חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאונה בבריכה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מה לעשות במקרה של תאונה בבריכה ? האם ואיך ניתן לקבל פיצוי בגין הפציעה שנגרמה לכם ? לצערנו הרב, תאונות וטביעות בבריכה הינן נפוצות. מרבית מהתאונות נגרמות בשל גילם הצעיר של המתרחצים, היעדר פיקוח ועומס האנשים בבריכה. במאמר זה נסביר האם ניתן לקבל פיצוי עקב נזקי הגוף שנגרמו לכם.
כמובן שמדובר בייעוץ כללי ויש לבחון כל מקרה בהתאם לנסיבותיו. לכן במקרה של תאונה, ובמיוחד תאונה קשה, יש לפנות מוקדם ככל הניתן לקבל הדרכה וייעוץ משפטי. אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6952017.

אחריות בשל תאונה בבריכה או טביעה

תאונות נפוצות בבריכה הן:

  • פגיעה עקב קפיצת ראש לבריכה – לרוב מדובר בפציעות קשות.
  • טביעה בבריכה
  • החלקה ונפילה סביב הבריכה עקב רטיבות.
  • פגיעה מרוחץ אחר.
  • פגיעה עקב מפגע בבריכה.

על מנת שהנפגע יהיה זכאי לפיצוי עקב התאונה עליו להוכיח שהתאונה התרחשה עקב רשלנות של בעלי הבריכה. נדון בסוגי התאונות השונות ובאילו נסיבות בית משפט עשוי לפסוק פיצוי לנפגע.

תאונת קפיצת ראש לבריכה

תאונה זו עלולה להסתיים בפציעה מאוד קשה בעיקר אם הקפיצה נעשית במים רדודים. פגיעה של הראש בתחתית הבריכה עלולה לגרום לשיתוק חלקי או מלא. במרבית המקרים ניתן לייחס אחריות לבעלי הבריכה עקב תאונה שנגרמה מקפיצת ראש. בית משפט עשוי לפסוק פיצוי בין היתר עקב רשלנות במקרים הבאים:

  • עומק הבריכה אינו תקני.
  • היעדר שילוט האוסר על קפיצות.
  • המציל לא פיקח על הנעשה בבריכה ולא מנע את
  • הקפיצות לבריכה.
  • היעדר סימון מתאים בבריכה.
תאונה בבריכה

פיצויים – קפיצת ראש לבריכה

בחודש יוני 2022, בית המשפט המחוזי פסק לנער שנותר משותק לאחר קפיצת ראש לבריכה פיצוי בסך של 5.7 מיליון ₪. בית המשפט קבע שבעלי הבריכה התרשלו בכך שלא אסרו את הקפיצה לבריכה, לא הציבו שלטים האוסרים על הקפיצה, עקב היעדר הכשרה מתאימה של המציל ועוד.

פסק דין נוסף ומפורסם הינו פסק הדין בתיק ע"א 145/80 ועקנין נ' המועצה המקומית בית שמש. באותו מקרה ילד בן 15 קפץ קפיצת ראש למימי הבריכה, במקום בו היו המים רדודים, בעומק של 80 ס"מ, ראשו נחבל בקרקעית הבריכה והוא נפצע קשה. נקבע שבמקום לא היו שלטים שאסרו קפיצה למים רדודים. בית המשפט העליון פסק שהן בעלת הבריכה והן המפעילה של הבריכה אחראיות לתאונה.

מקרה נוסף נידון בע"א 4597/91 קיבוץ אפיקים נ' כהן. באותו מקרה נער בגיל 13.5 הגיע עם הוריו לביקור בקיבוץ. הנער ביצע קפיצת ראש למי הבריכה והוא נפגע בראשו ובעמוד השדרה והפך למשותק. בעת האירוע, לא היה מציל בבריכה. לא היו סימונים בדופן שפת הבריכה המצביעים על עומק המים או שלטים האוסרים לקפוץ קפיצת ראש באזור המים הרדודים.
בית המשפט העליון פסק כי הקיבוץ אחראי לקרות התאונה. נקבע כי היה על בעל הבריכה לדאוג לסימון ושילוט מתאים.

פסק דין נוסף הינו בת.א 16563/00 אבוניל (קטינה) נ' עיריית חיפה. באותו מקרה נפגעה קטינה בת 10 בעת ששהתה במסגרת קייטנה של העיריה בבריכת שחייה בקיבוץ בית אורן. כאשר קפצה קפיצת "סלטה" לבריכה, נחבטה בראשה ונגרמו לה חתכים. נפסק שיש להטיל אחריות על בעל הבריכה, בהיותו הבעלים והמפעיל של הבריכה.

