חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשלנות רפואית התקף לב

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

נזק במהלך טיפול רפואי עלול להיגרם בדרכים מגוונות. אי מתן טיפול רפואי הולם עלול לגרום להשלכות קשות – במיוחד במקרה של התקף לב, אשר עלול אף להסתיים במוות. כל המידע הרלוונטי במדריך שלפניכם בקשר לרשלנות רפואית בטיפול בהתקף לב.

מהי רשלנות רפואית בטיפול בהתקף לב

טעות, איחור באבחון התקף לב או רשלנות בטיפולו מהווים את הסיבות הנפוצות של תביעות רשלנות רפואית רבות בתחום הקרדיולוגיה. התקפי לב אשר אינם מקבלים את הטיפול הרפואי הראוי, בין היתר על ידי כך שאינם מאובחנים בזמן, עלולים להוביל לנזקים בלתי הפיכים ואף לגרום למות המטופלים. מהסיבה הזו, רשלנות רפואית בטיפול בהתקף לב אינה דבר של מה בכך.
ישנם מספר מחדלים שעלולים להיחשב כרשלנות רפואית של הרופא המטפל כגון:

– רשלנות במעקב של רופא המשפחה. למשל, אי מתן טיפול תרופתי מתאים במשך השנים להורדת לחץ דם וכולסטרול.

– רשלנות של רופא המשפחה שלא הפנה את הפציינט למיון למרות תלונות המעידות על כך שהוא עובר התקף לב.

– אי אבחון בחדר מיון שהמטופל עובר התקף לב.

– עיכוב בהגעת אמבולנס לפינוי החולה לבית חולים.

– עיכוב בחדר המיון באבחון התקף לב או בטיפולו.

– עיכוב או איחור בביצוע צינתור.

מהו התקף לב

התקפי לב (אוטם שריר הלב) הוא מצב אשר נובע מחסימת העורקים הכליליים, שתפקידם להוביל דם מחומצן ללב. גודלו ומיקומו של החסם משפיעים על חומרת ההפרעה עבור פעילותם התקינה של העורקים.
התקף לב נגרם כאשר התפתחות החסימה מובילה לנמק, שמזיק לרקמת שריר הלב ומפריע לתפקודו התקין של השריר עד לכדי בצקות בריאות, דלקת קרום הלב, אי ספיקה והפרעות בקצב הפעימות.

רשלנות רפואית התקף לב

מהם התסמינים לאוטם שריר הלב ?

התופעה הנפוצה ביותר במקרי התקפי לב הם כאבים לוחצים מאד באיזור החזה, אשר נמשכים לרוב בין עשרים דקות לחצי שעה. הכאב משפיע על אזורים רבים בגוף כמו הכתפיים, הגב, הבטן, הידיים והלסתות. תסמינים נפוצים נוספים הם סחרחורות, בחילה, קוצר נשימה, דופק לב מהיר ואף איבוד הכרה.
האבחון נעשה בשילוב תלונות המטופל ובדיקות רפואיות. כדי לאבחן כראוי, נעזר הרופא במכשיר א.ק.ג. אשר ביכולתו לעקוב אחרי הפעילות החשמלית של שריר הלב. לאחר בחינת תוצאות הבדיקה במקרה של התקף לב ניתן יהיה להבחין בפעילות חריגה. גם בדיקות דם מהוות כלי חשוב לזיהוי אוטם בשריר הלב. כדי למנוע רשלנות רפואית בטיפול בהתקף לב, יש לבצע אבחנה מדויקת בזמן קצר.

האם אכן התקיימה רשלנות רפואית ?

חשוב להבין שלא כל אבחנה מאוחרת או טיפול רפואי נכשל מעידים על רשלנות רפואית. כמו כן לא כל טעות מצד הרופאים נחשבת לרשלנות רפואית, מכיוון שגם אנשי צוות רפואי עלולים לטעות כמו בכל מקצוע אחר.

אם כן, מתי מתקיימת רשלנות רפואית?

בחוק הישראלי, רשלנות רפואית מוגדרת בתור מקרה בו אדם "לא השתמש במיומנות, או לא נקט מידת זהירות, שאדם סביר ונבון וכשיר לפעול באותו משלח יד היה משתמש או נוקט באותן נסיבות…".

