חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעה רטרואקטיבית

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

האם ניתן להגיש תביעת ביטוח סיעוד רטרואקטיבית ? לעיתים בני המשפחה של המבוטח הקשיש כה עסוקים בטיפול שהם שוכחים לבדוק את זכויות המבוטח. נשאלת השאלה האם המבוטח יכול להגיש תביעת ביטוח רטרואקטיבית. כמו כן, האם בני משפחתו של המבוטח יכולים להגיש תביעת ביטוח סיעודי לאחר שהמבוטח נפטר ?

כפי שנפרט, כעקרון ניתן להגיש תביעת ביטוח רטרואקטיבית ואף לאחר שהמבוטח נפטר, אך הדבר עלול לעורר מס' קשיים. עורך דין ביטוח סיעודי יכול להצליח בתביעה מסוג זו.

הגשת תביעת ביטוח רטרואקטיבית

אנו מתכוונים להגשת תביעה עבור תקופה שבה היה המבוטח במצב סיעודי לפני הגשת התביעה. כפי שהסברנו במאמרים קודמים תביעת ביטוח סיעודי הנה תביעה אשר מתחדשת מידי חודש. כלומר המבוטח יהיה זכאי לקבל את הפיצוי החודשי רק אם באותו חודש הוא במצב סיעודי. לעיתים המבוטח אינו במצב קוגניטיבי המאפשר לו כלל להגיש תביעה. האם בני משפחתו יכולים להתעורר לאחר מס' שנים ולהיות זכאים לתגמולי הביטוח ? נדון בטענות שחברת הביטוח תעלה ואיך ניתן להתמודד עמן.

תביעת ביטוח רטרואטיבית

הודעה על מקרה הביטוח

לפי חוק חוזה הביטוח ועל-פי הפוליסה על המבוטח להודיע על מקרה הביטוח מייד לאחר שאירע. חובה זו נקבעה על-מנת לאפשר לחברת הביטוח לברר את חבותה. אם המבוטח איחר במסירת הודעה תבוא חברת הביטוח ותטען כנגד המבוטח שהוא לא אפשר לה לבדוק את מצבו הרפואי. אכן טענה זו היא טענה שתישמע אך ניתן להתמודד עמה.

בחוק חוזה הביטוח נקבע שאם אי מסירת הודעה בזמן מנעה מחברת הביטוח לברר את חבותה או הכבידה עליה היא רשאית לשלם את הפיצוי בהתאם לסכום שהייתה משלמת אם ההודעה הייתה ניתנת במועד (או לא לשלמו כלל) אלא אם כן:

  • ההודעה לא ניתנה או ניתנה באיחור מסיבה מוצדקת.
  • אי מסירת ההודעה לא מנעה מחברת הביטוח לברר את העובדות או לא הכבידה עליה.

על כן, המבוטח או בני משפחתו יכולים לטעון שלא ידעו כלל על הפוליסה. ניתן לטעון שמצבו הרפואי של המבוטח מנע ממנו להודיע לחברת הביטוח על מקרה הביטוח. אם קיימים מסמכים רפואיים המעידים שהמבוטח היה ללא ספק במצב סיעודי ניתן לטעון שממילא חברת הביטוח הייתה מכירה במצבו לו היה מודיע בזמן.

תביעת ביטוח למבוטח שנפטר

האם בני משפחה של מבוטח שנפטר יכולים להגיש תביעת סיעוד רטרואקטיבית?

תביעת הביטוח הסיעודי הנה תביעה כספית. זכות התביעה עוברת בירושה ככל נכס אחר ליורשי המבוטח. על כן, מבחינה טכנית טרם הגשת תביעה יש להוציא צו ירושה או צו קיום צוואה.

לגופו של עניין, ניתן להגיש תביעת ביטוח סיעודי רטרואקטיבית למבוטח שנפטר. יחד עם זאת, אותן מגבלות שציינו לעיל יחולו במקרה זה ואף ביתר שאת. כלומר, חברת הביטוח כאמור תטען שהמבוטח לא הודיע לה בזמן על מקרה הביטוח ויורשי המנוח יצטרכו להתמודד עם טענה זו.

התיישנות תביעה – ביטוח סיעודי

בעיה נוספת של הגשת תביעה רטרואקטיבית על-ידי המבוטח או יורשיו הנה ההתיישנות. תביעות ביטוח מתיישנות תוך 3 שנים מיום שקרה מקרה הביטוח. בביטוחים שהוצאו או חודשו החל מיום 25.11.2020, תקופת ההתיישנות הנה 5 שנים.

אם התביעה הוגשה בגין תקופה העולה על 3 שנים חברת הביטוח תטען להתיישנות עבור אותן השנים שעלו על 3. לשם הדוגמא, אם המבוטח הפך לסיעודי בינואר 2015, והגיש את תביעתו בינואר 2020, חברת הביטוח תטען להתיישנות התביעה עבור השנים 2015 ו- 2016.

לשימת לבכם, רק הגשת תביעה לבית משפט עוצרת את תקופת ההתיישנות. הודעה לחברת הביטוח על מקרה הביטוח אינה עוצרת את תקופת ההתיישנות.

יש כלים להתמודד עם טענת התיישנות.

אם המבוטח היה חסר כשרות משפטית ולא מונה לו אפוטרופוס ניתן להאריך את תקופת ההתיישנות. אם מונה לו אפוטרופוס לא תבוא במניין תקופת ההתיישנות התקופה שבה לאפוטרופוס לא היה ידוע על עילת התביעה.

יתכן שהמבוטח לא ידע על הפוליסה ולא היה באפשרותו לדעת עליה או שהוא הוטעה לחשוב שאין לו פוליסה בתוקף. גם במקרים אלו ניתן להאריך את תקופת ההתיישנות.

אם אתם או מי מבני משפחתכם במצב סיעודי אתם מוזמנים לפנת אלינו להתייעצות.

צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

דילוג לתוכן