חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אובדן כושר עבודה נפשי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

אובדן כושר עבודה נפשי או אובדן כושר עבודה פסיכיאטרי עשויים להקנות לכם את הזכות לקבל פיצוי חודשי מחברת הביטוח. אם אתם מצויים באובדן כושר עבודה על רקע נפשי או אם חברת הביטוח דחתה את תביעתכם צרו עמי קשר ואשיג לכם את הפיצוי המגיע לכם – 03-6952017.

חזרו למקום מסוים במאמר

מהו אובדן כושר עבודה נפשי?

פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה מבטחת אתכם מפני מצב שבו תאבדו את היכולת לעבוד עקב מחלה או תאונה. אובדן כושר עבודה נפשי אם כן הנו מצב של איבוד כושר העבודה עקב מחלה נפשית. מחלה נפשית אף אם היא לא חמורה מאוד יכולה לגרום במקרים רבים לאובדן מוחלט של כושר העבודה.

אובדן כושר עבודה נפשי

סוגי מחלות הנפש

קיימות מחלות נפש רבות אשר עשויות לגרום למצב של אובדן כושר עבודה על רקע נפשי. הפרעות ומחלות הנפש מפורטות במדריכים הפסיכיאטרים ICD (מדריך אירופאי) ו- DSM (מדריך אמריקאי). את רשימת מחלות והפרעות הנפש ניתן לחלק לקבוצות הבאות:

סוג מחלת הנפשפירוט
הפרעות במצב הרוחמצבי דכאון חריף, הפרעה דו קוטבית – מאניה דיפרסיה, היפומאניה אשר מבטאת תסמינים פחותים משל מאניה, ציקולותימיה.
הפרעה פסיכוטיתסוגים שונים של סכיזופרניה ודלוזיה.
חרדותפוביות, OCD, PTSD.
הפרעות אכילהאנורקסיה או בולמיה.

מה צריך להוכיח כדי לזכות בתביעת אובדן כושר עבודה על רקע נפשי

ראשית, צריך להוכיח שאתם סובלים ממחלה נפשית. לכן יש לאסוף ולהגיש את התיעוד הרפואי אשר מתעד את הבעיות הנפשיות במשך השנים. בנוסף יש להגיש לבית המשפט חוות דעת מומחה של פסיכיאטר הקובע את המחלה הנפשית. שנית, יש להוכיח שהמחלה הנפשית גורמת לאובדן כושר עבודה. טענה זאת תוכלו להוכיח גם באמצעות חוות דעת מומחה תעסוקתי ופסיכיאטר.

קשיים בתביעת אובדן כושר עבודה פסיכיאטרי

לעיתים חברות הביטוח מערימות קשיים בתביעות אובדן כושר עבודה. תביעות על רקע פסיכיאטרי עלולות להיות מלוות בקשיים המיוחדים לסוג תביעות אלו. אנו כותבים זאת על מנת שתוכלו להיערך מראש ולא על-מנת לרפות את ידיכם. אנו יודעים איך להתגבר על מכשולים אלו אז אל תהססו להגיש תביעה בעזרתנו.

הוכחת המחלה הנפשית ואובדן כושר העבודה

טענת דחייה נפוצה של חברת הביטוח הנה שהמבוטח אינו חולה דיו ולא איבד את כושר עבודתו. עם טענה זו ניתן להתמודד באמצעות הצגת מלוא החומר הרפואי הרלוונטי והסתייעות במומחים מהשורה הראשונה. בנוסף, יש לנסח את כתב התביעה ואת הראיות באופן שיבהיר לבית המשפט שאכן איבדתם את כושר העבודה לצמיתות. לעיתים המצב הנפשי נגרם ממחלות אחרות או שקיימות מחלות נוספות אשר גורמות בעצמן לאובדן כושר עבודה. כמובן, שבמקרים אלו יש לטעון ולהוכיח את כל המחלות הגורמות לאובדן כושר עבודה ולא להסתפק במחלת הנפש.

חריג מחלת נפש מוגבל בזמן

בחלק מפוליסות הביטוח קיים חריג הקובע שאובדן כושר עבודה פסיכיאטרי יקנה למבוטח פיצוי במשך שנה אחת בלבד! חולים הסובלים ממחלות נפשיות עלולים לאבד את כושר עבודתם במשך שנים רבות ואף לצמיתות. לכן ברור שחריג זה עלול לפגוע אנושות בתביעתם. ישנם דרכים להתמודד עם חריג זה. כך למשל ניתן לנסות לטעון שסוכן הביטוח וחברת הביטוח לא ווידאו שהמבוטח ער לחריג זה. ניתן לטעון שהחריג לא הובלט מספיק בפוליסה. אם אתם סובלים מבעיות רפואיות נוספות אשר גורמות לאובדן כושר עבודה אז חריג זה לא יהיה רלוונטי.

אי גילוי מחלת הנפש

בעת שהצטרפתם לביטוח התבקשתם ככל הנראה למלא הצהרת בריאות. בהצהרת בריאות זו התבקשתם להצהיר האם סבלתם בעבר ממחלה נפשית. לאחר הגשת התביעה חברת הביטוח תבדוק את תיקכם הרפואי. אם היא תגלה שקיים עבר רפואי הרלוונטי למחלת הנפש עליו לא הצהרתם, חברת הביטוח עלולה לדחות את תביעתכם. אך גם על כך ניתן להתגבר. חוק חוזה הביטוח מגביל את חברת הביטוח בשימוש בטענת אי גילוי כסיבה לדחיית התביעה. טיפלנו בתביעות רבות בהן חברת הביטוח דחתה את התביעה בשל אי גילוי בהצלחה רבה. מידע נוסף לגבי התמודדות עם הטענה ניתן למצוא: כאן.

התיישנות אובדן כושר עבודה על רקע נפשי

חברת הביטוח תדחה את התביעה אם היא התיישנה. נזכיר שתביעת ביטוח מתיישנת תוך 3 שנים מהאירוע הביטוחי (בעניינינו אובדן כושר העבודה). בתביעות אובדן כושר עבודה על רקע נפשי (כמו בתביעות אובדן כושר עבודה רגילות) ניתן לתבוע 3 שנים אחרונות.
מהניסיון שלנו חלק גדול מהתביעות על רקע נפשי מוגשות באיחור מהסיבות הבאות:

  • מחלת הנפש מנעה מהמבוטח להגיש את התביעה במועד. במקרה זה ניתן להתמודד די בקלות עם טענת ההתיישנות.
  • המבוטח לא היה ער לקיומה של הפוליסה.

מהניסיון שלנו ניתן להתמודד בנקל עם טענת התיישנות. יחד עם זאת, יש לפעול מהר לכן אם תביעתכם התיישנה או עלולה להתיישן בקרוב פנו אלינו להתייעצות בדחיפות.

למידע נוסף לגבי התמודדות עם טענת התיישנות בתביעת אובדן כושר עבודה ראו: כאן.

אם אתם סובלים מבעיה נפשית צרו עימי קשר ואסייע לכם לקבל את הפיצוי המגיע לכם.

מאמרים נוספים: עורך דין אובדן כושר עבודה.
למידע נוסף צרו איתי קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

דילוג לתוכן