חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שכר טרחה תאונת דרכים

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מהו שכר הטרחה של עורך דין שמייצג נפגע תאונת דרכים ? נפגעי תאונות דרכים רבים אינם מודעים לזכויותיהם כולל כלפי עורך הדין אשר מייצג אותם בתביעה כנגד חברת הביטוח.

במקרה של תביעת נזקי גוף עקב תאונת דרכים עורך הדין מוגבל בשכר הטרחה אשר הנו רשאי לגבות מהלקוח.

שכר טרחה בתיק תאונת דרכים

הרציונל בהגבלת שכר הטרחה בתיקים של נפגעי תאונות דרכים הנו שלרוב בתקים אלו לא מנהלים דיון באשר לאחריות לתאונה אלא רק על הנזק שנגרם לנפגע.

אין זה אומר כמובן שעבודת עורך הדין בתיקים אלו הנה פשוטה. על-מנת להצליח בתביעה על עורך הדין לתאונות דרכים להזמין את כל החומר הרפואי, לדעת אלו מומחים רפואיים לבקש מבית המשפט למנות, לאסוף ראיות ולהציג בצורה הטובה ביותר את הזק והפסדי השכר שנגמרו לתובע, ועוד.

עורכי דין תאונות דרכים מודעים לכך כי הם רשאים לגבות 8% מהפיצוי אם התיק מסתיים בפשרה לפני הגשת תביעה לבית משפט, 11% אם התיק מסתיים בפשרה לאחר הגשת תביעה ו- 13% אם התיק מסתיים בפסק דין.

על האחוזים הנ"ל ראשי עורך דין תאונות דרכים להוסיף מע"מ אולם יש לציין זאת בהסכם שכר הטרחה.

שכר טרחה תאונת דרכים

שכר טרחת עורך דין במקרה של הפסקת ייצוג

למרות שכאמור שכר הטרחה מוסדר בחוק מומלץ לערוך הסכם שכר טרחה אשר גם יסדיר את התשלום במקרה ועורך הדין מסיים את הייצוג במהלך ניהול התיק. אם הדבר לא מוסדר ועורך הדין יגיש תביעה לבית משפט, בית המשפט יפסוק לו שכר ראוי בהתאם לפעולות אשר עורך הדין ביצע ובהתאם למצב התיק.

לדוגמא, אם בעת הפסקת הייצוג מצוי התיק באמצע התהליך עשוי בית המשפט לפסוק לעורך הדין 50% משכר הטרחה אשר לו יהיה זכאי בסופו של ההליך (התשלום יבוצע לאחר שהנפגע יקבל את הפיצוי). יש לזכור כי ניהול הליך משפטי נפרד כנגד עורך הדין בעניין שכר הטרחה כרוך גם הוא בהוצאות משפטיות ועל כן לעיתים מומלץ לסיים את התיק בהסדר מחוץ לכתלי בית המשפט.

במקרה של החלפת ייצוג עורך דין הצדדים רשאים לקבוע בהסכמת הלקוח את אופן חלוקת שכר הטרחה כך שלא יעלה על האחוזים הקבועים בחוק. אם אין הסכמה בית משפט יפסוק את החלוקה.

שכר טרחה עבור ייצוג בביטוח לאומי

לעיתים עורך דין מייצג את לקוחו גם בהליכי ביטוח לאומי הקשורים בתאונת הדרכים. במצב זה, זכאי עורך הדין לשכר טרחה נוסף כפי שהוסכם בין הצדדים כפוף שכר טרחה מקסימאלי שניתן לגבות הקבוע בחוק. לעיתים הנפגע יהיה זכאי לקצבת נכות במשך כל ימי חייו. על-כן, נהוג לקבוע כי הנפגע ישלם לעורך הדין אחוז מסוים כפול מס' קצבאות (כאמור כקבוע בחוק). ראו: שכר טרחה מקסימאלי בביטוח לאומי.

נפגעים רבים אינם שמים לב כי בשכר הטרחה מצוין מס' גדול של קצבאות וכך יוצא ששכר הטרחה אשר ישולם עלול להיות גבוה ביותר. אפשר ומומלץ לנהל משא ומתן עם עורך הדין בקשר למספר הקצבאות מהם ייגזר שכר טרחתו. גם בשל סיבה זו מומלץ לערוך הסכם שכר טרחה אשר יסדיר את הנושא. בכל מקרה שכר הטרחה אינו יכול להיות גבוה מאשר הקבוע בחוק.

שכר טרחה עבור ייצוג בערעור

באופן עקרוני, באם פסק הדין משתנה בערעור אשר הוגש ע"י מי מהצדדים יש לבצע חישוב מחדש של שכר הטרחה ששולם שכן האחוזים האמורים לעיל כוללים גם את הפיצוי שייפסק בערעור וגם את הייצוג בערעור. למשל, באם נפסק ללקוח בבית משפט שלום סכום של 200,000 ₪, שממנו שולם שכר טרחה בשיעור של 13%, ובערעור קטן הפיצוי לסך של 100,000 ₪, אמור עורך הדין להחזיר חלק משכר הטרחה שקיבל.

לאור האמור לעיל, הרי שיש להקפיד על עריכת הסכם שכר טרחה ברור, ולוודא כי שכר הטרחה אשר ישולם בסופו של דבר יהיה הוגן.

במקרה של תאונת דרכים מומלץ לפנות ל- עורך דין תאונות דרכים
נשמח לעמוד לרשותכם בטלפון 03-6952017.

 

אני מזמין אתכם ליצור עימנו קשר עוד היום
ונשמח לעמוד לרשותכם

דילוג לתוכן