חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאונת אופנוע קשה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מהי תאונת אופנוע קשה ? איזה פיצוי ניתן לקבל לאחר תאונת אופנוע קשה ? אם חס וחלילה עברתם תאונה קשה קראו במאמר זה את כל המידע שחשוב לדעת בנושא. 

לקבלת סיוע וייצוג משפטי פנו אלינו בטלפון 03-6952017

תוכן עניינים

מהי תאונת אופנוע קשה ?

תאונה אופנוע קשה הינה תאונה שבה לרוכב או לנוסע נגרמו נזקי גוף קשים. רוכב אופנוע חשוף הרבה יותר לפגיעה קשה מנוסע ברכב. האופנוע אינו מוגן, ולכן גם החלקה בכביש עלולה להסתיים בפגיעה קשה. נזקי גוף קשים באים לידי ביטוי בנכות הרפואית שבית משפט יקבע לכם. ככל שהנכות גבוהה יותר כך הפיצוי שתקבלו יהיה גבוה יותר.

הנכות הרפואית בתאונת אופנוע קשה

כאשר מדובר בתאונת דרכים הדרך לקבוע מהי הנכות שנותרה לרוכב האופנוע בתאונה הנה כדלקמן:

אם לרוכב יש ביטוח חובה אז אין להגיש לבית המשפט חוות דעת מומחה של רופא. על התובע לבקש מבית משפט למנות מומחים רפואיים בתחומים בהם הוא נפגע. אם מדובר בתאונת דרכים שהנה גם תאונת עבודה יכול הנפגע לפנות לביטוח לאומי בתביעת נכות מעבודה. לרוב, הנכות הרפואית שיקבע ביטוח לאומי תחייב גם בתביעת תאונת הדרכים.

אם לרוכב אין ביטוח חובה והוא נפגע ע"י רכב צד ג' שגם היה אשם בתאונה אז יש להגיש יחד עם התביעה חוות דעת רפואית.

בסופו של דבר התיק יתנהל על בסיס הנכות הרפאות שנקבעה.

הנכות הרפואית שנקבעה היא אחד המרכיבים החשובים ביותר המשפיעים על גובה הפיצוי שבית משפט יפסוק. 

תאונת אופנוע קשה

מה נחשב כנכות רפואית גבוהה ?

נכות רפואית גבוהה נחוצה לצורך קבלת פיצוי גבוה. אך מה נחשב כנכות רפואית גבוהה ?

הרבה סוברים שכאשר מדובר על נכות עקב תאונה מתכוונים לאדם שמתנייד בכסא גלגלים או מרותק למיטה. אך הדבר לא כך. נכות ניתן לקבל גם אם לנפגע נגרמה הגבלה קלה בתנועה.

תיקים רבים בהם נקבעה לנפגע נכות של 10% או 15% מסתיימים בפיצוי של 250,000 ש"ח ויותר. הגבלה בתנועה בחוליות הגב, ביד או ברגל יכולה להגיע בקלות ל- 10%. לכן יש הרבה מה לעשות גם בתיקים אלו.

איך לקבל פיצוי גבוה לאחר תאונת אופנוע קשה ?

יש להמתין שנה לאחר התאונה לפני הגשת התביעה. יש מס' סיבות לצורך בהמתנה. ראשית, לרוב בית משפט לא ימנה מומחים לפני שתחלוף שנה מיום התאונה. יש צורך שנזקי הגוף שנגרמו בתאונה יהיו קבועים. לעיתים אדם יכול להבריא ולעיתים המצב יכול להחמיר. לכן יש להמתין שהמצב הרפואי יתייצב.

אין להמתין יותר מידי זמן בטרם הגשת התביעה. מניסיוננו הזמן האופטימלי להגשת תביעה הנה שנה לאחר התאונה. נתקלנו כבר במקרים שטופלו על-ידי עורכי דין אחרים והתיק שכב במשרדם מבלי שהוגשה תביעה לבית המשפט. לאחר שנים נזכרו להגיש את התביעה לבית המשפט.

