חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין תביעות ביטוח נסיעות לחו"ל

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

משרדנו מתמחה בתביעות ביטוח, כאשר אחת המשמעותיות שבהן הינה תביעת ביטוח נסיעות לחו"ל. תביעות ביטוח לחו"ל הינן תביעות משמעותיות אשר אנשים במקרים רבים אינם ממצים את זכויותיהם בגין ביטוחים עליהם הם שילמו את מיטב כספם, ואינם מקבלים מענה בעבור נזקים אשר הובילו להם להפסדים כספים משמעותיים.

כמענה לכך, בחלקו הראשון של מאמר זה אנו נפרט בקצרה אודות תביעות ביטוח נסיעות לחו"ל, ובחלקו השני של המאמר אנו נפרט מה תפקידו של עורך דין במסגרת תביעות ביטוח נסיעות לחו"ל, מה יש לבחון כאשר בוחרים עורך דין מסוג זה כאשר מזדקקים לו.

עורך דין תביעות ביטוח נסיעות לחו"ל – היבט כללי

תביעות ביטוח לחו"ל

ביטוחי נסיעות מחוץ למדינה נועדו להחליף את הביטוחים אשר מרבית הישראלים מחזיקים בגבולות ישראל. הם נועדו לבטח את הנוסעים מפני בעיות שונות שעלולות לצוץ במהלך נסיעה מחוץ לישראל החל מהידרדרות במצבו הרפואי בין אם כתוצאה ממחלה או אירוע שהתרחש בחו"ל וכן בעיות לוקאליות במדינה בה הוא מצוי כמו מלחמה, אסון טבע או הפיכה ועד אובדן רכושו האישי. 

ישנו מגוון רחב של הגנות אותן נהוג לכסות באמצעות ביטוח נסיעות, כאשר המרכזיות שבהן הן:

כיסוי הוצאות רפואיות

הרכיב המשמעותי והנפוץ ביותר בביטוחי נסיעות בחו"ל הינו כיסוי הוצאות רפואיות אשר מתרחשות בחו"ל. ביטוח זה נחוץ משום שמחוץ לגבולות ישראל הכיסויים הביטוחיים. דבר זה נכון לתרופות אשר נרכשות בשל שפעת קלה וכן בשל הוצאות רפואיות כבדות בשל אירועים מורכבים כמו הידרדרות במצב הרפואי, תאונת דרכים וכיוצא בזה.

עורך דין תביעות ביטוח נסיעות לחו"ל

ביטוח חילוץ, הצלה וכן הטסה

מאפיין משלים לכיסוי ההוצאות הרפואיות אלו ההוצאות של חילוץ והצלה, במצבים מורכבים בין אם אישיים בשל תאונות ובין אם אזוריות כמו אסונות טבע, מגיפות כמו שראינו בתחילת מגפת הקורונה, הפיכות פוליטיות וכדומה יש סיטואציות רבות בהן המבוטח זקוק לחילוץ והצלה מן המקום בו הוא מצוי בחזרה לישראל.  כמו כן, במקרים הנפוצים יותר, יש צורך בהטסת אנשים אשר נפצעו בחו"ל בחזרה לישראל לשם המשך קבלת הטיפול הרפואי. בהתאם לכך, רכיב נוסף של ביטוחי טיסות לחו"ל הוא חילוץ והצלה של אותם מבוטחים מארצות היעד בחזרה לישראל, וכמובן מימון של טיסות אלו אשר אינם בהישג ידם של מרביתנו מבחינה כלכלית ללא גיבוי של חברות הביטוח.

ביטוח כבודה

שווי כבודה אשר נהרסה, נגנבה או הלכה לאיבוד במהלך הטיסות, כאשר ביטוח זה מורכב לרוב מכבודה בסיסית וכן תוספות עבור תכשיטים ייחודיים, מכשירים אלקטרונים כמו מחשב נייד, טאבלטים וכדומה וכן בעבור סחורה עסקית עליה אתם מעוניינים להגן.

מורכבות משפטית

לאחר התרחשותם של אותם אירועים מצערים, פוליסת הביטוח אמורה להיות מופעלת והלקוח אמור לקבל את הכסף לו הוא זכאי בהתאם לפוליסה, מימון ההוצאות הרפואיות או אובדן כבודה וכיוצא בזה. במקרים רבים ההוצאות משולמות על ידי הנוסע בעצמו, אך הוא זכאי להחזר מחברת הביטוח בה היה מבוטח. 

אך לעיתים, התהליך לקבלת הכספים הללו אינו פשוט כלל וכלל, אלא כולל שיח משפטי והתדיינות בין הצדדים בין אם בבית משפט ובין בסיועם של הצדדים.

מקרים בהם יש תסבוכות

המקרים בהם יש תסבוכות לרוב אלו המקרים בהם הביטוח אינו מכסה בהכרח את הפעולה אשר בגינה נגרמה הפציעה או האירוע. כך למשל ישנם ביטוחי נסיעות "אקסטרים", אשר מכסים עבור פעילות אתגרית והכיסויים בגין פציעות הינן נרחבות במיוחד, ישנם  ביטוחי נסיעות המיועדים לתרמילאים הכוללות מאפיינים של ספורט אתגרי, חילוץ והצלה וכדומה. מאידך ישנם ביטוחי נסיעות המיועדים לאנשי עסקים אשר שמים דגש על שווי הסחורה הנרכשת או מיוצאת על ידי אנשי עסקים בחו"ל, אשר בהן יתר רכיבי הפוליסה אינם מקבלים הגנה נרחבת במיוחד.

