חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נימוק סיבות הדחייה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

רח' קפלן 1, הקריה ירושלים 91131 ת.ד. 13195 טל: 02-5317111 פקס: 02-6521857
מדינת ישראל
משרד האוצר
אגף שוק ההון הביטוח והחסכון
ירושלים, כ' כסלו, תשנ"ט
1998 ,דצמבר 9
tviot1.doc
לכבוד
הממונים על פניות ציבור בחברות הביטוח

חובת המבטחת להודיע למבוטח את עמדתה בנוגע לתביעתו

  1. לאחרונה הגיעה ליחידתנו תלונת ציבור שבה מתלונן הגיש תביעה לחברת ביטוח אך למרות הרבה מגעים שנוהלו עימו, לא קיבל לידיו בכתב את עמדתה של החברה באשר לתביעתו.
  2. במקום לקבל הודעה בכתב על עמדת החברה בנוגע לעילות תביעתו, קיבל המתלונן הצעות מהצעות שונות לצורך סיום התיק בפשרה. לסכומים שהוצעו במסגרת הפשרה לא צורף כל נימוק או פרוט לבסיס החישוב של הסכום שהוצע, וחמור מכך, מעולם לא נמסר למתלונן מהי עמדתה של חברת הביטוח, קרי: האם היא מקבלת או דוחה את תביעתו.
  3. מבוטח או צד ג' המגיש תביעה לחברת הביטוח (להלן: "התובע") זכאי וצריך לקבל לידיו, בכתב, את מלוא עמדתה של חברת הביטוח בנוגע לכל עילות תביעתו. הסברים ארוכים ושונים שנמסרו לתובע, בשיחות טלפון רבות ארוכות ומנומקות ככל שיהיו, אינן משנות את העובדה שללא מסמך כתוב בו מוצגת עמדתה של המבטחת, התובע אינו יכול להתייעץ עם גורמים מקצועיים ולפיכך גם אינו יכול לכלכל את צעדיו.
  4. כאשר נדחית תביעתו של תובע, על המבטחת לפרט את כל נימוקי הדחייה לתביעתו בהזדמנות נוסף לדחייה, אותו יכלה לטעון בהזדמנות הראשונה. הראשונה שיש לה ואם לא עשתה כן לא תוכל המבטחת להעלות, במועד מאוחר יותר נימוק
  5. על מנת שהתובע יוכל להתמודד עם טענות המבטחת הדוחה את תביעתו ואולי אף יצליח לשכנע אותה לשנות את עמדתה, עליו לקבל את עמדתה המפורטת בכתב. צורך זה מתעורר ביתר שאת כאשר תביעתו של התובע מתקבלת באופן חלקי בלבד. או אז במקרה בו מנסה המבטחת לסיים את הטיפול בתביעה במסגרת הסכם פשרה, אין לתובע כל אפשרות להעריך ולשקול את ההצעה אותה קיבל מן המבטחת היות וחסרים לו הנתונים שהינחו את המבטחת כשהציעה את הצעתה זו ונתונים אלו הינם חשובים ומהותיים לצורך קבלת החלטה על הסכם פשרה.
  6. הודעה ברוח זו נשלחה מטעמנו למבטחת. לידיעתכם, זוהי עמדתנו העקרונית בנושא, לפיכך תלונות דומות שיגיעו ליחידתנו יטופלו ויוכרעו בהתאם לאמור להלן ויוכרעו כתלונות "מוצדקות".

בכבוד רב
רחל רטוביץ, עו"ד
סגן בכיר לממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון

העתק: גב' ציפי סמט – המפקחת על הביטוח והממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון
מר גבי לסט – מנכ"ל איגוד חברות הביטוח
גב' ארית שני, עו"ד – אגף שוק ההון ביטוח וחסכון, היחידה לפניות הציבור

אני מזמין אתכם ליצור עימנו קשר עוד היום
ונשמח לעמוד לרשותכם

דילוג לתוכן