חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשלנות עורך דין בהסכם פשרה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

רשלנות עורך דין בהסכם פשרה מתארת מצב שבו עורך הדין התרשל בניסוח הסכם פשרה או בפעולות הנלוות להסכם. רוב ההליכים המשפטיים מסתיימים בפשרה. למעשה מעט מההליכים מסתיימים בפסק דין המכריע בתביעה. הסכם פשרה הוא הסכם בעל תוקף משפטי אשר קובע את חובות וזכויות הצדדים להסכם. בדרך כלל ההסכם מקבל תוקף של פסק דין ואז ניתן לאכוף אותו בהוצאה לפועל.

מהי רשלנות עורך דין בהסכם פשרה

הסכם פשרה זהה בבסיסו לכל הסכם אחר. לכן בטרם עורך הדין ממליץ ללקוח לחתום על הסכם הפשרה על עורך הדין לוודא שההסכם מגן על הלקוח. יש לוודא שההסכם מבטא נכונה את הסכמות הצדדים. על עורך הדין לוודא שלא נותרו מחלוקות בלתי פתורות. יש לוודא שהלקוח אינו חשוף לתביעות או דרישות נוספת כולל מגורמים שאינם צד להסכם! יש לתת את הדעת לעניינים הקשורים במחלוקת כגון מיסוי. עורך הדין צריך להבטיח שההסכם יכלול בטחונות. כמו כן, שניתן יהיה לאכוף את ההסכם.

מטבע הדברים להסכם יש שני צדדים. לכן, לא תמיד הלקוח יכול לקבל את כל מבוקשו בהסכם. יחד עם זאת, הלקוח צריך להיות מודע לוויתורים ולהסכים להם.

מאחר והסכם הפשרה מסיים את ההליך המשפטי יש לו חשיבות מיוחדת. קשה מאוד לבטל הסכם פשרה במיוחד אם הוא קיבל תוקף של פסק דין. לכן, חשוב שהצדדים יגיעו להסכם מוכנים.

הפעלת לחץ על-ידי עורך הדין לחתום על הסכם

נתקלנו במקרים רבים בהם עורך הדין ואף בית המשפט הפעילו לחץ בלתי סביר על הלקוח לחתום על הסכם פשרה. לעיתים הפעלת הלחץ נעשית במסדרונות בית המשפט. בחלק מהמקרים הלקוח כלל לא הבין את הסכם הפשרה. לעיתים הלקוח לא הבין את תנאי ההסכם ואת תוצאותיו. אין ספק שהפעלת לחץ כזה הנו פסול. יתרה מכך, על עורך הדין להסביר ללקוח היטב את תנאי הסכם הפשרה. עליו לוודא שהלקוח מבין את ההסכם ואת השלכותיו.

אם אתם חשים שמופעל עליכם לחץ לחתום על הסכם אנו מייעצים לכם לא לחתום ללא התייעצות נוספת. פנו לעורך דין וקבלו דעה נוספת.

רשלנות עורך דין בהסכם פשרה – אי קבלת הסכמת הלקוח

אולי המעשה הרשלני הגדול ביותר שעו"ד יכול לעשות הנו לחתום על הסכם פשרה ללא קבלת הסכמת הלקוח. דבר זה אולי נראה קיצוני אך נתקלנו במקרים כאלו לא אחת. יודגש, עורך הדין חייב לקבל את הסכמת הלקוח לפשרה בצורה ברורה. גם אם יש בייפוי הכוח סעיף המקנה לעורך דין סמכות להתפשר בשם הלקוח ללא הסכמתו אין זה משנה. הסכמה לפשרה של עורך הדין ללא קבלת הסכמת הלקוח מהווה עבירה אתית ורשלנות. במקרה זה אף יש לשקול להגיש תביעת רשלנות.

סעיף 79 א – פסק דין על דרך הפשרה

רבות דובר על סעיף 79 א לחוק בתי המשפט. סעיף זה קובע שהצדדים לדיון רשאים להסמיך את בית בית המשפט לפסוק בתיק שלהם על דרך הפשרה. המשמעות האופרטיבית הנה שבית המשפט יכול לקבל את התביעה, לדחותה או לקבל את התביעה באופן חלקי. ניתן לקבוע שפסק הדין יהיה מנומק או שלא יהיה מנומק. כלומר שבית המשפט קובע רק את הסכום (או דחייה של התביעה).

שופטים אוהבים לעשות שימוש בסעיף 79 א כי הוא מקצר תהליכים וחוסך עבודה. לכן בתיקים רבים השופטים מציעים לצדדים להסכים למתן פסק דין בדרך זו. בטרם מתן הסכמה למתן פסק דין על פי סעיף 79 א על עורך הדין לבצע מס' פעולות. אם הוא לא עושה כן הדבר יכול להוות רשלנות של עורך הדין:

  • על עורך הדין להסביר ללקוח מהו סעיף 79 א.
  • עורך הדין צריך להזהיר את הלקוח שלא ניתן להגיש ערעור על סעיף 79 א ! כלומר ניתן להגיש אך הערעור יידחה למעט במקרים חריגים מאוד.
  • על עורך הדין להזהיר את הלקוח שלמעשה בית המשפט יכול להכריע כראות עיניו.
  • יש להסביר ללקוח את השיקולים הרלוונטיים. מדוע כדאי ללכת על המהלך ומדוע לא. להסביר מהי האלטרנטיבה.

אם עורך הדין התרשל וגרם לכם נזק אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר. משרדנו מתמחה בתביעות רשלנות מקצועית של עורכי דין. למידע נוסף בנושא ראו: רשלנות עורך דין.

להתייעצות צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צרו קשר.

דילוג לתוכן