סוגי הפוליסות נסיעות בחו"ל

שונות זו בין סוגי הפוליסות נסיעות בחו"ל, מייצרת קושי לאפיין האם הפציעה או האירוע אשר התרחש נכלל בתוך אירועי הפוליסה או לאו. בהקשר זה נציין כי חוק חוזה הביטוח משנת 1981 הינו החוק המרכזי אשר באמצעותו מפרשים האם האירוע אכן נחשב כאירוע במסגרת פוליסת הביטוח או לאו.

מורכבות נוספת

מורכבות נוספת אשר חשוב להיות מודע אליה, היא ההתיישנות בגין תביעות כנגד חברות הביטוח הינו קצר באופן יחסי, בהתאם לסעיף 31 לחוק חוזה הביטוח הוא 3 שנים בלבד. לכן ישנו צורך לפעול במהירות בסוגיות אלו, ובמקביל לכך להיות מודע שלעיתים הסוגיות המשפטיות בנוגע לפוליסת הביטוח יכלול דיון בנוגע להתיישנות האירוע וגם לכך צריך להיות ערוכים משפטית.

החשיבות של עורך דין במקרים אלו

עורך דין הבקיא ברזי ביטוחי הנסיעות לחו"ל, יכול לקצר את התהליכים הנדרשים עד לקבלת הכסף לו אתם זכאים במקרים הסבוכים אותם תיארנו בחלקו הקודם של המאמר. בנוסף על כך ביכולותיו לזהות מאפיינים אשר עלולים להפוך את הסיטואציה למורכבת יותר ובעייתית מבחינתכם ולהסביר לכם האם עמדתם בתנאי הפוליסה והינכם זכאים להחזרים בהתאם לכך, או שמא חריגה מתנאי הפוליסה.

הקושי המרכזי בהקשרים

הקושי המרכזי בהקשרים אלו היא שלעיתים קרובות חברות הביטוח מנסות לנצל את תנאי הפוליסה על מנת להתנער מתשלום הפיצויים לו אתם זכאים. בהתאם לכך, חשוב שעורך הדין אשר ייצג אתכם יהיה בעל ניסיון ומיומנות בהתמודדות עם חברות הביטוח, אשר יודע לאבחן באופן עצמאי את הסיטואציה והמוקשים המשפטיים האפשריים, כמו למשל חריגה מן הפוליסה, התיישנות וכדומה, ובהתאם לממצאים להעריך מה הסבירות לה תוכלו לקבל את כספיכם בחזרה כתוצאה מהפוליסה ולאפשר לכם להחליט באופן מושכל.

עורך דין תביעות ביטוח נסיעות לחו"ל

כפועל יוצא חשוב כי עורך הדין יהיה מיומן בייצוג בבתי המשפט ובדיני הביטוח בפרט אשר יאפשרו לו לא לחשוש להגיע לבית המשפט ולהתמודד עם עורכי דין של חברות הביטוח המשומנות בעורכי דין.  כמו כן, נוכחות של עורך דין מנוסה לרוב אף מהווה גורם מאיים על חברות הביטוח, אשר כאשר הן רואות עורך דין מנוסה בתחומים אלו מצידו השני של המתרס, הן פחות ינסו לעשות "תרגילים" על מנת להתחמק מתשלום הפיצויים באופן כליל, אלא יהיו מעוניינים לשוחח ולשאת ולתת בנוגע לביטוח לו אתם זכאים.

פשרות מול חברות הביטוח

גם בהקשרים של פשרות מול חברות הביטוח, עורך דין הבקיא בתחומי ביטוחי הנסיעות ידע לזהות פשרה טובה בה תקבלו את מרבית זכויותיכם ותחסכו את ההליך המשפטי המייגע והארוך למול עסקה רעה בה אתם מפסידים כסף רב, ובהתאם לכך ידע לייעץ בהתאם. בהקשר של הסוגייה הקודמת, עורך דין מנוסה בתחומים אלו אף לא יחשוש מללכת לבית המשפט בשל ניסיונו הרב, ובהתאם לכך לא ילחץ לקידום פשרה גם אם אין הדבר מומלץ בעבורכם.

בהתאם לכך, בטרם אתם בוחרים עורך דין בתחומי ביטוח הנסיעות, חשוב לשאול את עורך הדין בנוגע לניסיונו בתחומי ביטוח הנסיעות לחו"ל, האם יש לו ניסיון בהופעות בבית המשפט ומהם הישגיו בתחומים אלו בעבור לקוחותיו. שאלות אלו יוכלו לטייב בעבורכם את בחירת עורך הדין הנכונה בתחומים אלו.

סיכום והמלצות

לסיכום, תחום ביטוח הנסיעות לחו"ל הינו תחום מגוון ורחב בעולם ביטוחי הנסיעות. המורכבות נעוצה בכך שישנם פוליסות שונות ותנאים שונים בהתאם לכללי הפוליסה. לכן, כאשר ישנם מחלוקות עם חברת הביטוח, מומלץ לפנות עורך דין בתחום ביטוחי נסיעות לחו"ל צריך להיות בקיא ברזי התהליך  של תביעות מול חברות הביטוח, בליטיגציה והופעות בבית המשפט והישגים מוכיחים בהקשר זה.

לייעוץ עם עורך דין ביטוח מומחה בתביעות נגד חברות הביטוח בטיסות לחו"ל, אשר לו ניסיון רב בתחומים אלו, צרו קשר בטלפון 03-6952017

דילוג לתוכן