חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אובדן כושר עבודה של עובד היי-טק

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

ביטוח אובדן כושר עבודה של עובד היי-טק אמור להגן על העובד שאיבד את כושר עבודתו. לרוב לעובדי היי-טק שכר גבוה. המשמעות של אובדן כושר עבודה של עובד היי-טק הנה הפסד שכר גובה מידי חודש.

ביטוח אובדן כושר עבודה עיסוקי של עובד היי-טק 

רוב עובדי ההיי-טק מבוטחים בביטוח אובדן עיסוקי. ביטוח זה מעניק כיסוי לעובד שאיבד את כושר עבודתו לעבוד באותו עיסוק שבו עבד קודם לכן. ביטוח זה שונה מביטוחים רגילים שבהם חברת הביטוח יכולה לדרוש שהעובד יעבוד בכל עיסוק סביר אחר.

ניקח לדוגמא עובד היי-טק שעוסק בתכנות. העובד מבוטח כמתכנת ויש לו ביטוח עיסוקי. נניח שהעובד חלה במחלה אשר פגעה בראייתו והוא לא יכול עוד לעבוד מול מסך. חברת הביטוח תיאלץ לשלם לו את הפיצוי החודשי למשך כל ימי חייו (כל עוד הבעיה הרפואית נמשכת). לעומת זאת, אם לעובד ההיי-טק פוליסת אובדן כושר עבודה רגילה חברת הביטוח עלולה לדחות את תביעתו. חברת הביטוח תטען שהוא יכול לעבוד בתחומים סבירים אחרים כגון בשיווק, ניהול וכיוצ"ב.

מאפייני אובדן כושר עבודה של עובד היי-טק

מאפייני העבודה של עובדי הנם היי-טק:

  • עבודה במשך שעות רבות.
  • שעות רבות מול מסך.
  • עיסוק בתנאי לחץ.
  • לעיתים טיסות מרובות.
  • מאמץ שכלי במשך שעות רבות.
  • העברת פרזנטציות.

הפגיעות והמחלות אשר עלולות לגרום לאובדן כושר עבודה לעובדי היי-טק

מחלות נפשיות, דכאון, חרדה: אדם שחולה במחלות אלו יתקשה לעבוד בהיי-טק. כאמור עבודה זו כרוכה בעמידה בתנאי לחץ, מאמץ שכלי, ניהול פגישות ופרזנטציות. עובד אשר מתמודד עם פגיעה נפשית לא יוכל לבצע את משימותיו והמשך עבודה עלולה אף להחמיר את מצבו.

פגיעות אורטופדיות בחוליות הגב וכפות ידיים. מתכנתים עלולים לאבד את כושר עבודתם עקב פגיעות אלו. הם יתקשו לשבת שעות רבות מול המחשב ולהקליד במקלדת.

פגיעה בראייה – נתקלנו במקרים רבים בהם מתכנתים איבדו את כושר עבודתם וקיבלו פיצוי עקב פגיעה ביכולת הראייה.

מחלות אוטאימוניות – מחלות בהן תאי מערכת החיסון תוקפים תאים ורקמות של הגוף עצמו במקום לתקוף פולשים חיצוניים. מחלות כגון טרשת נפוצה, לופוס, צליאק, פסויראזיס. התסמינים של מחלות אלו משתנים מאדם לאדם ואף משתנים ומתפתחים לאורך חיי המחלה. במקרים רבים החולים במחלות אלו מאבדים את כושר עבודתם באופן מלא או חלקי. למידע נוסף: אובדן כושר עבודה מחלה אוטואימונית.

אובדן כושר עבודה של מתכנת מלא וחלקי

לרוב בפוליסות אובדן כושר עבודה של עובדי היי-טק יהיה כיסוי לאובדן כושר עבודה חלקי. כלומר העובד מסוגל לעבוד במשרה חלקית. במקרה זה חברת הביטוח תשלם פיצוי חלקי בהתאם לשיעור המשרה שהעובד יעבוד בפועל.

סעיף שחרור מפרמיות

לרוב בפוליסות הביטוח של עובדי היי-טק (ובמקרים רבים גם לעובדים אחרים) קיים סעיף שחרור מתשלום פרמיות. כאשר חברת הביטוח הכירה שהמבוטח מצוי באובדן כושר היא תשלם עבורו גם את ההפרשות הפנסיוניות. כלומר חברת הביטוח תעביר מידי חודש את ההפרשות שהמעסיק והעובד היו מבצעים מידי חודש (גמל עובד ומעביד ופיצויים).

לשימת לבכם, עובד שחברת הביטוח אישרה לו אובדן כושר עבודה חלקי יצטרך להמשיך להפריש את ההפרשות היחסיות. כלומר אם העובד מקבל אובדן בשיעור של 50% והוא לא חזר כלל לעבוד, הוא ייאלץ להפריש 50% מהפרמיות. אם לא יעשה כן ייפגע לו הכיסוי הביטוחי . אם בעתיד הוא יהיה בכושר עבודה מלא הוא לא יקבל את מלוא הפיצוי. קיימת גם אפשרות לרכוש ריסק זמני למשך התקופה שבה הוא מצוי באובדן חלקי.

בטרם הגשת תביעת אובדן כושר עבודה מומלץ להתייעץ עם עורך דין אובדן כושר עבודה.

למידע נוסף צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

דילוג לתוכן