חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעה שריפה, אש, מים והצפה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

אנו מטפלים מטפל בתיקים של תביעה שריפה, אש, מים והצפה. למשרד ניסיון של 20 שנה בטיפול בתביעות רכוש וביטוח. נגרם לכם נזק כאמור או הוגשה נגדם תביעה צרו איתי קשר ונתאם פגישה לצורך בדיקת סיכויי התביעה והפיצוי המגיע לכם 03-6952017.

במאמר זה אנו דנים בהגשת תביעה נגד גורם השריפה, הצפה או נזקי המים ולא כנגד חברת הביטוח שביטחה את הנכס שניזוק. למידע לגבי תביעה נגד חברת הביטוח ראו עורך דין ביטוח רכוש.

תביעה שריפה, אש, מים והצפה

נזקים שנגרמים עקב שריפה, אש מים והצפה מצריכים טיפול משפטי של עורך דין רכוש. במקרים רבים מדובר בתביעות מורכבות המצריכות ידע בתחום הרכוש והביטוח. אין זה משנה אם אתם תובעים או נתבעים בגין הנזקים. אתם זקוקים לליווי מקצועי וסיוע של עורך דין מומחה.

תביעה שריפה מים אש הצפה

נזקי מים והצפה

התעוררתם בוקר אחד וגיליתם שהתקרה ספוגה במים מה עושים? ראשית יש לאתר מהיכן נגרמה הנזילה. לכאורה על פניו נראה שהנזילה נגרמה מהשכן מלמעלה אך נתקלנו כבר במקרים שהנזילה נגרמה מצינור שעובר ברכוש המשותף שבאחריות הוועד.
לאחר שאיתרנו באמצעות אנשי מקצוע את מקור הנזילה יש לפנות לגורם האחראי לנזילה או ההצפה על מנת להפסיק את המפגע.

נטל הראייה נזקי מים והצפה

פקודת הנזיקין קובעת:

"בתובענה שהוגשה על נזק והוכח בה שהנזק נגרם על ידי דבר מסוכן, למעט אש או חיה, או על ידי שנמלט דבר העלול לגרום נזק בהימלטו, וכי הנתבע היה בעלו של הדבר או ממונה עליו או תופש הנכס שמתוכו נמלט הדבר – על הנתבע הראיה שלא היתה לגבי הדבר המסוכן או הנמלט התרשלות שיחוב עליה"

כלומר אם יוכח שהמים פרצו למשל מביתו של השכן מוטל עליו נטל הראייה להוכיח שהוא לא נהג ברשלנות.

סעיף נוסף בפקודת הנזיקין קובע:

"בתובענה שהוגשה על נזק והוכח בה כי לתובע לא היתה ידיעה או לא היתה לו יכולת לדעת מה היו למעשה הנסיבות שגרמו למקרה אשר הביא לידי הנזק, וכי הנזק נגרם על ידי נכס שלנתבע היתה שליטה מלאה עליו, ונראה לבית המשפט שאירוע המקרה שגרם לנזק מתיישב יותר עם המסקנה שהנתבע לא נקט זהירות סבירה מאשר עם המסקנה שהוא נקט זהירות סבירה – על הנתבע הראיה שלא היתה לגבי המקרה שהביא לידי הנזק התרשלות שיחוב עליה".
גם סעיף זה מעביר את נטל ההוכחה לידי הנתבע להוכיח שלא התרשל.

השכן אינו משתף פעולה

מה עושים אם השכן אינו משתף פעולה, אינו מאפשר לכם לבדוק את מקור הנזילה ואינו פועל לעצור אותה. במקרה זה ניתן להגיש תביעה נגד השכן הכוללת צו עשה ותביעה כספית. נבקש מבית המשפט להורות לו למנוע את הנזילה ולפצות אתכם עבור הנזקים שנגרמו.
לתביעה יש לצרף חוות דעת שמאית או של מהנדס בניין הקובעת את גובה הנזק שנגרם. כמו כן, מומלץ לצרף חוות דעת של מאתר נזילות. מאתר נזילות משתמש בציוד מיוחד לצורך איתור הנזילה.

נזקי אש ושריפה

נזקי אש ושריפה יכולים לגרום לאובדן רב ברכוש ובחיים. גם במקרה זה יש לאתר את גורם השריפה. לרוב לאחר כיבוי השריפה, כיבוי האש יבדוק את מקור השריפה ויוציא חוות דעת מומחה. מומלץ לא להסתמך על חוות דעת זו ולהזמין גם מומחה פרטי. במיוחד אם קיים חשש שהאש פרצה ממכם ויש סיכון שתוגש נגדכם תביעה עקב נזקי השריפה. אם אתם מבוטחים כמובן שיש להודיע לחברת הביטוח על האירוע ולאפשר לה לשלוח מומחים מטעמה.

נטל ההוכחה בנזקי אש ושריפה

גם בעניין זה נטל ההוכחה עובר למי שהבעיר את האש או למי שהאש פרצה מנכס שבשליטתו:

"בתובענה שהוגשה על נזק והוכח בה שהנזק נגרם על ידי אש או עקב אש, וכי הנתבע הבעיר את האש או היה אחראי להבער האש, או שהוא תופש המקרקעין או בעל המיטלטלין שמהם יצאה האש – על הנתבע הראיה שלא היתה לגבי מקורה של האש או התפשטותה, התרשלות שיחוב עליה."

הגשה תביעה נגד גורמים נוספים

חשוב מאוד לפעול מהר במקרה של נזקי רכוש ולהתייעץ עם עורך דין מומחה. במקרים רבים השריפה או ההצפה נגרמו עקב כשל במכשיר חשמלי או ציוד אחד. למשל שירפה שנגרמה עקב התפוצצות של סוללה של אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי. שריפה שנגרמה עקב קצר במכשיר חשמלי כגון מקרר או מזגן. במקרים אלו ניתן להגיש תביעה כנגד יצרן או יבואן המכשיר החשמלי. אם הוגשה נגדכם תביעה ניתן גם לצרף את היבואן או היצרן כצד שלישי בתיק.

מהי הודעת צד שלישי

הודעת צד שלישי הנה הליך שבו הנתבע בתיק תובע את גורם הנזק. במקרה זה הנתבע טוען שאם בית משפט ימצא שהוא אחראי אז יש להטיל את החבות על הצד השלישי. במקרה שלנו זה היצרן או היבואן של הסוללה או המכשיר החשמלי.

התייעצות תביעה שריפה, אש, מים והצפה

הוגשה נגדכם תביעה עקב נזקי מים, הצפה, אש או שריפה או שלרכוש שלכם נגרם נזק פנו אל משרדנו להתייעצות. למשרדנו ניסיון רב הן בתחום הביטוח והן בתחום נזקי רכוש. שילוב זה הכרחי להצלחה בתיק.

למידע נוסף צרו איתי קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

דילוג לתוכן