חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין ביטוח רכוש

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

זקוקים לעזרת עורך דין ביטוח רכוש לצורך הגשת תביעה ביטוח רכוש ? אם נגרם לכם נזק לרכוש ואתם רוצים להפעיל את הביטוח צרו איתי קשר ונקבע פגישה לצורך הערכת סיכויי התביעה 03-6952017.

עורך דין לתביעות ביטוח רכוש

עו"ד יואב רונקין, עורך דין ביטוח רכוש, מטפל בתביעות ביטוח רכוש מזה 20 שנה. למשרד ניסיון רב בניהול תביעות ביטוח והצלחות מוכחות.

במה מטפל עורך דין לביטוח רכוש ?

עו"ד ביטוח רכוש מטפל בתביעות ביטוח בגין נזקים שנגרמו לרכושו של אדם. זה יכול להיות תביעות ביטוח דירה, תביעות ביטוח רכב, תביעות ביטוח קבלנים, תכולת דירה, נזקי מים וכיוצ"ב. מדובר על מצב שבו אתם תובעים את הפוליסה שבה בוטחתם. למידע לגבי תביעה נגד צד ג' שגרם את הנזק ראו: עורך דין נזקי רכוש.

נגרם לכם נזק לרכוש וברצונכם להפעיל את הפוליסה – מה לעשות ?

אם אתם רוצים להגיש תביעת ביטוח רכוש אמליץ לכם לפעול על-פי הצעדים הבאים:

  • צלמו את הנזקים ואת מה שגרם להם. אם למשל מדובר בתאונת דרכים צלמו את הרכבים (אם ניתן עוד לפני שאתם מזיזים אותם). אם מדובר על נזקי מים בדירה צלמו את הרטיבות.
  • אם מדובר בנזק משמעותי פנו אל עורך דין ביטוח רכוש והתייעצו. אתם מוזמנים להתקשר אלינו.
  • כדאי להזמין מומחה לבדוק את הנזק ואת הגורם לנזק כגון שמאי. בשלב הראשוני יתכן שדי שהמומחה יערוך לעצמו תרשומת לגבי הנסיבות ויצלם את המפגע ואת הנזקים. יתכן שבשלב מסוים תרצו להגיש חוות דעת מומחה כך שהבדיקות הראשונות שהמומחה ביצע יכולו לסייע.
  • יש לשלוח לביטוח הודעה על מקרה הביטוח. מוטב לעשות זאת בליווי עו"ד ביטוח רכוש. אין לתקן את הנזקים לפני שמסרתם הודעה לחברת הביטוח ואפשרתם לה לבדוק את הנזקים ולתקנם!
  • אם חברת הביטוח דחתה את התביעה ניתן להגיש תביעה לבית משפט.

סיבות נפוצות לדחיית תביעת ביטוח רכוש על-ידי חברות הביטוח

כידוע חברות הביטוח יחפשו כל סיבה אפשרית לדחות את התביעה שלכם. להלן סיבות נפוצות לדחיית התביעה.

המבוטח לא נקט באמצעים להקטנת הסיכון או הפר את תנאי הפוליסה

בפוליסות הביטוח קיימים מספר מנגנונים שנועדו להפחית את הסיכון הביטוחי. למשל, בביטוח רכב יתכן שנקבע שעל הנהג להיות מעל גיל מסוים. בביטוח דירה או רכב לעיתים נקבע שעל המבוטח להתקין אמצעי מיגון. בביטוח עסקים לעיתים על המבוטח להציב שומר וכיוצ"ב. דעו שניתן להתמודד בהצלחה עם טענות מסוג אלו.
למידע נוסף – פסק דין שדחה את טענת חברת הביטוח לאי התקנת אמצעי מיגון ראו: כאן.

חריגים בפוליסה

סיבה נוספת לדחיית תביעה הנה קיומם של חריגים בפוליסה. חריגים בפוליסה הנם תנאים שאם הם מתקיימים לכאורה פוטרים את חברת הביטוח מלשלם את תגמולי הביטוח. לדוגמא בביטוח דירה קיים חריג שקובע שאין כיסוי לנזק מים שנגרמו עקב איטום לקוי. ניתן לרכוש הרחבה בפוליסה לאיטום לקוי. אך גם אם לא רכשתם הרחבה ניתן להתמודד מול חברת הביטוח כנגד טענות מסוג אלה.
יצוין כי בביטוח דירה ובביטוח רכב המחוקק התקין תקנות הקובעות פוליסה תקנית. פוליסות תקניות אלו מחייבות את חברת הביטוח ולא ניתן להתנות עליהם אלא לטובת המבוטח.
למידע נוסף לגבי חריגים בפוליסה ראו כאן.

ביטוח חסר או תת ביטוח

ביטוח חסר משעמו שסכום הביטוח נמוך משווי הרכוש שבוטח. במקרה זה לכאורה חברת הביטוח לא תשלם את מלוא תגמולי הביטוח אלא תפצה אתכם באופן יחסי. אך גם עם טענה זו ניתן להתמודד. כך לעיתים הטענה ששווי הרכוש גבוה מסכום הביטוח אינה נכונה. יתכן שהאחראי להערכת החסר נעוצה ברשלנות של חברת הביטוח ועוד.
למידע נוסף לגבי: ביטוח חסר.

סיבת דחייה נוספת הנה התיישנות

תביעת ביטוח רכוש מתיישנת תוך 3 שנים מיום שקרה הנזק. גם אם הודעתם לחברת הביטוח על הנזק בתוך 3 השנים ההודעה אינה עוצרת את ההתיישנות. רק תביעה או תשלום תגמולי הביטוח עוצרים את ההתיישנות. לכן שימו לב, וודאו שתביעתכם אינה מתיישנת ואם חברת הביטוח "מורחת" את התביעה הגישו תביעה לבית משפט באמצעות עורך דין ביטוח רכוש.
ראו כאן: התיישנות תביעות ביטוח.

שמאי בתביעת ביטוח רכוש

כאשר מוגשת תביעת ביטוח רכוש חברת הביטוח תשלח שמאי מטעמה לבדוק את הנזק ואת נסיבות התאונה. אל תקבלו את הערכת השמאי כתורה מסיני. התייעצו עם שמאי מטעמכם ובמקרה המתאים הגישו ערעור על קביעת השמאי.
אנו עובדים עם מיטב השמאים ואתם מומלצים לפנות אלינו.
למידע בנושא שמאי מכריע בביטוח ראו כאן.

פנייה לעורך דין ביטוח רכוש

אם נגרם לכם נזק לרכוש ואתם רוצים להפעיל את הפוליסה פנו לעורך דין ביטוח רכוש. עו"ד יואב רונקין מתמחה בתביעות ביטוח רכוש ואשמח לעמוד לרשותכם.

למידע נוסף לגבי דיני ביטוח: עורך דין ביטוח

למידע נוסף צרו איתי קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס: צור קשר.

חזרו למקום ספציפי במאמר

דילוג לתוכן