חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאונה משאית

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

אם אתם זקוקים למידע מקצועי בעניין הגשת תביעה עקב תאונת משאית צרו קשר עמנו. עורך דין יואב רונקין מייצג מזה 20 שנה נפגעי תאונות דרכים.

תאונה משאית

תאונת משאית עלולה לגרום נזק גופני ונזק רכוש לרכב. במאמר זה נעסוק בהגשת תביעת נזקי גוף. למידע בקשר לנזק לרכב שנגרם לכם עקב תאונה משאית ראו עורך דין ביטוח רכב.

על כבישי הארץ נוסעות אלפי משאיות מידי יום. חלקן ברמת תחזוקה מאוד ירודה. מידי יום אנו קוראים בעיתון על תאונות בהן מעורבות משאיות. חלק מהתאונות נגרמות עקב רשלנות של נהג המשאית. רשלנות זו לעיתים קשורה לשעות הרבות שבהן נוהגים נהגי המשאית ללא הפסקות. עקב חשיבות הנושא, במדריך זה נשיב על שאלות רלוונטיות הקשורות בתאונות משאית.

תאונה משאית

נפגעתי בתאונה משאית, את מי אני תובע ?

חוק לפיצויי תאונות דרכים ופקודת ביטוח רכב מנועי מסדירים את חובת הביטוח והפיצוי במקרים של תאונת דרכים המכוסה בביטוח חובה.
לכן אם נפגעתם בתאונת משאית יש להגיש את התביעה כדלקמן.

  • אם התאונה התרחשה בזמן ששהיתם ברכב שיש לו ביטוח חובה אתם תתבעו את ביטוח הרכב שבו נהגתם או נסעתם. אין חשיבות למי אשם בתאונה.
  • אם נפגעתם ממשאית כהולכי רגל או כרוכבי אופניים התביעה תוגש כנגד ביטוח החובה של המשאית. גם במקרה זה אין צורך להוכיח את אשמת נהג המשאית.
  • אם נהגתם ברכב שאין לו ביטוח חובה ונפגעתם ממשאית תוכלו להגיש תביעה נזיקית נגד ביטוח החובה של המשאית. אך במקרה זה תצטרכו להוכיח שנהג המשאית היה אשם בתאונה אחרת לא תקבלו פיצוי.

נהג משאית שנפגע בתאונה

אם אתה נהג משאית ונפגעת בתאונה כמובן שגם אתה זכאי לקבל פיצוי מביטוח החובה של המשאית. דרך אגב עקב גודל המשאית תאונות רבות מתרחשות לא רק במהלך הנהיגה. תאונה יכולה להתרחש גם בעת עליה למשאית, תאונה בירידה מהמשאית, תאונה בזמן תיקון או טיפול דרך במשאית. גם במקרים אלו ובמקרים אחרים תהיו זכאים לפיצוי.

מה לעשות לאחר תאונת דרכים עם משאית ?

  • אם מצבכם הרפואי מאפשר לכם רשמו ותעדו את פרטי המעורבים בתאונה, פרטי העדים, צלמו את ביטוח החובה ורישיון הנהיגה של נהג המשאית וכיוצ"ב. אם לא עשיתם זאת מאחר ונפגעתם קשה בתאונה אל תדאגו. סביר להניח שהמידע יהיה מצוי אצל המשטרה שהגיעה למקום התאונה.
  • קבלו טיפול רפואי באופן מיידי. במיוחד בתאונה קשה מומלץ לפנות לחדר מיון מייד לאחר התאונה. אם לא פניתם ביום התאונה פנו למחרת. בהמשך המשיכו מעקב ובדיקות בקופת חולים. בצעו את טיפולי הפיזיותרפיה שיפנו אתכם אליהם.
  • פנו לעורך דין תאונות דרכים והתייעצו עמו.
  • הוציאו אישור משטרה על התאונה.
  • אם התאונה הייתה גם תאונת עבודה ניתן וכדאי להגיש תביעה לביטוח לאומי אך מומלץ לעשות זאת בליווי עורך דין מומחה. החלטות הוועדה הרפואית בביטוח לאומי עשויות להשפיע על תביעת ביטוח החובה שלכם.

איזה פיצוי תקבלו ?

גובה הפיצוי בתאונת משאית תלוי בגורמים רבים. הפיצוי תלוי בין היתר בגילכם, סוג העבודה שבה עבדתם לפני ולאחר התאונה, חומרת הפגיעה והנכות שנקבעה ועוד. לסקירה מקיפה בנושא גובה הפיצוי קראו: פיצויים תאונת דרכים.

האם בתאונת דרכים עם משאית הפיצוי גבוה יותר ?

מאחר ומשאית היא כלי מאסיבי בחלק מהתאונות הפגיעה בנהג הרכב הפרטי היא אכן קשה יותר ולכן הפיצוי יהיה גבוה יותר. אך שוב זה תלוי בגובה הנכות שבית משפט יקבע לכם. בעת הגשת התביעה על עורך הדין שלכם לבקש מבית המשפט למנות מומחים רפואיים המתמחים בסוגי הפגיעות שלכם. יש לתמוך בקשה זו במסמכים רפואיים שבהן צוין שנפגעתם בתאונה. בית המשפט ימנה מומחים רפואיים שיבדקו אתכם ולאחר מכן יקבעו את הנכות שנותרה לכם. הפיצוי שתקבלו יהיה מבוסס בעיקר על גובה הנכות. אם התאונה הנה תאונת עבודה ולפני שהמומחים נתנו את חוות הדעת נקבעה לכם נכות בביטוח לאומי, נכות זו תחייב גם בתביעת ביטוח החובה. לכן חשוב לפנות לביטוח לאומי עם עורך דין מומחה.

האם אקבל פיצוי על הפסד ימי עבודה ?

תוכלו לקבל פיצוי עבור הפסד ימי עבודה כל עוד חומרת הפגיעה מצדיקה זאת. את הפיצוי תקבלו במסגרת התביעה מחברת הביטוח או מביטוח לאומי אם מדובר גם בתאונת עבודה. אם נותרה לכם נכות תקבלו גם פיצוי עבור אובדן כושר השתכרות העתידי שלכם. כמו כן, תקלו פיצוי עבור כאב וסבל, תרופות, הוצאות בגין טיפולים ועוד.

מי יפצה אותי על הנזק לרכב שלי ?

בכל הקשור לנזק לרכב עומדות בפניכם שתי אפשרויות. אם נהג המשאית אשם בתאונה אתם יכולים לתבוע את ביטוח צד ג' שלו. למידע נוסף ראו תביעת ביטוח צד ג'. אם יש לכם ביטוח מקיף אז לחילופין אתם יכולים להפעיל את ביטוח הרכב שלכם.

אם נפגעתם בתאונה ממשאית צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

דילוג לתוכן