חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאונה לאחר שתיית אלכוהול

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

האם ביטוח מקיף לרכב מכסה נזק שנגרם לרכב בתאונה אשר אירעה כאשר הנהג נהג תחת השפעת אלכוהול ?

כיסוי ביטוחי לתאונה לאחר שתיית אלכוהול

בעוד שבפוליסות הביטוח קיימת החרגה לנזקי תאונה אשר אירעה כאשר נהג הרכב נהג תחת השפעת סמים לא קיימת החרגה דומה לנהיגה תחת השפעת אלכוהול. במספר פסקי דין אשר דנו בתביעות ביטוח של נהיגה תחת השפעת אלכוהול נקבע כי מאחר ולא קיים כאמור חריג מפורש בפוליסה, על חברות הביטוח לשלם את תגמולי הביטוח.

תאונה לאחר שתיית אלכוהול

מקרים מיוחדים שבהם התביעה עלולה להידחות

יחד עם זאת יש לציין כי במקרים בהם ייקבע ע"י בית משפט שהנהג היה שיכור בעת התאונה באופן שהוא לא שלט על מעשיו עלול בית המשפט לפסוק כנגד המבוטח ולשלול את הכיסוי הביטוחי. הסיבה לכך הנה שעל-פי החוק, הביטוח נועד לבטח מקרים אשר עלולים לקרות אך לא מקרים אשר יתרחשו בוודאות.

על-כן בית המשפט עלול לקבוע כי מאחר והנהג לא היה יכול לשלוט על מעשיו אזי קרות התאונה היה ודאי ועל כן הפוליסה אינה חלה. קיימים פסקי דין אשר פסקו כך.

אנו ודאי איננו תומכים בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, אולם אנו סבורים שיש לטפל בכך במישור התעבורתי ולא לתת פרס לחברות הביטוח מקום שאין חריג בפוליסות הביטוח. כמו כן, מניסיוננו חברות הביטוח מנסות להתנער מתשלום גם כאשר הנהג שתה כמות מועטה.

אם חברת הביטוח דחתה את תביעתכם בהתבסס על טענה של נהיגה תחת אלכוהול, מומלץ לפנות לעורך דין ביטוח שכן קיימת חשיבות לאופן ניהול התביעה. יצוין כי הנטל להוכיח שהמבוטח נהג תחת השפעת אלכוהול ובמיוחד הטענה כי לא היה יכול לשלוט על מעשיו מוטל על חברת הביטוח. לאור זאת, במקרים רבים עשוי המבוטח לזכות בתביעתו.

באם ברצונכם להתייעץ טרם הגשת תביעת ביטוח הנכם מוזמנים להתקשר אלינו למס' 03-6952017, או  להשאיר פרטים:

דילוג לתוכן