חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המלצות לתביעה אובדן כושר עבודה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

להלן המלצות לתביעה אובדן כושר עבודה. פוליסת אובדן כושר עבודה מבטיחה קבלת פיצוי חודשי מחברת הביטוח. פיצוי זה ישולם כל עוד המבוטח מצוי באובדן כושר עבודה ואינו עובד. מאחר והפיצוי משולם רק למבוטח שאינו עובד או עובד במשרה חלקית, עובדים רבים חוששים להגיש תביעה אשר כרוכה בעזיבת מקום העבודה. אם העובד יעזוב את עבודתו ותביעתו לא תתקבל הוא ייצא קרח מכאן ומכאן.

לכן בטרם הגשת תביעת אובדן כושר עבודה מומלץ להתייעץ עם עורך דין אובדן כושר עבודה. מכל מקום, להלן טיפים שיעזרו לכם להגדיל את הסיכוי להצלחה בתביעה.

המלצות לתביעת אובדן כושר עבודה

חשוב מאוד להכיר את הפוליסה ואת החריגים שבה טרם הגשת התביעה. מומלץ שאתם ועורך הדין שלכם תכירו את הפוליסה ותבדקו שהמקרה שלכם אינו נופל לאף חריג בפוליסה. כך למשל בחלק מפוליסות אובדן כושר העבודה קיים חריג למצב נפשי. חריג זה מופיע למשל בחלק מהפוליסות של הראל חברה לביטוח. חריג זה אומר שאם אובדן כושר העבודה נגרם עקב מחלה נפשית או פגיעה נפשית חברת הביטוח תשלם את הפיצוי החודשי רק למשך שנה! שערו בנפשכם שאדם עזב את עבודתו והגיש תביעה רק בכדי לגלות שהפיצוי החודשי מוגבל מאוד.

לכן, הכרת החריגים בפוליסה תסייע לכם להתכונן טוב יותר להצלחה בתביעה. במקרה האמור למשל מוטב היה לתת דגש בתביעה על הבעיות הרפואיות הנוספות של המבוטח.

המלצות לתביעה אובדן כושר עבודה

בדקו את הצהרת הבריאות

אדם שמבקש לבטח עצמו נדרש על-ידי חברת הביטוח למלא הצהרת בריאות. הצהרה זו כוללת רשימה של מחלות ופגיעות אותן נדרש המבוטח לסמן במקרה והוא סובל מהם. לאחר שמוגשת תביעה חברת הביטוח מזמינה את תיקיו הרפואיים של המבוטח. היא תשווה את ההיסטוריה הרפואית לאמור בהצהרת הבריאות. אם חברת הביטוח תמצא שבהצהרת הבריאות המבוטח לא הצהיר נכונה על מצבו הרפואי סביר להניח שהיא תדחה את התביעה.

מבוטח שמודע לכך שהוא "סוחב" מחלות ישנות או שקיים חשש שלא הצהיר כראוי בהצהרת הבריאות מוטב שיעיין בהצהרת הבריאות. גם במקרה כזה עיון מוקדם עשוי לשפר את סיכויי התביעה. יש כלים רבים להתמודד עם הצהרות הבריאות.

בדקו את הסכום המבוטח

במסגרת המלצות לתביעה אובדן כושר עבודה אנו ממליצים לכם לבדוק את סכום הביטוח. ביטוח אובדן כושר עבודה אמור להעניק פיצוי חודשי בסכום השווה ל- 75% משכרו של המבוטח. בפועל במקרים רבים סכום הביטוח נמוך יותר עקב הסיבות הבאות:

  • הפרמיה שהופרשה עבור הביטוח לא תאמה את עלות הביטוח.
  • שכרו של התובע מורכב משעות נוספות ותשלומים נוספים שלא הופרשו בגינם פרמיה.
  • שכרו של המבוטח עלה במשך השנים וסכום הביטוח לא עודכן.
  • עקב רשלנות סוכן הביטוח.

ניתן לבדוק את סכום הביטוח לפני הגשת התביעה בדוחות השנתיים ובאתר של חברת הביטוח. אם רואים שסכום הביטוח נמוך מידי ניתן לנסות להסדיר זאת לפני הגשת התביעה. לחילופין, ניתן להיערך ולטעון לחוסר ההתאמה בתביעה עצמה.

המלצות לתביעה אובדן כושר עבודה – התייעצו עם עו"ד אובדן כושר עבודה

ההמלצה החשובה ביותר הנה להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתביעות אובדן כושר עבודה. וודאו שלעורך הדין יש ניסיון בתחום ופנו רק לעורך דין כושר עבודה מומלץ.

למידע נוסף צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

דילוג לתוכן