חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעה נגד עורך דין

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

משרדנו מייצג לקוחות אשר נגרם להם נזק עקב רשלנות מקצועית של עורך דין בניהול משפט או בייצוג בעסקה בתביעה נגד עורך דין. להערכת סיכויי התביעה צרו קשר בטלפון 03-6952017.

ייצוג בתביעה נגד עורך דין

כמפורט במאמרים להלן, לא כל טעות של עורך דין מקימה עילת תביעה ללקוח ולא כל טעות מהווה רשלנות מקצועית של עורך דין. על-מנת לזכות בתביעה נגד עורך דין על הנפגע להוכיח כי עורך הדין התרשל וכי הרשלנות היא זו שגרמה להפסד במשפט או בעסקה.

אנו מייצגים לקוחות בתביעות נגד עורכי דין בקשת רחבה של מקרים. כך למשל, משרדנו ייצג לקוחה בתביעה נגד עורך דין אשר לא הזהיר אותה כי תביעתה נגד אדם אחר עלולה להתיישן אם לא תוגש במועד.  תביעה נגד עורך דין אשר התרשל בניסוח הסכם פשרה. תביעה נגד עורך דין אשר לא דאג כי יימסרו ללקוח בטחונות מספקות במהלך עסקת הלוואה. תביעה נגד עורך דין אשר הסכים שבית משפט יפסוק על דרך הפשרה ללא קבלת הסכמת הלקוח; ועוד.

חלק מהמקרים בהם טיפל משרדנו בתביעות רשלנות של עורכי דין

בהסכם פשרה שהושג בתביעה שנוהלה על-ידי משרדנו שילמה חברת הביטוח של עורך דין שהתרשל בייצוג בעסקה במקרקעין סכום של 300,000 ש"ח בגין אי בדיקה תכנונית של הנכס כראוי.

לקוח שתביעתו התיישנה עקב רשלנות עורך הדין קיבל פיצוי של 600,000 ש"ח.

לקוחות שניזוקו עקב אי עריכת צוואה קיבלו פיצוי של 800,000 ש"ח.

לקוחה שרכשה דירה עם בעיה תכנונית קיבלה פיצוי של 400,000 ש"ח.

תביעה נגד עורך דין עקב עסקה במקרקעין

לא ניתן להכביר מילים על חשיבות עורך הדין בעת ייצוג לקוח בעסקה במקרקעין.

במקרים רבים קיימת חובה על עורך הדין לבדוק את תיק הבניין של הנכס על מנת לוודא שקיים היתר בניה התואם את המצב בשטח. חובת הבדיקה עולה כאשר מדובר בנכסים מיוחדים כגון בתים פרטיים, דירות בקומת קרקע או אחרונה, דירות קטנות וכיוצא באלה.

חובת הזהרה

ככל שאין לעורך הדין את הידע המקצועי לעשות כן עליו לדאוג לכך שאיש מקצוע יבדוק את תיק הבניין של הנכס. יצוין כי נתקלנו גם במקרים בהם לחלק מדירה רגילה לא היה היתר בנייה.

אם הלקוח אינו מוכן לממן את עלות שכרו של איש המקצוע לבדיקת מצב הנכס על עורך הדין להחתים אותו על מסמך שהוא מודע להמלצת עורך הדין וכי הוא לוקח את מלוא האחריות על עצמו. במקרים מסוימים ועם עורך הדין סבור שהעסקה עלולה להיות מסוכנת ללקוח עליו להתפטר מייצוג.

תביעה נגד עו"ד בשל רשלנות בניהול משפט

בכל הקשור לניהול משפט מצופה מעורך הדין להכיר את החוק והפסיקה. כן מצופה להציג את הראיות אשר עשויות להועיל ללקוח, לקיים את החלטות בית המשפט, לפעול להשגת מסמכים מהצד שכנגד ועוד.

על מנת לזכות בתביעה כנגד עורך דין בניהול משפט על התובע להוכיח כי עורך הדין התרשל וכי הרשלנות היא זו שגרמה לנזק. משימה זו היא לא תמיד פשוטה.

קיימים מקרים שבהם קל להוכיח את הקשר הסיבתי בין הרשלנות לנזק (למשל שעורך הדין גרם להתיישנות התביעה), אך במקרים אחרים קיים קושי לעשות זאת (כגון אם עורך הדין לא זימן לעדות עד מסוים).

מקרים נפוצים לרשלנות עורך דין בניהול משפט הנם:

  • אי הגשת כתב תביעה או כתב הגנה במועד.
  • עורך הדין לא הגיש חוות דעת מומחה.
  • רשלנות בהצגת ראיות מהותיות.
  • מחדלים אשר גרמו למחיקת התביעה או קבלת פסק דין העדר הגנה.
  • אי זימון או חקירת עדים.

