראשית, אם אתם לא רוצים לפנות בעצמכם ניתן לפנות ל עורך דין אובדן כושר עבודה. אנו נסייע לכם להגיש את התביעה ותקבלו את הזכויות המגיעות לכם. אין גם מה לחשוש מדחיית התביעה. ניתן להתמודד מול חברות הביטוח ולזכות במה שמגיע לכם.

קצבת ביטוח לאומי

במקביל אם נגמרו ימי המחלה ניתן לפנות בתביעה לביטוח לאומי. אם אי כושר העבודה נגרם עקב תאונת עבודה או מחלת מקצוע ביטוח לאומי ישלם לכם קצבת נכות מעובדה. שימו לב, גם במקרה זה נציע לכם להגיש תביעה לקרן הפנסיה או לביטוח וזאת בין היתר על מנת לשמור על הכיסויים הביטוחים!
אם אובדן כושר העבודה אינו נגרם בשל תאונת עבודה כאמור ניתן להגיש תביעה לנכות כללית אך במקרה זה התגמול החודשי שתקבלו לא יהיה גבוה.

פנו אלינו אם נגמרו ימי מחלה

אם חליתם או איבדתם את כושר העבודה ונגמרו ימי המחלה חשוב מאוד לקבל ייעוץ מקצועי בנקודה חשובה זאת. אל תפעלו לבד מול חברת הביטוח או מול קרן הפנסיה. ליווי על-ידי עורך דין יגדיל את הסיכוי שתקבלו את הזכויות המגיעות לכם. בנוסף, חשוב לבדוק מה גובה ההפרשה שתקבלו והאם היא תואמת את השכר שלכם, חשוב למלא את טפסי התביעה כראוי, לוודא שאתם לא כותבים משהו שיזיק לתביעה.

למידע נוסף על תביעת ביטוח אובדן כושר עבודה  צרו איתי קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס :

דילוג לתוכן