מדוע זה עלול ליצור בעיה ? המתנה ממושכת מידי יכולה ליצור את הרושם שפגיעות הגוף אינן קיימות עוד. בחלוף השנים התובע נואש ואינו ממשיך לפנות לרופאים. במצב זה המסמכים הרפואיים שיונחו בפני מומחה בית המשפט הנם ישנים. המומחה יכול להסיק מכך שהתובע החלים ולא יעניק לו נכות מספקת.

בכל פניה לרופא ובעיקר בפניות הראשונות על התובע לציין שהפגיעה קשורה לתאונה. עליו להקפיד שזה יירשם באישור הרפואי. אם מצבו של התובע הוחמר עליו להקפיד שיירשם שמאז התאונה קיימת החמרה.

על התובע לאסוף את כל המסמכים הרפואיים ולשמור אותם בקלסר מסודר.

אם הנפגע סובל מכאבים ובהתאם להמלצות הרפואיות מומלץ לבצע בדיקות וצילומים על מנת לאבחן את הבעיה. פענוח C.T או מיפוי עצמות שמראה על שבר שלא התאחה כראוי יגדיל משמעותית את הנכות.

ביצוע טיפולי פיזיותרפיה יגדילו את הסיכוי למתן נכות.

לא להתבייש לקבל טיפול נפשי. חלק מהתאונות גורמות לפגיעה נפשית, חרדות ובעיות נפשיות. חלק מהנפגעים חוששים או מתביישים לפנות לרופא ולטפל בכך. אין בכך כל בושה. נכות נפשית תגדיל את הפיצוי שישולם בצורה ניכרת.

איזה פיצוי אפשר לקבל לאחר תאונה קשה ?

בשלב הראשון כאמור בית המשפט יקבע את הנכות לאחר שיקבל את חוות דעת המומחים. קביעת הנכות ע"י המומחים מתבצעת על-פי תקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה) גם כאשר לא מדובר בתאונת עבודה.

בתקנות קיימת רשימה של אברים ולצד כל איבר מצוין אחוזי הנכות לפי סוג וחומרת ההגבלה שנותרה. תקנות אלו הן כלי עבודה מרכזי של עורך דין לתאונות דרכים שכן באמצעותן ניתן להעריך את הנכות. כמו כן, בעזרת התקנות ניתן לערער על קביעות המומחה. כך, לעיתים יכול המומחה לטעות בסיווג הנכות או בחומרתה.

ראשי הנזק והפסדים

בשלב הבא בית משפט יקבע את גובה הפיצוי על-פי הנכות התפקודית שנותרה לכם. הנכות התפקודית היא "תרגום" של הנכות הרפואית לפגיעה ביכולת ההשתכרות.  

בית המשפט יקבע פיצוי עבור כל ראש נזק בהתאם לנכות התפקודית. ראשי הנזק הם:

כאב וסבל: סכום הקבוע בחוק. גובה הפיצוי ייקבע על-פי הכפלת הנכות הרפואית לסכום המירבי בחוק. כן תהיו זכאים לתוספת עבור ימי אשפוז.

הפסדי שכר לעבר ולעתיד: תפוצו עבור הפסדי שכר שנגרמו לכם ושייגרמו בעתיד. השיטה המקובלת היא הכפלת הנכות התפקודי בשכר שהרווחתם לפני התאונה. במקרה של קטינים, סטודנטים או של נפגעים שרק החלו לעבוד לרוב תוכפל הנכות בשכר הממוצע במשק.

הוצאות רפואיות לעבר ולעתיד: הוצאות שנגרמו וייגרמו לכם כגון טיפולים רפואיים, הוצאות נסיעה, רכישת תרופות. בפגיעות קשות ניתן לקבל פיצוי עבור שירותי סיעוד, התאמות דירה ועוד.

עזרת צד ג': סיוע עבור ביצוע פעולות שאינם יכולים לבצע עקב התאונה.

אם נפגעתם בתאונת אופנוע קשה צרו עמנו קשר ונשיג לכם פיצויים גדולים 03-6952017.

דילוג לתוכן