חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אובדן כושר עבודה לאחר פיטורים

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

ניתן לקבל אובדן כושר עבודה לאחר פיטורים אך זה תלוי אם שמרתם על הזכויות שלכם. אם בוטחתם בביטוח אובדן כושר עבודה או בקרן פנסיה ואיבדתם את יכולת העבודה אתם יכולים לקבל תגמול חודשי מחברת הביטוח או מקרן הפנסיה. על מנת ללמוד כיצד לעשות זאת נכון ומאילו טעויות להימנע המשיכו לקרוא. לקבלת ייעוץ וייצוג מקצועי צרו עמי קשר ואשיג לכם את הפיצוי המגיע לכם – 03-6952017.

אובדן כושר עבודה לאחר פיטורים, מה לעשות ?

אנשים רבים נוטים לחשוב שהזכות לקבל תגמול חודשי תלויה בכך שהתאונה או המחלה נגרמו עקב העבודה. אך מדובר בטעות נפוצה. על מנת לקבל פיצוי חודשי אתם צריכים לעמוד בתנאים הבאים:

  1. איבדתם את כושר העבודה.
  2. תביעתכם לא התיישנה – כלומר שמרתם על הזכויות הביטוחיות שלכם (נסביר על כך בהמשך).
  3. אין לכם הכנסה אקטיבית מעבודה.

על כן, אין כל מניעה להגיש תביעת אובדן כושר עבודה לאחר פיטורים אך זאת כפוף לכך שקיימת לכם זכות תביעה.

זכות תביעת אובדן כושר עבודה לאחר פיטורים

נסביר כעת על התנאי השני – שמירת הזכויות הביטוחיות. תביעת ביטוח מתיישנת לאחר 3 שנים מקרות מקרה הביטוח. בתביעות אובדן כושר עבודה מקרה הביטוח הנו אובדן כושר העבודה. אך תביעת אובדן כושר עבודה הנה תביעה מתחדשת. כלומר התשלום מבוצע על בסיס חודשי בתנאי שבאותו חודש אתם מצויים באובדן כושר עבודה. על כן, כל עוד הפוליסה נותרה בתוקף ניתן לתבוע 3 שנים אחרונות.

אם לא המשכתם לבצע את התשלומים לביטוח או לקרן לאחר הפיטורים וחלפו יותר מ 3 שנים יתכן שלא תוכלו להיות זכאים לקבל את התגמול החודשי. בגלל שלא שילמתם את הפרמיות הפוליסה בוטלה. מאחר וחלפו יותר מ 3 שנים מיום שבוטלה הפוליסה יתכן שתביעת אובדן כושר העבודה שלכם התיישנה.

אך אם לא חלפו יותר מ 3 שנים מיום שהפסקתם לעבוד אז למרות שלא המשכתם לשלם את הפרמיה אתם עשויים להיות זכאים לאובדן כושר עבודה לאחר פיטורים. במצב כזה תביעתכם לא התיישנה ואם בית משפט יקבל את טענתכם שאתם באובדן כושר עבודה תהיו זכאים לתגמולי הביטוח בגין כל אותה תקופה שבה לא עבדתם ואף בעתיד. אך יש לזכור שרק הגשת תביעה לבית משפט עוצרת את ההתיישנות ולכן יש להזדרז.

אובדן כושר עבודה לאחר פיטורים

שמירת הזכויות במקרה של הפסקת עבודה

אם אתם מבוטחים בקרן פנסיה, במקרה של הפסקת עבודה, כל עוד לא הודעתם לקרן הפנסיה אחרת, קיימת ארכת ביטוח אוטומטית של 5 חודשים. כלומר הקרן תגבה ממרכיב החיסכון את העלויות בשמירה על הכיסויים הביטוחיים. בביטוח מנהלים תקופה זו עומדת על בין 3 חודשים ל- 5 חודשים (יש לבדוק בפוליסה).

בעקבות משבר הקורונה משרד האוצר הגדיל תקופה זו ל 12 חודשים בהוראת שעה כפוף לתנאים שנקבעו שם. ראו על שמירת רצף זכויות: כאן.

מעבר לתקופה זו עליכם לבקש מקרן הפנסיה או מחברת הביטוח לבצע "ריסק זמני". מדובר על תקופה נוספת אשר במהלכה תשלמו רק את הפרמיות אשר אמורות לשמור על הכיסויים הביטוחיים. כך שמקרה של חזרה לעבודה לא תידרשו לבצע חיתום רפואי מחדש.

אופציה נוספת היא להמשיך לבצע את מלוא ההפרשות לקרן או לביטוח באופן עצמאי. כלומר להמשיך לבצע את ההפרשות לחסכון ולכיסויים. אך לעיתים מדובר בסכומים גבוהים.

איבוד כושר העבודה בתקופה בה אין ביטוח

לשימת לבכם אם אובדן כושר העבודה החל בגין מחלה או תאונה שפרצה במהלך התקופה בה לא הייתם מבוטחים ולא הייתם מבוטחים במסגרת ארכת הביטוח האוטומטית או בריסק זמני אתם עלולים לאבד את כל הזכויות שלכם. במקרה זה לא תוכלו לקבל את התגמול החודשי.

משיכת קופת גמל בעת מחלה

טעות נפוצה שאנו נתקלים בה הנה משיכת כספי הפיצויים בעת מחלה או לאחר תאונה. מדובר על מבוטחים שלא מודעים לזכות שלהם לקבל פנסיית נכות מקרן הפנסיה או תגמולי ביטוח מביטוח המנהלים שלהם. הם איבדו את כושר עבודתם אך במקום להגיש דרישה לקבל תגמול חודשי הם מושכים את הכספים מהקרן או מהביטוח עקב מצוקה כלכלית. הם לא שמים לב שבעת משיכת הכספים הם חותמים על טפסים שהם מודעים לכך שלא יהיו זכאים לאחר משיכת הכספים לתגמול החודשי.

בדרך כלל לאחר תקופה נוספת המצוקה הכלכלית נמשכת ואז בעקבות מידע שמגיע עליהם הם מבינים את הטעות שעשו. במקרים מסוג אלו קיים קושי להחזיר את הגלגל אחורה כי הם חתמו על המסמכים (גם אם באמת לא קראו אותם). קיימת אפשרות לנסות להגיש תביעה לביטול המשיכה בטענות של הטעיה אך לא  דובר בתביעות פשוטות.

על כן, יש להיזהר, אם איבדתם את כושר העבודה התייעצו עם עורך דין אובדן כושר עבודה.

אי ביטוח פנסיוני

לעיתים אדם נקלע לאובדן כושר עבודה לאחר פיטורים אך הוא מגלה שהמעסיק לא ביטח אותו בביטוח פנסיוני כדין. לפעמים העובד לא בוטח כלל או בוטח באופן חלקי. במקרה זה תעמוד בפניכם האפשרות לתבוע את המעביד. ראו בעניין זה מאמר הפרה של חובת פנסיה.

למידע נוסף צרו איתי קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

דילוג לתוכן