חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ההוצאות בתביעות ביטוח

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מבוטחים רבים חוששים להגיש תביעה נגד חברת ביטוח עקב ההוצאות בתביעות ביטוח. במאמר זה נראה לכם שאין כל בסיס לחשש זה.

ההוצאות בתביעות ביטוח

ההוצאות אשר כרוכות בהגשת תביעת ביטוח הנן כדלקמן

  • שכר טרחת עורך דין.
  • אגרת בית משפט.
  • הוצאות מומחים.
  • הוצאות במקרה של הפסד בתביעה.

נדון בהוצאות אלו.

שכר טרחת עורך דין ביטוח

בדרך כלל שכר הטרחה שישולם לעורך הדין בתביעת ביטוח מבוסס על אחוזים מסכום הזכייה. לכן אם הלקוח אינו זוכה בתביעה הוא אינו משלם את שכר הטרחה. על-כן אין לקחת בחשבון כלל הוצאה זו. יתרה מכך בדרך כלל חברת הביטוח היא זו שנושאת בתשלום שכר הטרחה. אם התיק מסתיים בזכייה בפסק דין בית משפט כמעט תמיד מחייב את חברת הביטוח בתשלום שכר טרחה. אם התיק מסתיים בפשרה, לרוב מוסיפים לסכום הפשרה את שכר הטרחה במלואו או בחלקו. מכל מקום כאמור עורך הדין יקבל את שכר הטרחה מתוך הפיצוי שחברת הביטוח תשלם ועל כן הלקוח אינו נושא בהוצאה זו.

אגרת בית משפט

בתביעות ביטוח אגרת בית משפט הנה 2.5% מסכום התביעה. 1.25% ישולם בעת הגשת התביעה והיתרה לפני שלב ההוכחות. שלב ההוכחות מגיע לרוב כשנה – שנתיים לאחר הגשת התביעה. אם התביעה אינה מוגשת על סכום גובה אז גם האגרה לא תהיה גובהה. אם התביעה תוגש על סכום גבוה האגרה תהיה גבוהה אך גם לכך יש פתרונות כפי שתראו בהמשך המאמר.

שכר מומחים

בחלק מתביעות הביטוח יש להגיש חוות דעת של מומחים. למשל אם התובע נדרש להגיש מה הנכות הרפואית שלו הוא יגיש חוות דעת של מומחה רפואי. הוכחת נזק לרכב או דירה דורשת הגשת חוות דעת שמאית. עלות חוות דעת נעה בין 1,500 ₪ ל- 6,000 ₪. ניתן במקרים

ההוצאות בתביעות ביטוח במקרה של הפסד

אם התובע יפסיד בתביעה בית משפט יחייב אותו לשלם את הוצאות חברת הביטוח. לרוב הוצאות אלו יכולות לנוע בין 5,000 ₪ ל- 15,000 ₪. מאחר ורוב התיקים מסתיימים בזכייה או בפשרה סיכון זה אינו גובה. לעיתים אם מתברר שסיכויי הזכייה אינם גבוהים מאפשרים בתי המשפט לתובע למחוק את תביעתו ללא צו להוצאות.

מימון הוצאות תביעות ביטוח

משרדנו עובד עם חברות מימון אשר מסכימות לממן את הוצאות התובע. קיימת אפשרות לקבל השקעה עבור שכר הטרחה הראשוני אם יש, אגרות והוצאות המומחים.

אנו פונים לחברת המימון ומציגים לה את התביעה, סיכוייה ואת סכום ההשקעה הנדרש. חברת המימון מעריכה את הסיכויים ולרוב תסכים להלוות ללקוח את סכום ההשעה הנדרש.

רק בסוף ההליך המשפטי יצטרך הלקוח להחזיר לחברה את סכום ההשקעה בצירוף ריבית מוסכמת.

יחד עם זאת סכום ההשקעה והריבית ישולמו לחברה רק אם הלקוח יזכה בתביעה ! אם הלקוח יפסיד בתביעה חברת ההשקעות לא תקבל חזרה את הסכום ששילמה !

 קבלת החזר הוצאות מבית המשפט

אם התובע יזכה בתביעתו בית משפט יפסוק לטובתו את הוצאותיו כולן או חלקן. גם במקרה של פשרה אנו מוספים את הוצאות התובע לסכום הפשרה

למידע נוסף ראו עורך דין ביטוח.

צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

דילוג לתוכן