חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פגיעה ממנוף משאית

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

פגיעה ממנוף משאית – האם מדובר בתאונת דרכים ? עובד נפגע ממנוף של משאית – את מי יכול העובד לתבוע והאם מדובר בתאונת דרכים ?

נניח שעובד עומד על ארגז של משאית ובאמצעות מנוף המשאית הוא מרים משא כבד, לפתע המשא מתנתק והעובד נפגע.

במקרה כזה ברור שהעובד יכול לתבוע את המוסד לביטוח לאומי שכן מדובר בתאונת עבודה. נשאלת השאלה, האם על העובד לתבוע את מעבידו בתביעת נזיקין או לתבוע את חברת הביטוח שביטחה את הרכב בביטוח חובה.

במקרים מסוג זה יבחן בית המשפט האם ניתן לשייך את התאונה להגדרות המנויות בחוק הפיצויים לנפגעי תאונת דרכים אם כן הרי שהעובד יזכה בפיצוי לפי חוק זה בלבד. אם התאונה לא תיחשב כתאונת דרכים אז עומדת בפני העובד הדרך לתבוע את מעבידו בתביעת נזיקין אך יהיה עליו להוכיח כי מעבידו התרשל.

כאשר יש ספק האם התאונה הנה תאונת דרכים ניתן להגיש את התביעה כנגד המעסיק וכנגד חברת הביטוח של הרכב ובית המשפט יכריע בין השניים.

פגיעה ממנוף משאית סיכום

לדעתנו, במקרה המתואר לעיל, התאונה הנה תאונת דרכים. אומנם בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קיים חריג אשר קובע כי פגיעה בעת פריקה וטעינה של רכב אינה נחשבת כתאונת דרכים, אולם אם התאונה מתרחשת עקב ניצול הכוח המכני של הרכב והרכב לא שינה את ייעודו המקורי, אזי מדובר בתאונת דרכים.

לאחר שייקבע בית המשפט את האחריות לתאונה, על העובד להוכיח את הנזקים אשר נגרמו  וייגרמו לו. יש להקפיד להציג בפני בית המשפט את ההיסטוריה התעסוקתית של העובד, את הפגיעות שנגרמו בתאונה, את המגבלות שנוצרו, הפגיעה בשכר הן לאחר התאונה והן בעתיד, הוצאות רפואיות ועוד.

אם נפגעתם בתאונת דרכים מומלץ לפנות לעורך דין תאונות דרכים.

לתאום פגישת ייעוץ הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6952017, או מלאו טופס צור קשר.

אני מזמין אתכם ליצור עימנו קשר עוד היום
ונשמח לעמוד לרשותכם

דילוג לתוכן