חובת הקטנת הנזק

בטרם מוגשת תביעה בגין רשלנות מקצועית עורך דין על הלקוח לנסות להקטין את נזקיו. לכן, כאשר אנו נפגשים עם הלקוח אנו בודקים עבורו את האפשרויות העומדות בפניו ומייעצים לו האם ניתן לעשות זאת. למשל, אם עורך הדין התרשל ולא הגיע לדיון וכתוצאה תביעתו של הלקוח נמחקה (ולא נדחתה) מצופה מהלקוח לנסות לבטל את המחיקה או להגיש תביעה חדשה (ככל שניתן).

מאחר ובמקרים רבים תביעות נגד עורכי דין הינן מורכבות יש לבחון לעומק את נסיבות התיק ואת סיכויי התביעה שלכם.

על-כן, אם אתם חשים כי עורך הדין אשר ייצג אותכם התרשל הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר ולהתייעץ עמנו באשר לסיכוי התביעה.

כמו כן, ניתן להתקשר אלינו בטלפון מס' 03-6952017.

אני מזמין אתכם ליצור עימנו קשר עוד היום

ונשמח לעמוד לרשותכם

תלונות מוגשות ללשכת עורכי הדין

תביעה נגד עורך דין

תביעה נגד עורך דין שגרם להתיישנות תביעה

מתי ניתן להגיש תביעה נגד עורך דין שגרם להתיישנות תביעתכם ? אכן קיימים מקרים רבים בהם עורך הדין יהיה אחראי עקב התיישנות התביעה של הלקוח שלו.

במסגרת חובותיו על עורך הדין להזהיר את הלקוח מפני הסיכון של התיישנות התביעה. כאשר לקוח מגיע להייעצות עם עורך הדין, אחד הדברים הראשונים אשר עורך הדין אמור לעשות הנו לבחון מה הן עילות התביעה ומתי נוצרו. על עורך הדין לבדוק מתי מתיישנת התביעה ולדאוג שהתביעה תוגש לפני ההתיישנות.

בחלק מהמקרים התיישנות התביעה נגרמה בשל טעות של עורך הדין. למשל עורך הדין שם את התיק בצד ולא רשם לעצמו ביומן מתי התביעה מתיישנת. במקרים אלו ניתן להגיש תביעה נגד עו"ד אך יהיה עליכם להוכיח גם את הנזק שנגרם לכם עקב ההתיישנות. ראו במאמר איך ניתן להגיש תביעה ומה צריך להוכיח.

מהי העלות של הגשת תביעה נגד עורך דין ?

הגשת תביעה נגד עורך דין בשל רשלנות משתייכת לתחום הנזיקין. בתחום הזיקין מקובל לשלם על בסיס הצלחה. כלומר אחוז מסוים (בדרך כלל נע בין 15% ל- 20% ) מסכום הזכייה. כמו כן, מאחר ולעיתים מדובר בתביעות מורכבות מקובל שבנוסף על הסכום הזה הלקוח משלם לעורך הדין עם תחילת הטיפול סכום חד פעמי. הסכום החד פעמי תלוי כאמור במורכבות התיק והוא נע בין 10,000 ₪ ל- 40,000 ₪.

עלויות נוספות בתביעות נגד עורכי דין

הלקוח צריך לקחת בחשבון שבתחילת ובמהלך ההליך המשפטי הוא ייאלץ להוציא הוצאות נוספות כדלקמן:

אגרת בית משפט. האגרה הנה 2.5% מסכום התביעה כשאר מחציתה משולמת בעת הגשת התביעה והיתרה לפני הליך ההוכחות. בנסיבות מסוימות ניתן לבקש פטור מאגרה.

לעיתים לצורך הגשת התביעה יש צורך לשכור שירותים של מומחים כגון שמאים, מומחים רפואיים וכיוצ"ב. מומחים אלו נדרשים על מנת להוכיח טענות הקשורות לעניינים שבמומחיות. לרוב עלות חוות דעת מומחה מסתכמת בסכום של 5,000 ₪. אך כאמור זה תלוי בסוג התביעה ולא בכל התביעות יש בכך צורך. למידע נוסף קראו במאמר.

כיום ניתן לקבל מימון חיצוני על בסיס הצלחה לעלויות הכרוכות בהגשת התביעה. צרו עמנו קשר למידע נוסף.

להתייעצות ולהערכת סיכויי התביעה צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או מלאו טופס צור קשר:

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן