חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פיצויים תאונת עבודה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

פיצויים עקב תאונת עבודה משולמים לעובד בעיקר בגין הפגיעה בהשתכרותו. כמו כן, הפיצויים נועדו לפצות את העובד עקב הכאב והסבל וההוצאות שייגרמו לו. במאמר זה נדון באופן חישוב הפיצויים.

חישוב הפיצויים בתאונת עבודה

חישוב סכום הפיצויים נקבע בהתאם לשיעור הנכות שנקבע לתובע. כן גובה הפיצוי מושפע מגילו, שכרו ועוד.

חוות דעת מומחה

נפגע בתאונה אשר טוען לנכות רפואית חייב לצרף לתביעתו חוות דעת של מומחה רפואי. המומחה קובע את אחוז הנכות הרפואית אשר נותרה לו. גם המעסיק רשאי להגיש חוות דעת מומחה מטעמו. בסופו של דבר בית משפט יקבע מהו שיעור הנכות הרפואית שנותרה לנפגע. לרוב יש פער בין חוות דעת הצדדים. אז עשוי בית המשפט למנות מומחה רפואי אובייקטיבי מטעמו.

חישוב הפיצויים יעשה לפי ראשי הנזק כדלקמן.

פיצויים תאונת עבודה

כאב וסבל

פיצוי בגין כאב וסבל הינו הפיצוי אשר יקבל התובע עקב הכאבים ועוגמת הנפש מהם הוא סבל עקב התאונה. יילקחו בחשבון האשפוזים בבתי החולים, הטיפולים שעבר וכיוצ"ב. כמובן שלשיעור הנכות הרפואית שייקבע לתובע יש השפעה ישירה על גובה הפיצוי אשר ייפסק לתובע.

הפסד השתכרות לעבר – סכום הפיצוי בתאונת עבודה

הנפגע זכאי לפיצוי עקב הפסדי השכר שנגרמו לו. במסגרת פיצויים תאונת עבודה במידה ובית משפט יקבע שהעובד לא היה יכול לעבוד עקב הפגיעה ישולם לו פיצוי על כך. בנוסף על השכר ישולמו ההפרשות לביטוח פנסיוני שהמעסיק היה מפריש.

אובדן השתכרות לעתיד – פיצויים תאונת עבודה

מרכיב זה הינו המרכיב העיקרי בקביעת סכום הפיצויים. מרכיב זה בא לפצות את התובע בגין הירידה בשכרו של התובע לעתיד. כמו כן, בגין פוטנציאל הפגיעה בשכר. כלומר לעיתים תאונת העבודה לא גרמה להפחתה בשכרו של התובע. בעל זאת יש לקחת בחשבון כי בעתיד התובע עלול להיפלט לשוק העבודה. במקרה כזה יכולת ההשתכרות שלו עלולה להיפגע עקב התאונה.

ישנן שתי דרכים לחשב את אובדן השתכרות לעתיד. חישוב גלובלי וחישוב אריתמטי. בחישוב גלובלי יעריך בית המשפט באופן גס את הפסדיו של התובע מבלי לבצע חישוב מדויק.

בדרך זאת יבחר בית המשפט כאשר חסרים נתונים באשר ליכולת ההשתכרות של הנפגע. למשל במקרה של קטין לעיתים יעדיף בית המשפט לפסוק פיצוי גלובאלי. או כאשר אין בנכות אשר נקבעה בכדי להשפיע על יכולת ההשתכרות. חישוב אריתמטי יבוצע לפי שכרו של התובע כפול אחוזי הנכות התפקודית אשר נקבעו לו. את התוצאה נכפיל במספר השנים אשר נותרו לו עד גיל פרישה (בהיוון). הסכום שיתקבל הנו הפיצוי עבור אובדן השתכרות עתידי.

יש להדגיש שכאשר יבחן בית המשפט את סוגיית הפיצוי אשר יש לשלם לתובע בגין אובדן השתכרות לעתיד הוא יתייחס לנכות התפקודית של הנפגע ולא לנכות הרפואית ויש לעשות הבחנה בין השניים.

הנכות הרפואית הינה הנכות האוביקטיבית אשר נגרמה לתובע. הנכות התפקודית הינה למעשה המגבלה הרפואית אשר נגרמת כתוצאה מהנכות הרפואית. לדוגמא, לשחקן כדורגל אשר נפגע בכף רגלו תהא נכות תפקודית גבוהה יותר מהנכות התפקודית לתכנת מחשבים אשר נפגע באותו איבר.

עזרת צד ג'

פיצוי זה יינתן לתובע בגין הוצאות אשר הוא נדרש ויידרש בעתיד להוציא. הוצאות סיוע של אנשי מקצוע בביצוע מטלות אשר לולא התאונה היה יכול לבצע לבד. במסגרת פיצוי זה יינתן פיצוי אף אם הסיוע ניתן על-ידי בני משפחתו של התובע כאשר העזרה אשר ניתנת חורגת מן העזרה הרגילה שניתנת בן בני משפחה. יצוין כי במקרים בהם עקב הסיוע של בן המשפחה נאלץ הוא לעזוב את מקום עבודתו או שנגרמו לו הפסדים מוכחים אחריםניתן לצרף את בן המשפחה כתובע נוסף.

הוצאות סיעוד, שיקום ודיור מיוחד

בתביעות של נזקי גוף קשים כאשר למשל עקב התאונה מוגבל מרותק התובע למיטתו, יהיה התובע זכאי לפיצוי בגין החזר הוצאות הסיעוד להם הוא נדרש ויידרש בעתיד, הוצאות שיקומו והתאמת דירתו למגבלותיו הרפאויות.

הוצאות נסיעה

התובע יהיה זכאי לפיצוי בגין החזר הוצאות הנסיעה שלהם נדרש עקב מגבלותיו הרפואיות ושלהן הוא יידרש בעתיד ושאינם מכוסים במסגרת שירותי הבריאות הניתנים.

פיצויים עבור תרופות וציוד רפואי בתאונת עבודה

התובע יהיה זכאי לפיצוי בגין החזר הוצאות עובר תרופות וציוד רפואי להן הוא נדרש ויידרש בעתיד ושאינם כלולים בשירותים אשר ניתנים במסגרת קופת החולים.

יצוין כי מאחר והתאונה הינה תאונת עבודה, אזי מסכום הפיצויים אשר ייפסק לתובע יקוזזו הסכומים אשר קיבל התובע מהמוסד לביטוח לאומי או שהוא יקבל בעתיד. גם אם התובע לא הגיש תביעה לביטוח הלאומי יבוצע לתובע קיזוז של הסכום אשר הוא היה אמור לקבל לו היה מגיש תביעה כאמור.

דיווח על תאונת עבודה במשרד העבודה.

כמובן שמומלץ להיות מיוצג ע"י עורך דין תאונת עבודה

נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה.

אני מזמין אתכם ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 03-6952017 או למלא טופס צור קשר:

חישוב הפיצוי בתאונת עבודה
מאמרים נוספים
דילוג לתוכן