חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פגיעות נפוצות בתאונות

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

תאונות דרכים עלולות לגרום לפציעה באברי גוף רבים. במאמר זה נפרט מה הם הפגיעות האופייניות לנפגעי תאונות דרכים. מטרת המאמר היא להסב את שימת ליבכם לפגיעות האופייניות כך שאם חס וחלילה עברתם תאונת דרכים תוכלו לבדוק האם נפגעתם באותו תחום וכך גם תגדילו את הפיצוי שתקבלו.

להלן פגיעות נפוצות בתאונות

פגיעה מוחית

פגיעה מוחית עלולה להיגרם ממכה ישירה אך גם מטלטול של הראש עקב התאונה.

קיימים שני סוגים של פגיעה מוחית:

הראשון הוא דימום בקליפת המוח.

השני הינו Diffuse axonal injury. פגיעה זו נגרמת עקב טלטול של הראש לדוגמא במקרה של "צליפת שוט".

תסמינים אפשרים לפגיעה מוחית הינם כאבי ראש, עייפות, הקאה, בחילה, סחרחורת. פגיעה בינונית- קשה עלולה לגרום למיגרנות וכאב ראש בלתי פוסקים, פגיעה ביכולת הדיבור, חולשה באיברים שונים, פגיעה ביכולת הזיכרון ואף פגיעה פסיכולוגית והתנהגותית קשה.

פגיעה בחוט השדרה

אחת מהפגישות הקשות ביותר הנה פגיעה בחוט השדרה אשר עלולה להוביל לשיתוק חלקי או מלא. נפגעים אלו זקוקים לשיקום ארוך, וסיוע לעיתים במשך 24 שעות ביממה.

פגיעות בגב

תאונות דרכים גורמות במקרים רבים לפגיעה בגב התחתון ובצוואר. לעיתים הכאב עלול להופיע זמן רב לאחר התאונה. הפגיעה עלולה לגרום לבלטי ובקעי דיסק.

עורך דין תאונת אופנוע

שברים

פגיעות אורטופדיות רבות עלולות להיגרם בתאונת דרכים. שברים ברגליים, בצלעות, בידיים ועוד. אחת מהפגיעות האורטופדיות הקשות הנה שבר באגן. פגיעה זו עלולה להגביל ביותר את יכולת התפקוד ולהחמיר עם השנים עד כדי צורך בביצוע ניתוחים נוספים.

צליפת שוט

פגיעה נפוצה הנה צליפת שוט. בדרך כלל היא נגרמת עקב פגיעה מאחור או התנגשות של הרכב ברכב מקדימה. צליפת שוט עלולה להיגרם מפגיעה בשריר הצוואר, פגיעה של רצועה וגידים בצוואר. תאונה קשה עלולה להוביל גם לבילט דיסק או בקע בחוליות הצוואר.

פציעה בברך

לעיתים במקרה של התנגשות הרכב, עלולה הברך להיפגע מפנים כלי הרכב. פגיעה כזאת עלולה לגרום לשבר בברך, פגיעה במניסקוס, או בסחוס. במקרה של סיבוב פתאומי של הברך עלול להיגרם קרע ברצועות הברך.

פציעה בכתף

פציעות בכתף עלולות להיגרם עקב פגיעה של הידיים מההגה או מלוח המחוונים. בנוסף פגיעה בצד הרכב מרחב אחר עלולה לגרום לפגיעה קשה בכתף.

פגיעות בפרק כף היד

שברים פתוחים בכף היד אופייניים לנפגעי תאונות דרכים. שברים אלו לעיתים יחייבו בניתוח.

פוסט-טראומה

פגיעה נפשית עלולה גם היא להיגרם בתאונת דרכים .לעיתים יעבור זמן רב עד שהנפגע יחוש שהוא סובל מבעיה נפשית. הפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD) עלולה להופיע עקב אירוע טראומטי כגון תאונת דרכים. דרך אגב, גם אדם שהיה עד לתאונה קשה עלול לסבול מפוסט טראומה והוא אף עשוי להיות זכאי לפיצוי למרות שלא היה מעורב בתאונה.

הסובלים מפוסט-טראומה עלולים לסבול מפלאשבקים של התאונה, נתק נפשי, חרדה, וניסיון להימנע ממפגשים חברתיים ועוד.

דילוג לתוכן