חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפול בתביעות צד ג'

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

כ' באב התשנ"ח

12 באוגוסט 1998

חוזר   ביטוח אלמנטרי  1998/8 

לכבוד

הממונים על פניות ציבור בחברות הביטוח

טיפול בתביעות צד ג'

  1. לאחרונה הכריעה יחידתנו בתלונת ציבור שעניינה טיפול בתביעות צד ג'. לידיעתכם הכרעה זו משקפת את עמדתנו העקרונית בנושא, לפיכך תלונות דמות שיגיעו ליחידתנו יוכרעו בהתאם להנחיות להלן ויירשמו כתלונות "מוצדקות".
  1. ברור התלונה העלה כי בניגוד לקבוע בסעיף 68 לחוק חוזה הביטוח, התשמ"א – 1981 (לפיו על פי דרישת צד ג' חייב המבטח לשלם לצד ג' תגמולי ביטוח ובלבד שהודיע  על כך בכתב למבוטח 30 ימים מראש והמבוטח לא התנגד) חברות הביטוח נוהגות לדחות את תביעתו של צד ג' רק בשל העובדה שלא קיבלו ממבוטחן הודעה על קרות מקרה הביטוח או שהן נתקלות בחוסר שיתוף פעולה מצידו.
  2. סעיף 68 קובע כי חברת הביטוח יכולה לטעון כלפי צד ג' את הטענות הכתובות בפוליסה שיש לה זכות לטעון כלפי בעל הפוליסה, אך היא אינה יכולה לדחות את דרישתו של צד ג' רק בשל העובדה שלא קיבלה הודעה מהמבוטח שלה או שהמבוטח שלה אינו משתף עימה פעולה.

דברים אלו נקבעו במפורש בבית המשפט בת"א (ת"א) 53887/95 אליהו חברה לביטוח בע"מ  נגד  שוקרון, (טרם פורסם).

  1. לאור האמור לעיל הכרעתנו כי התלונה האמורה מוצדקת וכי הנוהל התקין לטיפול בתביעות

צד ג' כפי שהוא מתחייב מחוק חוזה הביטוח הוא כמפורט להלן:

במקרה בו מגיעה לחברת ביטוח, דרישת צד ג' לתשלום  תגמולי ביטוח, והמבוטח לא נתן כל הודעה לחברת הביטוח אודות מקרה הביטוח, על המבטח להודיע למבוטח על דרישת צד ג' בדואר רשום, ובמידה ולא התקבלה התנגדות המבוטח תוך 30 ימים, על המבטח לשלם את תגמולי הביטוח לצד ג'.

בכבוד רב,

רחל רטוביץ

סגנית בכירה לממונה על שוק ההון

העתק: גבי ציפי סמט- הממונה על שוק ההון בטוח וחסכון

מנהלי חברות הביטוח

מר גבי לסט- מנכ"ל איגוד חברות הבטוח

הסגנים לממונה על שוק ההון בטוח וחסכון.

אני מזמין אתכם ליצור עימנו קשר עוד היום
ונשמח לעמוד לרשותכם

דילוג לתוכן