חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעה נגד שגרירות

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

במאמר זה נענה על השאלה האם עובד יכול להגיש תביעה נגד שגרירות. שגרירויות זרות מעסיקות עובדים ישראלים בתפקידים שונים. עובדים ישראלים מועסקים על-ידי שגרירויות בתפקידים שונים כולל נהגים, טבחים, עוזרים ועובדי צוות.

האם ניתן להגיש תביעה נגד שגרירות

חוקי העבודה הישראליים חלים על כל המועסקים בישראל לרבות על אלו שמועסקים בשגרירויות של מדינות זרות המצויות בארץ. לכן אם שגרירות זרה העסיקה עובד ישראלי ניתן להגיש כנגדה תביעה.

בחוק קיימת למדינה זרה ומוסדותיה חסינות מפני חלק מהתביעות אולם קיים חריג מפני תביעות בתחום העבודה. לכן ניתן להגיש תביעה נגד שגרירות שלא שילמה לעובד את המגיע לו.

תביעה נגד שגרירות

לאן נגיש את התביעה נגד השגרירות ?

את התביעה יש להגיש לבית הדין האזורי לעבודה. לאחר מכן יש למסור עותק של כתב תביעה למשרד החוץ על מנת שימציא את כתב התביעה לשגרירות.

קיבלנו פסק דין נגד השגרירות, מה עושים ?

פה מתחילה הבעיה. נניח שזכיתם בתביעה וקיבלתם פסק דין כנגד השגרירות. המצאתם לשגרירות את פסק הדין אך השגרירות לא מעבירה את התשלום. כיצד נאכוף את פסק הדין ? באופן עקרוני ניתן לפתוח תיק הוצאה לפועל כנגד השגרירות. הבעיה היא שלנכסי המדינה הזרה יש חסינות ולכן לא ניתן לעקל אותם בהוצאה לפועל. החריג לכך הוא נכס מסחרי, ננס מקרקעין או נכס שהגיע לשגרירות במתנה או בירושה.

לכן לא ניתן למשל לעקל כספים בחשבון הבנק. כן ניתן לעקל נכסים מסחריים או נכסי מקרקעין. אם המשרדים בהם יושבת השגרירות נמצאים בבעלותה ניתן לעקלם.

מהניסיון שלנו חלק מהשגרירויות של מדינות אפריקה אכן לא מכבדות את פסקי הדין ואם הם משלמים את החוב הוא משולם באיחור ניכר.

כיצד ניתן לפעול עוד כנגד השגרירות

אם השגרירות לא מכבדת את פסק הדין ניתן לבקש סיוע של משרד החוץ. משרד החוץ אינו יכול לחייב את השגרירות לשלם את החוב אך הוא יכול להעיר לה שהוא מצפה מהשגרירות לכבד פסקי דין.

אם לא קיבלתם את המגיע לכם מומלץ להתייעץ עם עורך דין דיני עבודה.

למידע נוסף צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

דילוג לתוכן