חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה לעשות אחרי תאונת דרכים

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

עברתם תאונת דרכים, מה לעשות אחרי תאונת דרכים ? במאמר זה נסביר מה לעשות לאחר תאונת דרכים בכל הקשור לקבלת פיצוי בגין נזקי גוף.
עו"ד יואב רונקין מתמחה בתביעות תאונות דרכים, בעל ניסיון של 20 שנה בייצוג נפגעי תאונות דרכים.

מה לעשות אחרי תאונת דרכים ?

אם לא פוניתם לחדר מיון, דבר ראשון שיש לעשות אחרי תאונת דרכים הוא לרשום את פרטי הנהגים, תעודת הזהות שלהם, פרטי חברת הביטוח. כמו כן, מומלץ לרשום את פרטי העדים לתאונה וצלמו את מיקום הרכבים.

קבלת טיפול רפואי

הדבר השני שיש לעשות לאחר תאונת דרכים הוא לפנות מייד ולקבל טיפול רפואי. נפגעים רבים מזניחים עניין זה ופונים לרופא זמן רב לאחר התאונה. אתם צריכים להבין שהפיצוי שתקבלו יתבסס על הנכות הרפואית שתיקבע לכם. גם במקרים שבהם לא נותרה נכות כמות התיעוד הרפואי וקבלת טיפול רפואי בסמוך לתאונה ישפיעו על גובה הפיצוי.
באשר לנכות הרפואית היא נקבעת על-ידי מומחה בית המשפט. במקרים של תאונות עבודה, הנכות הרפואית יכולה להיקבע ע"י ביטוח לאומי. בשני המקרים אי קבלת טיפול רפואי מייד לאחר התאונה עלולה להשפיע על קביעת הנכות. אין זה אומר שאם פניתם מאוחר לקבל טיפול רפואי אין מה לעשות ולא ניתן לקבל פיצוי מחברת הביטוח. טיפלנו במקרים רבים שנפגעים פנו בשלב מאוחר והתלוננו על בעיות רפואיות עקב התאונה ולמרות הפניה המאוחרת הם קיבלו פיצויים גבוהים. אך כאמור מומלץ לפנות ישר לבית החולים.
דאגו שבאישורים הרפואיים יצוין שהפגיעות הן תוצאה של תאונת דרכים ושיצוין תאריך התאונה. כמו כן, הקפידו שבאישור הרפואי של בית חולים ייכתבו כל התלונות שלכם. אם למשל התלוננתם על כאבי ראש זה חייב להופיע בסיכום הביקור במיון. אם קיימים חוסרים באישור הרפואי עמדו על כך שהאישור יתוקן.

מה לעשות אחרי תאונת דרכים

פנייה למשטרה

דבר נוסף שיש לעשות לאחר תאונת דרכים הוא לפנות למשטרה ולקבל אישור משטרה על תאונת דרכים. פנו עם אישור הרפואי שבו צוין קרות התאונה, פרטי המעורבים, מספרי הרישוי של הרכבים ושמות חברות ביטוח החובה.

מה לעשות לאחר תאונת דרכים – הכנת התיק הרפואי

בשלב הבא חשוב מאוד להכין את התיק הרפואי. פנו לרופאים מומחים הרלוונטיים לסוג הפגיעות שלכם. בצעו טיפוליי פיזיותרפיה, בדיקות וצילומים. אספו את כל המסמכים הרפואיים בקלסר מסודר. אל תזניחו אף פגיעה. אם אתם ממשיכים לסבול מכאבי ראש או סחרחורות לאחר התאונה פנו לנוירולוג. אם נפגעתם בגב או פגיעה אורתופדית אחרת פנו לאורתופד. אם הרופאים מפנים אתכם לבצע בדיקות, צילומים או טיפולים – בצעו אותם. זה עשוי להסיע לכם מבחינה בריאותית ויעזור גם להגדיל את הפיצוי.

תאונת דרכים עכשיו ?

עברתם תאונת דרכים עכשיו ? פנו לעורך דין תאונות דרכים והתייעצו עמו. פגישת הייעוץ אינה עולה כסף ותוכלו לקבל ייעוץ מקצועי מה לעשות אחרי תאונת דרכים. אתם כמובן מוזמנים לפנות אל משרדנו. פניה לחברת הביטוח נעשית ע"י עורך דין. אל תפנו לבד לחברת הביטוח. התייעצות מוקדמת עם עו"ד עשויה למנוע ממכם לעשות טעויות אשר עלולות לפגוע בתביעתכם. אך פנו אך ורק לעו"ד שמתמחה בתאונות דרכים ולא לעו"ד רגיל.

תביעה לביטוח לאומי

אם תאונת הדרכים הנה גם תאונת עבודה ניתן לפנות בתביעה לביטוח לאומי ולקבל פיצויים. את הפיצוי שתקבלו מביטוח לאומי יקזזו מהפיצוי שתקבלו מחברת הביטוח. נפגעים רבים חוששים מהבירוקרטיה של ביטוח לאומי ואינם פונים בתביעה לביטוח לאומי. דעו שאם לא תפנו לביטוח לאומי יקזזו לכם את מהפיצוי של חברת הביטוח את הסכומים שהייתם מקבלים מביטוח לאומי. גם פניה זו לביטוח לאומי מומלץ ביותר לבצע באמצעות עורך דין תאונות דרכים.

המצאת תביעה לחברת הביטוח

מתי יש לפנות לחברת הביטוח ? אם מדובר בתאונה קלה, שכוללת מכות יבשות ושלא הותירה נכות מומלץ לפנות מס' חודשים לאחר התאונה. אם מדובר בתאונה קשה שככל הנראה הותירה נכות הזמן המומלץ להגיש תביעה הנה כשנה לאחר התאונה.
היזהרו מחוקרים פרטיים
בחלק מהמקרים חברות הביטוח נוהגות לשלוח חוקר פרטי. אחד הכללים החשובים במה לעשות אחרית תאונת דרכים הוא לא לשוחח עם חוקר פרטי ללא התייעצות מקדימה עם עורך דין. אל תחתמו אל אף מסמך שהוא מגיש לכם ללא התייעצות. אנו מלווים את הלקוחות שלנו בפגישה עם חוקר פרטי ומוודאים שלא תיפול טעות מול החוקר.

סיכום: מה לעשות לאחר תאונת דרכים

עו"ד יואב רונקין מייצג נפגעי תאונות דרכים כבר 20 שנה. כל לקוח מקבל ייעוץ מקצועי וסבלני. לקוחות רבים פונים אלינו ואנו יושבים עימם בפגישה ומסבירים מה לעשות לאחר תאונת דרכים ואיך להגדיל את הפיצוי. אם נפגעתם בתאונת דרכים צרו עמנו קשר ונסייע לכם.

צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

 

דילוג לתוכן