חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאונת עבודה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מהי תאונת עבודה ? תאונת עבודה הינה תאונה אשר אירעה במהלך ותוך כדי עבודת העובד אצל המעסיק. לעתים קיים קשר בין תאונת עבודה אשר מקנה לעובד זכות תביעה כנגד המעביד לבין תאונה אשר מקנה לעובד זכות תביעה כנגד הביטוח הלאומי. כך לדוגמה, עובד אשר עובר תאונת דרכים בדרך למקום עבודתו או בדרך חזרה לביתו ממקום עבודתו זכאי להגיש תביעה לביטוח הלאומי אולם במרבית המקרים לא תהא לעובד במקרה זה עילת תביעה כנגד מעבידו (שכן המעביד לא התרשל).

במאמר זה אנו עוסקים בתאונה בעבודה אשר נגרמה עקב רשלנות המעביד. במרבית המקרים יהיה העובד זכאי להגיש תביעה במקרים אלו גם כנגד המוסד לביטוח לאומי. למידע באשר להליכי ביטוח לאומי הנכם מופנים למדור תביעות ביטוח לאומי באתר זה. מידע נוסף באתר הביטוח הלאומי.

מהי תאונת עבודה ?

תאונת עובדה הינה כאמור תאונה אשר מתרחשת בעת או במהלך עבודת העובד. לדוגמא עובד בניין נפל מפיגום. עובד אשר נפצע מכלי עבודה. פגיעה עקב הרמת משאות כבדים ללא ציוד מתאים. עובד אשר נחתך בכף ידו ממסור וכיו"ב.

על-מנת לזכות בתביעה כנגד המעביד עקב תאונת עבודה יש להוכיח כי המעביד נהג ברשלנות. רשלנות זו, יכולה לבוא לידי ביטוי במספר דרכים. כגון אי מתן כלי עבודה בטוחים לעובד, אי מתן אמצעי מיגון, אי הדרכת העובד, אי פיקוח על אופן ביצוע העבודה, דרישה מהעובד לבצע פעולות מסוכנות ועוד.

מהו אשם תורם ?

בתי המשפט נוטים לייחס אשם תורם לאדם שנפגע בתאונה אם הוא אשם במידה מסוימת לקרות התאונה. כאשר בית משפט מייחס לנפגע אשם תורם כאמור, אזי מהפיצוי שנפסק לאדם בבית משפט מנכה בית המשפט את האחוז שלדעתו בו אשם הנפגע.

בית המשפט עלול לייחס לעובד אשם תורם כאשר העובד לא הקשיב להוראות מעבידו. הוא ביצע את המעשה שהוביל לתאונה למרות שהוא ידע כי הדבר מסוכן וכיו"ב. מידת אחוז האשם התורם תלויה כאמור במידת חוסר הזהירות של העובד. יצוין כי במקרים רבים בתביעות תאונות עבודה בית המשפט נוטה שלא לייחס לעובד אשם תורם או לפסוק אשם תורם בשיעור נמוך.

כנגד מי מגישים תביעה עקב תאונה בעבודה ?

את התביעה יש להגיש כנגד המעביד. במקרים רבים מעבידים דואגים לבטח את עצמם בחברת ביטוח בפוליסת "ביטוח מעבידים". במקרה שהמעביד מבוטח כאמור, אזי חברת הביטוח היא זו שתשלם לעובד את הפיצוי והמעביד לא יינזק כלל (מעבר לתשלום השתתפות עצמית).

כמו כן, במקרים רבים זכאי העובד להגיש את התביעה למוסד לביטוח הלאומי.

בטרם הגשת תביעה מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומלץ המתמחה בתביעות תאונות עבודה מביטוח לאומי. יצוין כי משרדנו עובד עם מיטב המומחים הרפואיים.

מאמרים נוספיםאופן חישוב הפיצויים בתביעות עקב תאונות עבודה.

 

אני מזמין אתכם ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 03-6952017
ונשמח לעמוד לרשותכם

דילוג לתוכן