חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשלנות עורך דין במקרקעין

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

רשלנות עורך דין במקרקעין מתייחסת למצב שבו עורך הדין התרשל בייצוג לקוח בעניינים שקשורים למקרקעין. כשאנו מדברים על מקרקעין אז זה יכול לבוא לידי ביטוי בייצוג ברכישה או מכירה של דירה, שטחים פתוחים, נכסים מסחריים, נחלות, בתים פרטיים וכדומה.
אם עורך הדין שלכם התרשל ונגרם לכם נזק התקשרו ותאמו פגישת ייעוץ לצורך בדיקת סיכויי התביעה 03-6952017.

מקרים של רשלנות עורך דין במקרקעין

כיצד תדעו אם עורך הדין שלכם התרשל ? רשלנות עורך במקרקעין מתרחשת כאשר עורך הדין הפר את חובת הזהירות המוטלת עליו. מה מצופה מעורך דין בייצוג לקוח בעסקת מקרקעין ?

בדיקת זכויות המוכר

על עורך הדין לוודא שהמוכר הנו בעל הזכויות במקרקעין שנמכרים. עוד עליו לבדוק שלא קיימות הגבלות שימנעו את העברת הזכויות על שם הקונה. אם קיימות הגבלות יש להתייחס אליהם בהסכם ולכתוב כיצד יוסרו הגבלות אלו. למשל אם קיימת על השטח משכנתא יש לקבוע לוח התשלומים אשר יבטיח את הסרת המשכנתא. אם עורך הדין מייצג את המוכר והקונה רוכש באמצעות משכנתא על עורך הדין להסכים על מנגנון שהמשכנתא תירשם רק לאחר שהמוכר יקבל את מולא התמורה.

רשלנות עורך דין במקרקעין

בדיקת מצב המקרקעין

חובה נוספת שמוטלת על עו"ד היא לבדוק ולוודא שאין במקרקעין הנמכרים בעיה תכנונית כלשהי. אם עורך הדין אינו יודע לעשות כן עליו לוודא ולהזהיר את הלקוח שעליו לבדוק זאת לבדו ע"י אנשי מקצוע כגון שמאים או מהנדסי בניין. כך אם לקונה הוצג מצג שהקרקע הנמכרת מיועדת לבניה ובסופו של דבר מסתבר שהקרקע הנה חקלאית מדובר ברשלנות עורך דין.
משרדנו טיפל בתיקים רבים בהם לנכס הנמכר לא היה היתר בניה כדין. כך למשל ייצגנו לקוחה שרכשה דירה ובדיעבד הסתבר שרק למחציתה יש היתר כדין.

בדיקת הסכם מכירה או רכישה מקרקעין

על עורך הדין לוודא שההסכם מגן על הלקוח שלו בצורה מיטבית. שתשלום שמשולם לצד השני או לצדדים שלישיים מובטח. עליו להבטיח שלא תהיה מניעה להשלים את העסקה. עליו לקבוע מנגנון שיסדיר מצבים של הפרת הסכם וכיוצ"ב.

אזהרת הלקוח מפני הוצאות בלתי צפויות ומיסים

כאשר עורך הדין מייצג את הלקוח בעסקת מקרקעין עליו להזהיר אותו מפני ההוצאות שהיו כרוכות בביצוע העסקה כולל מיסים. כך במקרים רבים לקוחות לא מודעים לכך שבמכירת מקרקעין הם יחויבו בתשלום מס שבח, היטל השבחה אם קיימות תכנית משביחה על השטח, אגרות והיטלים שונים. עורך דין שאינו מזהיר את הלקוח כאמור מסתכן שתוגש נגדו תביעה עקב רשלנות במקרקעין.

הגשת תביעה עקב רשלנות עורך דין במקרקעין

תביעת רשלנות במקרקעין תוגש לבית משפט השלום או המחוזי בהתאם לסכום התביעה.
הגשת התביעה כרוכה בתשלום אגרת בית משפט של 2.5% מסכום התביעה (כאשר רק מחציתה משולמת עם הגשת התביעה). את התביעה יש להגיש לבית המשפט שבתחום שיפוטו פועל עורך הדין. אם לעורך דין ביטוח אחריות מקצועית והתביעה מוגשת גם כנגד חברת הביטוח ניתן להגיש את התביעה בכל הארץ.
מומלץ להגיש תביעה נגד עורך דין ע"י מומחה שמתמחה בתחום.

כיצד נחשב את הנזק שנגרם בתביעת רשלנות עורך דין במקרקעין

לצורך הדוגמא נניח שעורך הדין ייצג את הלקוח ברכישת בית פרטי שבו 2 קומות. לאחר מס' שנים הסתבר שלקומה השנייה בבית אין כלל היתר בניה ולא ניתן להוציא כעת היתר. הקונה לא היה מודע להיעדר היתר הבניה והמחיר ששולם משקף רכישת בית עם היתר כדין ל 2 קומות. כיצד נקבע מהו סכום התביעה ואיך נוכיח אותו ?

במקרה כזה על התובע להגיש חוות דעת שמאית שתקבע מה היה שווי הדירה ביום חתימת ההסכם בהתאם למצבה התכנוני הנכון (כלומר עם היתר לקומה אחת). סכום התביעה יהיה ההפרש שבין המחיר ששולם לשווי האמיתי של הנכס נכון ליום הרכישה.
קיימים סוגי תביעות אחרות למשל מקרים בהם אנשים הפסידו סכומים גבוהים עקב כספים ששילמו והעסקה לא הושלמה. במקרה כזה חישוב הנזק ייעשה באופן שונה כמובן.

אם עורך הדין שייצג אתכם בעסקת מקרקעין התרשל וגרם לכם נזק אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר. משרדנו מתמחה בתביעות רשלנות מקצועית של עורכי דין.
צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

דילוג לתוכן