בעת עילה של רשלנות רפואית, בית המשפט בוחן האם מעניק הטיפול הרפואי – בין אם מדובר באחות, רופא, או כל גורם אחר בעל מעורבות במתן הטיפול הרפואי – פעלו כשם שאדם כשיר היה פועל באותן הנסיבות מבחינת נקיטת הזהירות ורמת המיומנות. פירוש הדבר הוא שהענקת טיפול רפואי במידת זהירות או מיומנות בלתי סבירות, יחשבו לרשלנות. במיוחד כאשר נגרם למטופל נזק גוף בשל הרשלנות הרפואית, ניתן ואף כדאי לתבוע פיצויים כספיים.

תביעה על רשלנות רפואית עקב התקף לב

כאמור, נזקים אשר נגרמו עקב רשלנות רפואית עשויים להוביל לעילת תביעה ופיצוי משמעותי מאד. נדרש להוכיח שהרופא המטפל חרג מהזהירות המצופה ממנו על מנת לזכות בפיצוי כספי, וכדי להוכיח זאת יש להציג בפני בית המשפט הוכחות אשר כוללות חוות דעת ממומחים רפואיים.
על סמך הראיות הללו בית המשפט ייקבע האם הטיפול הרפואי ניתן ברמות זהירות ומיומנות סבירות, והאם בפועל התרחשה רשלנות רפואית. בשלב הבא, בית המשפט יבדוק את מידת הנזק שנגרמה למטופל כתוצאה מהרשלנות הרפואית, ייבחן את היקף הנזק ויקבע פיצויים שישולמו בתביעה.

את מי תובעים במקרה של רשלנות רפואית ?

כל גורם שהיה מעורב ברשלנות שהובילה לנזקים אצל המטופל חשוף לתביעה. מקובל לתבוע את מעסיקי הצוות הרפואי שהעניק את הטיפול – למשל, בתי החולים או קופות החולים, במקום את אנשי הצוות עצמם.

אם כן, מה לעשות כשמתעורר חשד לרשלנות רפואית?

כאשר קיים חשד באשר לנזק שנגרם בשל רשלנות רפואית, כדאי לתעד בכתב את פרטי המקרה, ולא לשכוח תאריכים ואת שמות המעורבים ותפקידם. פרטים אלה חשובים ועלולים להישכח עם הזמן. כמו כן, יש לפנות לייעוץ עם עורך דין מומחה לרשלנות רפואית.

חשוב לדעת – עיכוב בהגשת תביעה

כאשר מימוש זכויותיכם מתעכב, הדבר עלול להסב לכם נזקים משמעותיים מכיוון שקיימת מגבלה בחוק עבור הגשת תביעה עד לא יותר מאשר שבע שנים ממועד היווצרות העילה לתביעה. כדאי לשמור על עצמכם מבעוד מועד.

התיישנות תביעת רשלנות רפואית באחבון התקף לב

כאמור, לאחר שבע שנים מיום האירוע שגרם לנזק תביעת רשלנות רפואית מתיישנת. לכלל זה כמובן מגוון חריגים שונים, אבל חשוב ביותר לציין ולהדגיש שאיחור המועד להגשת תביעה בשל רשלנות רפואית על פי חוק עלול להוביל לדחיית התביעה שלכם.

מהו הנזק שנגרם עקב רשלנות רפואית בטיפול בהתקף לב

הנזק שניתן לתבוע נקבע בין היתר על-פי הנכות שנגרמה למטופל עקב הפגיעה ביכולת התפקוד של הלב כתוצאה מהתקף הלב.

הנזק לשריר הלב עקב התקף לב מושפע משני גורמים עיקריים:

1. מיקום אוטם שריר הלב. כלומר היכן אירעה הפגיעה בשריר הלב. למשל פגיעה באיזור הקדמי השמאלי של הלב היא קשה יותר.

2. מידת שטח השריר הפגוע. ככל ששטח שריר הלב שנפגע גדול יותר כך הפגיעה בתפקודו תהיה גדולה יותר.
על מנת להגיש תביעת רשלנות רפואית לאחר התקף לב נזדקק לחוות דעת מומחה שתיקבע את מידת הפגיעה בלב.

לסיכום רשלנות באבחון ובטיפול התקף לב

במידה והרופא לא ביצע את המוטל עליו על פי המצופה, במיוחד כאשר מדובר באבחון מקרה של אוטם שריר הלב והפנייה דחופה לבית החולים, נוצרת עילה מוצדקת ביותר להגשת תביעה עקב רשלנות רפואית בטיפול בהתקף לב. מטופל אשר מעוניין להגיש תביעה בעקבות רשלנות רפואית בטיפול בהתקף לב מוכרח להיתמך על חוות דעת רפואיות על ידי רופאים מומחים מתחום הקרדיולוגיה והמסמכים הרפואיים הרלוונטיים.

להתייעצות ראשונית צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017

דילוג לתוכן