חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאונה במגרש משחקים

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

ילדכם נפגע בתאונה במגרש משחקים ? קראו במאמר זה האם אתם זכאים לפיצוי עקב נזקי הגוף שנגרמו לילדכם ואיך לקבל את הפיצוי. לעורך דין יואב רונקין ניסיון של 20 שנה בתביעות נזיקין. צרו קשר עוד היום ונקבע פגישה לצורך הערכת סיכויי התביעה 03-6952017.

תאונה במגרש משחקים

בשנים האחרונות אנו רואים שהמתקנים במגרשי המשחקים הפכו להיות יותר מתוחכמים. אך נדמה שמגרשי המשחקים הפכו גם להיות מסוכנים יותר. כיום ניתן לראות במגרשי המשחקים מתקני חבלים גבוהים, נדנדות מסוכנות, קרוסלות שהילדים נדרשים לעמוד עליהם ועוד.
על-פי החוק לא כל תאונה מקימה בהכרח עילת תביעה. על מנת לזכות בתביעה עקב תאונה במגרש המשחקים יש להראות שהתקיימה רשלנות. עוד יש להראות שהגורם האחראי יצר סיכון בלתי סביר.

נפרט מתי ניתן יהיה להגיש תביעה עקב תאונה כאמור.

תאונה במגרש משחקים

מתקנים מסוכנים

כאשר מדובר במתקן מסוכן ושאינו מתאים לשימוש לילדים קטנים בית משפט עשוי להטיל אחריות בגין התאונה. אם ילדכם נפגע מומלץ להזמין מומחה בטיחות על מנת שיבדוק האם המתקן בטוח לשימוש. המומחה יקבע האם המתקן מסוכן מעצם טבעו, האם הייתה בו תקלה כלשהי ועוד. יש גם לבדוק האם יש תקן למתקן והאם הוא עמד בתקן. דרך אגב אם בית משפט ימצא שהמתקן מסוכן הוא עשוי להטיל אחריות גם אם המתקן עומד בתקן.

היעדר שילוט

ליד כל מתקן אמור להיות שילוט המסביר כיצד להשתמש בו ולהבהיר לאיזה גיל הוא מתאים. העידר שילוט מתאים עשוי להקים עילת תביעה עקב התאונה. בת"א ארי כץ נ' עיריית הרצליה נקבע שעל העירייה החובה לְשַלט … כך שתוכן השילוט יהא ברור לידיעת הציבור. הרשות לא תצא ידי חובתה על ידי הנחת שלט יחיד וצדדי, מקום בו היה באפשרותה להציב בקלות שלט ברור על המדרגות המובילות אשר יסביר, באמצעות חיצים, למשל, מה הדרך שיש ללכת בה כדי להגיע לתחומי החוף המוכרז. בית המשפט העליון קבע שקיימת חובה בדין לקבוע שילוט מפורש שיזהיר מן הסכנה.

כנגד מי ניתן להגיש את התביעה ?

במקרה של תאונה במגרש משחקים לרוב תוגש התביעה כנגד הרשות המקומית שבתחום שיפוטה נמצא המגרש (אם מדובר במגרש ציבורי). אם מדובר במתקן מסוכן שמצוי במגרש פרטי אז יש להגיש את התביעה נגד המחזיק ומפעיל המגרש.
בנוסף ניתן להגיש את התביעה כנגד יבואן או יצרן המתקן.
כמו כן, אם התאונה הותירה לילד נכות ניתן להגיש תביעה לביטוח התלמידים.

מה לעשות מייד לאחר התאונה במגרש ?

פנו לקבל טיפול רפואי.

צלמו את המתקן ממספר זוויות.

צלמו תמונות ממרחק על מנת להראות היעדר שילוט.

אם יש שילוט צלמו את השילוט מקרוב.

התייעצו מוקדם ככל הניתן עם עורך דין נזיקין.

הזמינו מומחה בטיחות לבדיקת המתקן.

הודיעו לגורם האחראי על הגורם לתאונה (לאחר שצילמתם את המתקן והוא נבדק ע"י מומחה בטיחות מטעמכם).

מתי יש להגיש את התביעה

כאשר מדובר על תביעת נזקי גוף מועד הגשת התביעה תלוי בחומרת הפגיעה. אם ברור שמדובר במכות יבשות ולא נגרם לילד נזק חמור ניתן לאחר כחודש לשלוח מכתב התראה. אם התאונה גרמה לפגיעה קשה כגון שבר, פגיעה נוירולוגית, קרעים של הרצועות ועוד יש להגיש את התביעה לאחר התגבשות הנזק. בדרך כלל זה שנה לאחר התאונה. אנו מפנים את לקוחותינו למומחים שאנו עובדים עמם על מנת לקבל הערכת נכות. המומחה הרפואי יעריך האם התאונה הותירה נכות וכמה.

סיכום תאונה במגרש המשחקים

מגרש המשחקים מספק לילדנו הנאות מרובות. מצד שני הילדים עלולים להיפגע תוך כדי המשחק. אם העירייה או הגורם האחראי על המגרש התרשל אתם זכאים לפיצוי עקב התאונה. מומלץ לפנות לעורך דין ישר לאחר התאונה על מנת שידריך אתכם מה לעשות.

אם נגרמה לילדכם תאונה במגרש משחקים וברצונם לבחון אפשרות של תביעה התייעצו עמנו. למידע נוסף צרו איתי קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

דילוג לתוכן