חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפים לתביעת ביטוח

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

אנו שמחים לתת מספר טיפים לתביעת ביטוח. מדובר בהמלצות כלליות שרלוונטיות לכל תביעות הביטוח. במדור זה אנו עוסקים בתביעות ביטוח. כלומר מצב בו המבוטח תובע את חברת הביטוח שבה הוא בוטח. טיפים לתביעת ביטוח נכונים לכלל תביעות הביטוח כולל ביטוח רכב, חיים, רכוש, סיעוד ועוד.

כמובן שכל מקרה הוא לגופו לכן בטרם הגשת תביעת ביטוח יש להתייעץ עם עורך דין לתביעות ביטוח. להלן המלצות לתביעות ביטוח שיעזרו לכם להגדיל את הסיכוי להצליח בתביעה.

טיפים לתביעת ביטוח – תכנון מראש

אחד הטיפים החשובים הוא להתכונן מראש לתביעת הביטוח. הכנה זו כוללת ניסיון לצפות באלו נימוקים חברת הביטוח תנסה לדחות את התביעה.

לצורך כך יש לעיין בקפידה בפוליסה ובחריגי הפוליסה לפני הגשת התביעה. עיון בחריגים יכול לסייע לנו להבין האם עלולה להיות בעיה בתביעה ולהיערך לה מראש.

ניקח למשל תביעות ביטוח דירה. ביטוח זה מכסה נזק שנגרם לרכוש או לתחולת הדירה. לעיתים הביטוח מבוצע כביטוח עצמאי ולעיתים כחלק מהלוואת משכנתא. בפוליסה קיים חריג שאומר שלא יהיה כיסוי לנזקי מים אם הנזק נגרם עקב איטום לקוי. כלומר אם למשל הנזק בבית נגרם עקב כך שיש בעיה ברובה שבין האריחים חברת הביטוח לא תשלם (אופייני לנזקי מים שדולפים מחדר האמבטיה).

לעיתים יתכן שתהיה בעיה באיטום אך הנזק נגרם עקב נזילה מהצינור שכן מכוסה. מבוטח שער לחריג זה יידע להקפיד ולבקש מהמומחה מטעמו לבדוק את כל הסיבות לנזק.

זה מביא אותנו לטיפ הבא ברשימת הטיפים לתביעת ביטוח.

טיפים לתביעת ביטוח

תעדו את הנזק והתייעצו עם מומחים כבר בהתחלה

אם אתם מעורבים בתאונה או שקרה לכם מקרה ביטוח כלשהו התנהלותכם בשלבים הראשונים מאוד חשובה. ראשית, צלמו את כל מה שקשור לארוע ואספו פרטים. צלמו את המפגע ממספר זוויות. צלמו את הנזק. רשמו את פרטי העדים לתאונה וכיוצ"ב.

בנוסף, אם הנזק צפוי להיות משמעותי מוטב להזמין מומחה מטעמכם לצורך בדיקת הנזק וגורם האחריות לנזק. בחלק מתביעות הביטוח המבוטח יידרש בהמשך להיעזר במומחים מקצועיים. למשל בתביעת ביטוח דירה יהיה צורך במהנדס בניין או שמאי לקביעת הנזקים. בתביעת ביטוח חיים או אובדן כושר עבודה – במומחה רפואי. בתביעת ביטוח רכב – שמאי רכב וכיוצ"ב.

חשוב לאפשר למומחה לבדוק את גורם הארוע הביטוחי ולאמוד את הנזקים שנגרמו לפני שמתקנים או משפצים את הנכס.

בדקו את המסמכים הנלווים לפוליסה

מומלץ לעיין במסמכים הנלווים לפוליסה. יש לעיין בהצעת הביטוח. בדקו את הצהרת הבריאות (בביטוח שקשור למצב רפואי). יש לעיין בדוחות השנתיים. בביטוח דירה לבקש את דו"ח הסוקר.

עיון במסמכים אלו יסייע לכם להתכונן טוב יותר לתביעה ולהכינה בצורה מיטבית. יתכן שתגלו שיש לכם כיסויים נוספים שלא ידעתם עליהם. אולי תגלו שסכומי הביטוח אינם גבוהים מספיק. בדיקת המסמכים יכולה להצביע שיש בעיה בהצהרת הבריאות שמילאתם לפני שהצטרפתם לביטוח. עיון בדו"ח הסוקר יכול ללמד אתם באיזה שווי הוערכה תכולת הדירה. מידע מוקדם זה נחוץ על מנת להגיש תביעת ביטוח טובה. בידקו האם יש לכם פוליסות נוספות שלא ידעתם עליהם. ניתן לאתר פוליסות בהר הביטוח.

בדקו את סכום הביטוח

הפיצוי שתקבלו מבוסס על סכומי הביטוח שרשומים בפוליסה. בביטוח חיים סכום הפיצוי נקבע מראש. בביטוח דירה סכום הפיצוי מבוסס על הערכת שווי הדירה. אם סכומי הביטוח נמוכים משווי הנכסים נכון ליום עשיית הביטוח חברת הביטוח תשלם פיצוי מופחת. חשוב לדעת זאת מראש על מנת להיערך נכון לתביעה.

טיפים לתביעה ביטוח – התייעצו עם עורך דין ביטוח

הטיפ החשוב ביותר הנו להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתביעות ביטוח. וודאו שלעורך הדין יש ניסיון בתחום ופנו רק לעורך דין מומחה. בדקו באתר של עורך הדין האם הוא כתב מאמרים בתחום, בדקו האם יש לו הצלחות משפטיות.

למידע מקצועי נוסף צרו  קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

דילוג לתוכן