חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשלנות עורך דין בבית משפט

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

רשלנות עורך דין בבית משפט יכולה לבוא לידי ביטוי באופן ניהול המשפט עבור הלקוח. ניהול משפט עבור אנשים רבים יכולה להיות חוויה טראומטית. לעיתים מדובר בתביעות כספיות גדולות, לעיתים המשפט עוסק בחירות האדם או בענייני משפחה. בדרך כלל הלקוח אינו מכיר את ההליך המשפטי ואת הפרקטיקה המקובלת בעולם המשפט. עבור הלקוח, משפטו הוא הדבר היחיד החשוב שעלול לשנות את חייו, לטוב או לרע. הלקוח שם את כל יהבו על עורך הדין. הלקוח תלוי לחלוטין בעורך הדין. אם עורך הדין התרשל בבית משפט הוא עלול לגרום ללקוח נזק עצום.

מהי רשלנות עורך דין בבית משפט ?

מבחינת בית משפט עורך הדין הוא הפנים של הלקוח. עורך הדין טוען את טענות הלקוח ומייצג את ענייניו. לכן קורה לא אחת שמייחסים רשלנות עורך דין בבית משפט ללקוח. אם למשל עורך הדין לא הגיש מסמך משפטי בזמן לבית משפט, השופט רואה זאת כאילו הלקוח זלזל בהליכי בית משפט. לרוב הלקוח יישא בנזק עקב רשלנות עורך הדין. כמובן שיש עורכי דין רבים שעושים עבודתם על הצד הטוב ביותר. אך לצערנו הרב אנו נתקלים במקרים רבים הפוכים. עורכי דין שמזלזלים בעבודתם. עו"ד שלא מגיעים לדיונים, לא מצייתים להחלטות בית המשפט. אי הגשת מסמכים בזמן ועו"ד שלא מעדכנים את הלקוח באשר לתוצאות ההליך ועוד.

רשלנות עורך דין בבית משפט

מתי רשלנות עורך דין בבית משפט מאפשר הגשת תביעה כנגדו ?

על מנת שללקוח שנפגע תהיה אפשרות להגיש תביעה נגד עורך הדין צריכים להתקיים שני תנאים:

  1. צריכה להיות רשלנות מצד עורך הדין.
  2. צריך להיגרם ללקוח נזק.

יש להבחין בין שני הדברים. בשלב הראשון צריך לקבוע האם עורך הדין התרשל. בשלב השני יש לקבוע האם ללקוח נגרם נזק והאם הנזק נגרם עקב רשלנות עורך הדין.

האם עורך דין התרשל ?

על מנת לקבוע אם עורך דין התרשל יש לבחון האם הוא סטה מסטנדרט הזהירות המצופה מעורך דין. מצופה מעו"ד שיספק ללקוח שירות משפטי ברמה נאותה. עורך הדין אמור להכיר את הפסיקה הרלוונטית למקרה, להכיר את החוק ולייצג נאמנה את הלקוח. עורך דין צריך לטעון את כל הטענות שיכולות לסייע ללקוח, להציג את הראיות הרלוונטיות ולזמן עדים לתמיכה בטענות הלקוח. העובדה שהלקוח הפסיד במשפט אינה אומרת שעורך הדין התרשל. לעיתים עורך דין יכול להתרשל אך הלקוח יפסיד במשפט מסיבה אחרת.

קשר סיבתי משפטי בין הרשלנות להפסד

על מנת לזכות בתביעה נגד עורך דין בבית משפט יש להוכיח לא רק את הרשלנות. צריך גם להוכיח שההפסד נגרם עקב הרשלנות. לעיתים עו"ד יכול לבצע טעויות קריטיות אך ההפסד נגרם בשל סיבה אחרת. במקרה זה יהיה קשה לגבש תביעה נגד עו"ד. נציין גם שהרשלנות צריכה להיות מהותית. לא ניתן להגיש תביעה נגד עורך דין בעניינים שקשורים בהפעלת שיקול דעת רגיל לגבי אופן ניהול המשפט. למשל לא ניתן להגיש תביעה בטענה שהעו"ד לא שאל את העד שאלה כזאת או אחרת או לא הציג מסמך זה או אחר (אלא אם כן מדובר במסמך מהותי שהנו לב התיק).

בדרך כלל הוכחת הקשר הסיבתי מהווה מכשול מפני הגשת תביעה. אם רשלנות עורך הדין היא חמורה אז קל יותר להוכיח את הקשר הסיבתי. למשל עורך הדין לא הגיש כתבי טענות ובית משפט מחק או קיבל תביעה בשל כך, עוה"ד לא טען להתיישנות וכיוצ"ב. גם במקרה זה יהיה על התובע להוכיח ככל שניתן שלולא הרלשנות הוא היה זוכה בתביעה.

להתייעצות לא מחייבת צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017

דילוג לתוכן