חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שכר טרחה בתביעה נגד עורך דין

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מהו שכר טרחה בתביעה נגד עורך דין ? במאמר זה נדון מהו שכר הטרחה שישולם בתביעה נגד עורך דין.

מה שכר הטרחה בתביעה נגד עורך דין ?

שכר הטרחה בתביעה נגד עורך דין בדרך כלל תלוי בפרמטרים הבאים:

  • מה גודל התביעה.
  • מורכבות התביעה.
  • מה הסיכויים שהתביעה תתקבל.
  • ההשקעה המקצועית הצפויה.

דרך קביעת שכר טרחה בתביעות רשלנות

ישנן מספר אפשרויות להסדיר את אופן תשלום שכר טרחה בין עורך דין לבין הלקוח. כמובן שיש להסדיר זאת מראש בהסכם שכר טרחה מסודר. ניתן להסכים על תשלום שכר טרחה לפי שעות העבודה שעורך הדין יעבוד בפועל. אפשר לקבוע ששכר הטרחה ישולם על בסיס פעולות שעורך הדין יבצע. ניתן לקבוע תשלום על בסיס הצלחה בתביעה.

כמה נשלם עבור תביעה נגד עורך דין ?

תביעה נגד עורך דין בגין רשלנות מקצועית שייכת לתחום הנזיקין. בתחום הזיקין מקובל לשלם על בסיס הצלחה. כלומר אחוז מסוים (בדרך כלל נע בין 15%  ל- 20% ) מסכום הזכייה. כמו כן, מקובל שבנוסף על הסכום הזה הלקוח משלם לעורך הדין עם תחילת הטיפול סכום חד פעמי. הסכום החד פעמי תלוי כאמור במורכבות התיק והוא נע בין 10,000 ₪ ל- 40,000 ₪.

הוצאות נוספות

הלקוח צריך לקחת בחשבון שבתחילת ובמהלך ההליך המשפטי הוא ייאלץ להוציא הוצאות נוספות כדלקמן:

  • אגרת בית משפט. האגרה הנה 2.5% מסכום התביעה כשאר מחציתה משולמת בעת הגשת התביעה והיתרה לפני הליך ההוכחות. בנסיבות מסוימות ניתן לבקש פטור מאגרה.
  • הוצאות מומחים. לעיתים לצורך הגשת התביעה יש צורך לשכור שירותים של מומחים כגון שמאים, מומחים רפואיים וכיוצ"ב. מומחים אלו נדרשים על מנת להוכיח טענות הקשורות לעניינים שבמומחיות. לרוב עלות חוות דעת מומחה מסתכמת בסכום של 5,000 ₪. אך כאמור זה תלוי בסוג התביעה ולא בכל התביעות יש בכך צורך.

מימון ההוצאות המשפטיות

כיום קיימת לעיתים אפשרות לקבל מימון מחברות השקעות משפטיות עבור מימון ההוצאות הכרוכות בתביעה. ניתן לקבל מימון עבור שכר הטרחה הראשוני, אגרות והוצאות המומחים.

כיצד זה עובד ?

עורך הדין פונה לחברת מימון ומציג לה את התביעה ואת סכום המימון הנדרש. אם חברת ההשקעות מסכימה להשקיע היא תעביר את הסכום הנדרש. הלקוח יחזיר לחברת המימון את סכום ההשקעה בצירוף ריבית מוסכמת אך ורק מסכום הזכייה. כלומר אם הלקוח לא יזכה הוא אינו צריך להחזיר לחברה את הסכום שקיבל!

האם בית משפט יפסוק לתובע החזר של ההוצאות

באופן עקרוני בעל דין שזוכה בתביעתו זכאי להחזר הוצאות שהוציא בהליך המשפטי. לכן סביר להניח שבית משפט יפסוק לטובתו את שכר הטרחה שישלם בתיק, החזר אגרות, הוצאות מומחים וכיוצ"ב.

אם עורך הדין התרשל בייצוג שלכם אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר. משרדנו מתמחה בתביעות רשלנות מקצועית של עורכי דין. למידע נוסף בנושא ראו: רשלנות עורך דין.

צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

דילוג לתוכן