חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאונה בקניון – החלקה בקניון

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

עברתם תאונה בקניון – החלקה בקניון ? מגיע לכם פיצוי. לעורך דין יואב רונקין ניסיון של 20 שנה בתביעות נזיקין. צרו איתי קשר ונקבע פגישה לצורך הערכת סיכויי התביעה 03-6952017.

תאונה בקניון – החלקה בקניון

אם זה עקב הצפיפות הרבה, ריבוי המבקרים או העדר פיקוח מספיק תאונות רבות מתרחשות בקניון. נשאלת השאלה האם הנפגע זכאי לפיצוי בגין נזקי הגוף אשר נגרמו לו עקב תאונה או נפילה בקניון.

אחריות הקניון לתאונה

על מנת להוכיח אחריות בתביעת נזיקין יש להראות שקיימת אחריות כללית בין המזיק לניזוק (מכונה אחריות מושגית. כמו כן, יש להוכיח שבמקרה הספציפי המדובר קיימת אחריות של המזיק ביחס לאופן קרות התאונה (אחריות קונקרטית).
אין ספק שקיימת אחריות מושגית בין הקניון למבקרים בו. לבעלי הקניון יכולת לפקח על הנעשה בו ולמנוע מפגעים שקיימים בו. לכן בית משפט יבדוק תמיד האם הקניון התרשל ואחראי לתאונה על-פי הנסיבות הספציפיות של אותו מקרה.

הספציפיות של אותו מקרה.

תאונה החלקה בקניון

הוכחת הרשלנות – תאונה בקניון

על מנת להוכיח שהקניון אחראי לתאונה או להחלקה על הנפגע להראות שהיה מפגע שגרם לתאונה. מפגע יכול להיות מדרגות לא תקניות או חלקות, רצפה חלקה ולא תקנית, לכלול על הרצפה שגרם להחלקה, רטיבות שגרמה לרצפה, תקלה במדרגות הנעות וכיוצ"ב.
בחלק מהתיקים מומלץ לבדוק את המפגע באמצעות מומחה בטיחות אשר ייתן חוות דעת מומחה לבית משפט.

דוגמאות מהפסיקה תאונה בקניון החלקה בקניון

תאונה של קטינה בקניון בעת משחק במדרגות נעות

בתיק ע"א (מחוזי חיפה) 2030/04 רחל אג'יאשוילי (קטינה) נ' חברת "מרגניות פרוייקטים" בע"מ בית משפט שדן בערעור קבע שהקניון התרשל. באותו מקרה חבורה של קטינים הגיעו לקניון ושיחקו במדרגות הנעות. הילדים נתלו מבחוץ על המעקה הנע וכאשר הגיעו לגובה מסוים נחתו על הרצפה. כתוצאה מכך אחת הילדות נחתה במגובה רב ונפגעה. בית משפט קבע שהקניון התרשל ואחראי לתאונה שכן ניתן היה להתקין מנגנון בטיחות אשר ימנע את הגעת הילדים לגובה רב.

החלקה בקניון על מים או רטיבות

ת"א (נצ') 2798/00‏ עבדו נ' קניון לב העיר, דן במקרה של מבקרת שהחליקה על רטיבות או מים לאחר כניסה לקניון. בית משפט קבע שהקניון התרשל בהחלקה עקב:

(א) לא היה מתקן שיבטיח כי בעת כניסת אנשים לתוך הקניון, נעליהם לא תהיינה רטובות, כגון: משטח בגודל מספיק עשוי משטיח שיספוג את הרטיבות של נעלי באי הקניון בכניסתם מבחוץ, לא די בשטיח אלא צריך שטיח בגודל מספיק כדי לוודא כי לא תיווצר רטיבות על רצפת הקניון סמוך לכניסות.

(ב) לא דאגו למתקן שמייבש את המטריות בפתח הכניסה כדי שהמטריות של באי הקניון לא תטפטפנה טיפות מים על רצפת הקניון החלקה. הרי כל אדם סביר יודע שטיפות מים על מרצפות חלקות גורמות לסיכון החלקה, משכך הם פני הדברים יש למנוע סיכון זה בדרכים שונות, בייחוד לאור ריבוי המבקרים במקום, וזאת – בין היתר – בדרכים כלהלן:

(1) ייבוש המטריות (כגון – על-ידי התקנת מתקן שמפזר אוויר חם בזרם חזק).

(2) לא להתיר למבקרי הקניון להכניס מטריות על-ידי הכנת תאים למטריות בכניסה, זאת כדי למנוע אפשרות של הימצאות טיפות מים על הרצפה החלקה של הקניון (למשל כאשר מישהו עם מטריה נעמד מול חלון ראווה, עלולה המטריה לטפטף מספר טיפות מים באותו מקום, דבר שעלול ליצור סיכון ממשי של החלקה למי שדורך על אותו מקום רטוב).

(ג) לא דאגו לריצוף רצפת הקניון במרצפות מחוספסות למשל, כדי למנוע או לנטרל את סיכון ההחלקה שנוצר עקב קיום רטיבות או טיפות מים על מרצפות חלקות.

(ד) העסקת עובדת ניקיון שתשהה בפתחי הקניון ובכניסותיו, כדי לוודא אי-היווצרות רטיבות או טיפות מים, בייחוד בכניסות הקניון, כשמזג האוויר בחוץ הוא חורפי וגשום. יצוין ויודגש כי במקרה דנא התובעת החליקה ונפלה סמוך לכניסה לקניון.
בית משפט חייב את הקניון ב 70% מנזקי התובעת וייחס לה 30% אשם תורם עקב כך שלא נזהרה שנכנסה לקניון ביום גשום.

החלקה בחניון הקניון

אישה החליקה על נוזל בחניון הקניון. בית משפט קבע שהקניון אחראי (וייחס לנפגעת אשם תורם של 20%). בית משפט פסק:
"בנסיבות אלה, נקל לקבוע שהנתבעת-1, לא נקטה את כל האמצעים הסבירים ובכלל זה לא דאגה לקיומם של שבילים להולכי רגל, כך שלא יאלצו לחצות את תאי החניה, לא דאגה להצבת שילוט נוכח הסכנה הרובצת לפתחם של מבקרי הקניון המעוניינים להגיע לרכבם, לא דאגה להצבת מספר סביר של עובדי ניקיון במקום ונוכח מסקנת העד מטעמה שלא ניתן לשלוט על מפגעים מסוג זה, יכול שנדרש הימנה לדאוג לקיומה של רצפה מחליקה פחות, לפחות בשבילים ייעודיים, לטובתם של ההולכים בחניון."
פסק הדין – תא (ת"א) 16587-04-19‏ ‏ פלונית נ' קניון רמת אביב בעמ

מה לעשות לאחר תאונה או החלקה בקניון ?

בתאונות אלו חשוב מאוד לתעד את המפגע. לצלם את המפגע מספר פעמים. לבקש מנציג את הקניון להגיע למקום המפגע, לרשום דו"ח תאונה ולמסור לכם עותק של הדו"ח. אם יש עדים לתאונה לרשום את השם שלהם ואת מספר הטלפון על מנת שניתן יהיה לזמנם לבית משפט.

מאמרים נוספים: עורך דין נזקי גוף.

למידע נוסף צרו איתי קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

דילוג לתוכן