חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעת תאונת דרכים

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

אם אתם צריכים להגיש תביעת תאונת דרכים עשו זאת רק עורך דין תאונות דרכים מומלץ ומנוסה.
עו"ד יואב רונקין מתמחה בתביעות תאונות דרכים, בעל ניסיון של 20 שנה בייצוג נפגעי תאונות דרכים. צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017

תביעת תאונת דרכים

תביעת תאונת דרכים תוגש אם נגרמו לכם נזקי גוף בתאונת דרכים. תאונת דרכים הנה תאונה שבה מעורב כלי רכב כלשהו כולל רכב, אופנוע, רכבת, אוטובוס, טרקטור ועוד. בחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים נקבע מה ייחשב כתאונה. מעבר לתאונה שנגרמת במהלך נסיעת הרכב קיימות פעולות נלוות אשר ייחשבו כתאונת דרכים. למשל כניסה לרכב או ירידה ממנו. תאונה בעת טיפול דרך ברכב גם תוכר כתאונה (שלא ע"י בעל מקצוע). קימות פעולות נלוות נוספות שיוכרו כתאונת דרכים. למידע נוסף ראו מהי תאונת דרכים.

תביעת תאונת דרכים

מה חשוב לדעת לגבי תביעת תאונת דרכים

אל תאמינו לסיפורים: הפיצוי נקבע על-פי הנכות הרפואית ונתוניו האישיים של הנפגע (גיל, שכר וכיוצ"ב). עורכי דין לא יכולים להבטיח לכם "מיליונים" כי הם לא יודעים איזה נכות יקבעו לכם. התרחקו מעורך דין שמבטיח הבטחות. קחו בערבון מוגבל סיפורים של "חברים" ו"שכנים" שקיבלו מאות אלפי שקלים על "תאונות קלות".

התייחסו ברצינות לתביעה מהשלב הראשון: פנו לקבל טיפול רפואי מייד לאחר התאונה. אספו חומר רפואי. בצעו בדיקות וצילומים. קבלו טיפולי פיזיותרפיה.

פנו לעורך דין מומחה לאחר התאונה: חשוב שתקבלו ייעוץ מה לעשות ומה לא לעשות לאחר התאונה. התרחקו מגופים למימוש זכויות רפואיות. הם לא יכולים לייצג אתכם בתביעת תאונת דרכים בבית משפט. פנו רק לעורך דין תאונות דרכים מומחה.

אל תפנו לביטוח לאומי לבד: לעיתים הנכות שביטוח לאומי יקבע לכם תחייב גם בתביעת תאונת הדרכים. לכן, חשוב לקבל נכות גבוהה ככל הניתן גם בביטוח הלאומי. על-כן הגישו תביעה בעזרת עורך דין. לעיתים נעדיף להגיש את התביעה קודם בבית משפט ורק לאחר מכן לביטוח לאומי. זו סיבה נוספת להתייעצות מוקדמת עם עורך דין.

אל תסתירו מידע מעורך הדין: אם נפגעתם בתאונה בעבר ספרו זאת לעורך הדין. אם קיימת בעיה אחרת גלו זאת. כאשר מוגשת תביעת תאונת דרכים יש לצרף טופס ויתור סודיות וכן תצהיר בריאות. בתצהיר הבריאות עליכם להצהיר באלו מחלות כרוניות חליתם בעבר והאם נפגעתם בתאונה. אין לכם אפשרות למנוע מחברת הביטוח לעיין בתיק הרפואי שלכם. אם תשקרו בתצהיר סביר להניח שזה יתגלה והאמינות שלכם תיפגע בפני בית המשפט. חברת הביטוח תקבל גם מידע לגבי תביעות שהגשתם בעבר. עדיף לספר את האמת לעורך הדין שלכם וכך ניתן יהיה להתמודד עם הבעיות מראש.

פשרות

נפגעים רבים מסכימים לפשרה מהירה תוך ויתור על סכום הפיצוי כי הם זקוקים לכסף. יתכן שעקב התאונה הם הפסיקו לעבוד או שנגרמו להם הוצאות רבות. דעו שבחוק קיים פתרון המאפשר לנפגע לקבל פיצוי זמני על חשבון הפיצוי הסופי. הליך זה מכונה תשלום תכוף. לכן, אל תוותרו על גובה הפיצוי רק בשביל לקבל את הכסף מהר. ראו מידע נוסף: תשלום תכוף.
מנגד, שקלו היטב לפני שאתם מסרבים להמלצת עורך הדין לסכום הפשרה. בסופו של יום ניהול תביעה בבית משפט הנו קניית סיכון. לא ניתן לדעת איזה סכום בית משפט יפסוק. נתקלנו במקרים שבהם הלקוח שיוצג ע"י משרד אחר סירב להצעת פשרה ובפסק דין קיבל סכום נמוך בהרבה. כאשר מונחת הצעת פשרה אנו מסבירים ללקוח את השיקולים ומצביעים על החלופות האפשריות.

חזרה לעבודה לפני תביעה תאונת דרכים

חלק מהנפגעים עשויים לחשוב שאסור להם לחזור לעבוד כדי לא לפגוע בתביעה גם כאשר התאונה לא גרמה לפגיעות קשות. כאמור בית משפט יפסוק לכם פיצוי על-פי הנכות שתיקבע לכם. אם לא תיקבע נכות או שלא תיקבע נכות מספיק גבוהה לא תקבלו את מלוא החזר השכר בגין כל התקופה שישבתם בבית. על מנת לקבל הפסדי שכר מלאים למשך תקופה ארוכה על הנפגע לסבול מנכות רפואית גבוהה מאוד – כ 50%, 60% ומעלה. מדובר בפציעות קשות מאוד! אם לא תחזרו לעבוד וכאמור פציעתכם אינה קשה לא יפצו אתכם על התקופה הזאת. קחו בחשבון שבית המשפט מצפה מהנפגע לפעול על מנת להקטין את נזקיו ולהשתקם.

קבלת פיצוי גם שאין הפסדי שכר

מנגד, דעו שגם אם חזרתם לעבוד ונקבעה לכם נכות סביר מאוד להניח שבית משפט יפסוק לכם פיצוי עבור הפסדי שכר פוטנציאלים בעתיד. כלומר, בית המשפט יוצא מנקודת הנחה שהמגבלה הרפואית עלולה להגביל אתכם בעתיד ותגרום להפסדי שכר בעתיד. על כך תפוצו.

אספו את הקבלות

חשוב מאוד לאסוף קבלות על כל ההוצאות שהיו לכם עקב התאונה. אספו קבלות של נסיעות במוניות ואוטובוסים, חניונים של בתי חולים, קבלות על תרופות, אביזרים רפואיים, טיפולים רפואיים. זה חשוב כי גם תקבלו החזר עבור הוצאות אלו וגם מאחר וזה יצביע על חומרת הפגיעה.
יחד עם זאת דעו שבית משפט לא יפצה אתכם עבור הוצאות רפואיות שניתן לקבל במסגרת קופת החולים. לכן פנו קודם לרופאים ובצעו טיפולים דרך הקופה.

סיכום תביעה תאונת דרכים

אם נפגעתם בתאונת דרכים פנו אלינו וקבלו את כל המידע הדרוש לכם בקשר להגשת תביעה עקב תאונת דרכים. אל תפנו לעורך דין שלא מתמחים בייצוג נפגעי תאונות דרכים. ייצוג לא מקצועי עלול לגרום לכם להפסיד כספים רבים. 

להתייעצות ראשונית צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר:

דילוג לתוכן