חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשלנות מקצועית של עורך דין

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

רשלנות מקצועית של עורך דין הנה מצב שבו עורך הדין התרשל בעבודתו וגרם נזק ללקוח. המונח רשלנות מקצועית נגזר מעוולת הרשלנות:

"עשה אדם מעשה שאדם סביר ונבון לא היה עושה באותן נסיבות, או לא עשה מעשה שאדם סביר ונבון היה עושה באותן נסיבות, או שבמשלח יד פלוני לא השתמש במיומנות, או לא נקט מידת זהירות, שאדם סביר ונבון וכשיר לפעול באותו משלח יד היה משתמש או נוקט באותן נסיבות – הרי זו התרשלות; ואם התרשל כאמור ביחס לאדם אחר, שלגביו יש לו באותן נסיבות חובה שלא לנהוג כפי שנהג, הרי זו רשלנות, והגורם ברשלנותו נזק לזולתו עושה עוולה."

רשלנות מקצועית של עורך דין

כפי שראינו בהגדרה הנ"ל רשלנות מקצועית של עו"ד מתארת מצב שבו עורך הדין לא השתמש במיומנות או הפר את מידת הזהירות כפי שעורך דין סביר ונבון אחר היה פועל. עוד ראינו שדרוש שייגרם נזק כתנאי להתקיימות העוולה. מה המשמעות ? אם לא נגרם נזק לא ניתן להגיש תביעה נגד עורך הדין ?

רשלנות מקצועית של עורך דין

רשלנות מקצועית של עורך דין – דרישת הנזק

אכן צריך להבחן בין אחריות עורך הדין לבין הנזק. יתכן שעורך הדין התרשל בעבודתו. יתכן שהוא נהג באופן מביש ומבזה. אך אם התנהגות זאת לא גרמה לנזק לא ניתן להגיש תביעת רשלנות מקצועית נגד עורך הדין. הנזק הנו רכיב מתוך עוולת הרשלנות ולכן אם לא נגרם ללקוח נזק לא ניתן לתבוע.

תביעה כספית נגד עורך דין

אומנם אם לא נגרם נזק לא ניתן להגיש תביעת רשלנות מקצועית כנגד עורך דין, אך ניתן להגיש תביעה כספית. בין הלקוח לבין עורך הדין קיים הסכם. גם אם לא נחתם הסכם שכר טרחה קיים הסכם בעל פה. הלקוח משלם לעורך הדין שכר טרחה. מנגד עורך הדין מספק ללקוח שירות משפטי.

אם עורך הדין התרשל בעבודתו ולא סיפק ללקוח שירות משפטי ראוי, יכול הלקוח להגיש תביעה כספית נגד עורך הדין. התביעה מבוססת על דיני החוזים. תביעה להחזר שכר הטרחה.

תביעה להחזר שכר טרחה

לא על כל התרשלות ניתן יהיה להגיש תביעה. אם מדובר בהתרשלות חד פעמית שאינה מהותית אז לא יהיה ניתן לטעון שעורך הדין הפר את ההסכם. תביעה להחזר שכר טרחה ניתן יהיה להגיש כאשר מדובר ברשלנות שיטתית. כלומר מצב שבו עורך הדין הפר את חובתו לספק שירות משפטי מספר פעמים. מקרה נוסף הנו מצב שרשלנות עורך הדין הייתה יסודית ומהותית לתיק. מצב שבו עורך דין לא ביצע חלק מרכזי מהעבודה שאותה הוא נשכר לבצע.

למשל מקרה בו עורך הדין נשכר לייצג את הלקוח בהליכי גירושין. הליכי גירושין עשויים להיות מלווים במספר תביעות: תביעת משמרות, רכוש וכיוצ"ב. אם עורך הדין התרשל ולא הגיש חלק מהתביעות ניתן לטעון שהוא הפר את ההסכם וניתן להגיש תביעה להחזר שכר טרחה (לפחות באופן חלקי).

כיצד נימנע מרשלנות מקצועית של עורך דין

להן מספר עצות שיסייעו למנוע מצב שבו יהיה עליכם להגיש תביעה נגד עורך דין.

  • בדקו היטב את ניסיונו של עורך הדין. כיום ניתן לבדוק בגוגל האם עורך הדין ניהל תיקים בתחום הרלוונטי לכם.
  • לא להתבייש. לשאול את עורך הדין האם יש לו ניסיון בתחום. לשאול כמה שנים הוא עורך דין.
  • לבדוק באינטרנט האם הוגשו תביעות נגד עורך הדין. חיפוש פשוט יכול להראות שעורך הדין הוא רשלן ולא מבצע את עבודתו כראוי.
  • קיימו פגישה עם עורך הדין. דברו איתו על התיק ואיך הוא רואה את אופן ניהול התיק.
  • חתמו על הסכם שכר טרחה ברור שיפרט את כל הפעולות הנדרשות.
  • אל תשלמו את כל שכר הטרחה או רובו מראש. שלמו את שכר הטרחה לפי שלבים והתקדמות התיק.
  • שמרו על קשר עם עורך הדין מעת לעת במהלך ניהול התיק.
  • בקשו לקבל עותק של המסמכים שבכוונתו להגיש לבית משפט לפני הגשתם. קראו את המסמכים היטב ושאלו שאלות אם דברים לא ברורים.

אם עורך הדין התרשל וגרם לכם נזק אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר. משרדנו מתמחה בתביעות רשלנות מקצועית של עורכי דין. למידע נוסף בנושא ראו: רשלנות עורך דין.

צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

דילוג לתוכן