נקבע שהייתה רשלנות בשל מיעוט מצילים ובשל שהמציל שהיה במקום לא מנע את הקפיצות המסוכנות. כמו כן, לא היה שילוט האוסר על קפיצה או סימון עומק המים. עוד נקבע כי יש להטיל אחראיות גם על העירייה היות והיא לא דאגה להשגחה מספקת על הילדים בקייטנה והיות והמדריך לא נקט באמצעים על מנת למנוע את הקפיצות המסוכנות.

טביעה בבריכה

גם חס וחלילה במקרה טראגי זה של טביעה בבריכה עלול בעל הבריכה להיות אחראי לתאונה. על בעל הבריכה לספק שירותי הצלה שימנעו טביעה בבריכה. על המציל למנוע מילידים קטנים להיכנס למים עמוקים. חייב להיות בבריכה שילוט המסמן היכן מתחילים המים להיות עמוקים. יש למנוע עומס רוחצים אשר יקשה על המציל לזהות מקרה טביעה ועוד.

החלקה ונפילה סביב הבריכה

במקרה של החלקה סביב שפת הבריכה עקב רטיבות המקרה מורכב יותר. לא ניתן למנוע שלא יהיה מים סביב שפת הבריכה שכן אנשים יוצאים מהבריכה רטובים ומרטיבים את המשטח. המשתמש אמור לצפות שהרצפה סביב שפת הבריכה תהיה חלקה. יחד עם זאת, אם הרצפה סביב שפת הבריכה חלקה מידי ואינה מתאימה עשוי המשתמש לזכות בפיצוי.

מפגעים בבריכה

הבריכה אמורה להיות נקייה ממפגעים. אם אדם נפגע עקב קיומו של מפגע בבריכה או בסביבתה הוא זכאי לפיצוי על כך. בבריכה ובסביבתה לא אמורים להימצא שברי זכוכית, ריצוף שבור או שאריות אוכל. אם נפגעתם ממפגע כלשהו אתם זכאים לפיצוי.

מה לעשות לאחר תאונה בבריכה

במיוחד אם מדובר בתאונה קשה פנו אלינו בהקדם האפשרי. במקרים המתאימים אנו נשלח מומחה בטיחות על מנת שיתעד את המפגע לפני שבעלי הבריכה יתקנו אותו.
בנוסף, צלמו את המפגע, רשמו את פרטי העדים לתאונה, דווחו לעובדי הבריכה על התאונה ובקשו לקבל את דו"ח התאונה. אם העובד לא מסכים למסור עותק של הדו"ח צלמו את דו"ח התאונה.
פנו לקבל טיפול רפואי ודאגו שבמסמכים הרפואיים יהיה רשום באופן מדויק כיצד ארעה התאונה.

מה הפיצוי שניתן עקב תאונה בבריכה

הפיצוי תלוי בחומרת הפציעה ובנתוניו האישיים של הנפגע. עם תחילת טיפולינו נפנה אתכם למומחים רפואיים עמם אנו עובדים על מנת שיעריכו האם התאונה הותירה לכם נכות. שיעור הנכות שנותר מהווה מרכיב משמעותי בגובה הפיצוי שתקבלו. בתאונות קשות בהן הנפגע נותר משותק הוא ובני משפחתו זכאים לפיצוים גבוהים מאוד. הפיצוי ישקף את ההוצאות הגבוהות הכרוכות בטיפול היום יומי בנפגע (עובדים סיעודיים, אביזירם, רכב מיוחד ועוד). לגבי גובה הפיצויים ראו אופן חישוב הפיצויים.

סיכום תאונה או טביעה בבריכה

תאונות בבריכה עלולות לגרום לפגיעות גוף קשות. אם חס וחלילה אתם או מי מבני משפחתכם נפגע בתאונה בבריכה אתם צריכים לקבל ייצוג משפטי אשר יבטיח שתקבלו את הפיצוי המגיע לכם. התנהלות נכונה מתחילת הדרך וליווי מקצועי יבטיחו קבלת הפיצוי המתאים. לעורך דין יואב רונקין ניסיון של 20 שנה בניהול תביעות נזיקין. אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או למלא טופס צור קשר:

דילוג לתוכן