חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאונה בחדר כושר

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

עברתם תאונה בחדר כושר או פציעה, יתכן שאתם זכאים לקבל פיצויים עקב נזקי הגוף שנגרמו לכם. לעורך דין יואב רונקין ניסיון של 20 שנה בתביעות נזיקין. צרו איתי קשר ונקבע פגישה לצורך הערכת סיכויי התביעה 03-6952017.

תאונה בחדר כושר

תאונות ופציעות רבות מתרחשות בחדרי כושר. פציעה בחדר כושר יכולה להיגרם משלל סיבות. חלק מהסיבות יזכו אתכם בקבלת פיצויים. על מנת לזכות בפיצויים יש להוכיח שמכון הכושר נהג ברשלנות או שהוא הפר חוק או תקנה החלה על אופן הפעלת חדרי כושר.

פציעה בחדר כושר

אילו פיצויים ניתן לקבל עקב פציעה בחדר כושר ? ראשית יש להוכיח שמכון הכושר התרשל ורשלנות זו היא שגרמה לפציעה. בית משפט עשוי לקבוע שמכון כושר התרשל אם יוכח שהתאונה אירעה, בין היתר, מהגורמים הבאים:

  • מתקנים פגומים.
  • צפיפות יתר במכון.
  • אי פיקוח על המתאמנים.
  • היעדר הדרכה.
  • רשלנות של המאמנים במכון.
  • אי התאמת רמת קושי האימון לכושרו ולגילו של המתאמן.

בכל מקרים אלו ואחרים צריך להוכיח שמכון הכושר חרג ממדרג הזהירות המצופה ממנו.

תאונה בחדר כושר

תאונה במכון כושר – אי מילוי חובת החתמה על הצהרת בריאות

חוק מכוני כושר והתקנות קובעים שעל מכון הכושר לדרוש מהמתאמן למלא הצהרת בריאות בנוסח המפורט בתקנות. אם המתאמן סימן בהצהרת הבריאות שהוא סובל מבעיה כלשהי על המכון לדרוש לקבל אישור רפואי שהמתאמן כשיר להתאמן. אם המתאמן אינו ממציא את המסמכים הנ"ל המכון אינו רשאי לאפשר לו להתאמן במכון.
אם המכון לא החתים את המתאמן על הצהרת בריאות אל לא דרש לקבל אישור רפואי במידת הצורך וארעה למתאמן תאונה הקשורה במגבלה רפואית שהייתה לו המכון חשוף לתביעה. למשל, למתאמן היסטוריה של בעיה לבבית. המכון לא התנה את האימון בחתימה על הצהרת בריאות ובמהלך אימון מאומץ עבר המתאמן התקף לב. ניתן במקרה זה להגיש תביעה נגד מכון כושר.

פציעה בחדר כושר – חובת ביטוח

רבים לא יודעים אך מכון הכושר חייב לבטח את המתאמנים בביטוח תאונות אישיות. ביטוח תאונות זה מקנה למתאמן פיצוי במקרה של פגיעה שגרמה לנכות. סכומי הביטוח קבועים בתקנות. במקרה זה אף לא צריך להוכיח שהמכון התרשל. די שארעה תאונה במכון ונגרמה נכות בכדי לזכות את המתאמן בקבלת פיצוי.
אם מכון הכושר לא ביטח את המתאמן ניתן להגיש תביעה נגד מכון כושר על הפרת חובה זו. במסגרת תביעה זו המתאמן יתבע את גובה הפיצוי שהוא היה מקבל לו היה נערך ביטוח כדין.

פציעה במכון כושר פיצויים

לאחר שהוכחנו שמכון הכושר התרשל. איזה פיצוי ניתן לקבל ? גובה הפיצוי תלוי בחומרת הפציעה, בגילכם, בסוג העבודה שבה עבדתם לפני התאונה או הפציעה, מה היה השכר שלכם ועוד נתונים אישיים. לתביעת נזקי גוף יש לצרף חוות דעת של מומחה אשר קובע את הנכות שהתאונה הותירה לכם. מכון הכושר והמבטחת שלו יהיו זכאים לבדוק אתכם על-ידי מומחה רפואי מטעמם. אם יהיו פערים גדולים בין חוות הדעת של המומחים בית משפט רשאי למנות מומחה מטעמו. לאחר קביעת הנכות בית משפט יפסוק את הפיצוי בהתאם לשיעור הנכות ביחס למאפייני המתאמן.

למשל, אם למתאמן נגרמה נכות בית משפט עשוי לפסוק לו פיצוי בגין הפסדי השכר שנגרמו לו וייגרמו לו בעתיד. בית משפט יכול להכפיל את שיעור הנכות שנקבעה בגובה השכר שהמתאמן הרוויח ואת התוצאה להוון עד גיל פרישה מעבודה. בנוסף תהיו זכאים לפיצוי בגין כאב וסבל שהתאונה גרמה, הוצאות רפואיות, עזרת צד ג' עקב התאונה ועוד.

אשם תורם

לעיתים אם התאונה ארעה עקב רשלנות של מכון הכושר אך גם עקב רשלנות מסוימת של המתאמן בית משפט יפחית את הפיצוי. מנגנון זה מכונה "אשם תורם". למשל אם בית משפט יקבע שלמתאמן אחריות של 20% הוא יפחית מהפיצוי 20%. אשם תורם ייקבע למשל במקרים שבהם המתאמן לא שם לב בקיומו של מכשול עליו מעד או לא ציית להוראות המכון.

אם נגרמה לכם תאונה בחדר כושר וברצונם לבחון אפשרות של תביעה נגד מכון כושר התייעצו עמנו. למידע נוסף צרו איתי קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

חקיקה: חוק מכוני כושר (רישוי ופיקוח), התשנ"ד-1994

דילוג לתוכן