חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התיישנות תביעת תאונת דרכים

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התיישנות תביעת תאונת דרכים הנה התקופה שלאחריה בית משפט לא ידון בתביעה וידחה אותה על הסף.

ממתי סופרים התיישנות תביעת תאונת דרכים

ההתיישנות מתחילה להיספר מיום שנוצרה עילת התביעה של התובע. במקרה של תאונות דרכים זה אומר היום שבו ארעה התאונה. גם אם מצבו הרפואי של הנפגע הוחמר בהמשך אם הוא לא הגיש תביעה תוך 7 שנים מיום התאונה תביעתו תתיישן.

קיים לעיתים בלבול מסוים בקרב הציבור באשר לתקופת ההתיישנות בתביעות תאונות דרכים.

ניתן לחלק את תחום תאונות הדרכים לשנים: תביעות בגין נזקי גוף אשר נגרמו עקב תאונת דרכים, ותביעות שהמבוטח תובע את חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח מקיף בגין הנזקים שנגרמו לרכב שלו.

בעוד שתקופת ההתיישנות בתביעת נזקי הגוף עומדת על 7 שנים, בתביעות בגין הנזק לרכב תקופת ההתיישנות עומדת על 3 שנים בלבד (בתביעה של נזק לרכב המוגשת כנגד הרכב שפגע בכם וחברת הביטוח שלו, תקופת ההתיישנות הנה 7 שנים שכן מדובר בתביעת נזיקין רגילה ולא בתביעת ביטוח).

 

מאמר זה עוסק בהתיישנות תביעת תאונת דרכים בגין נזקי הגוף. למידע באשר להתיישנות תביעות ביטוח רגילות ראה: התיישנות תביעות ביטוח.

אם כן, אמרנו שההתיישנות בתאונות דרכים עומדת על 7 שנים.

האם מכתב לחברת ביטוח עוצר את ההתיישנות ?

נדגיש כי רק הגשת תביעה לבית המשפט עוצרת את תקופת ההתיישנות ושליחת מכתב לחברת הביטוח אין בו די.

על אף שהתקופה של 7 שנים נראית מספיק ארוכה על מנת שהנפגעים יספיקו להגיש את תביעתם בזמן, יתכנו מקרים בהם ניהול לא נכון של ההליכים המשפטיים ע"י עורך דין תאונת דרכים עלול לגרום להתיישנות התביעה, ונסביר.

קיימים מקרים בהם השאלה האם התאונה בה נפגע האדם הנה תאונת דרכים אינה פשוטה ומצריכה בירור משפטי. למשל, אדם אשר עובד בשטח ליד כלי מכני כבד ונפגע ע"י חלק כלשהו מכלי העבודה כגון מהמנוף. ראשית יהיה צורך לברר האם התאונה אכן נחשבת כתאונת דרכים או שהתאונה הנה תאונת עבודה שעל העובד להגיש תביעה כנגד מעסיקו (תביעת נזיקין רגילה). באם עורך דין תאונת הדרכים אשר מטפל בתיק לא יהיה ער לנושא ההתיישנות עלול להיגרם ללקוח נזק. כך, אם למשל עורך הדין יהיה סבור שהתאונה אינה תאונת דרכים ויגיש תביעת תאונת עבודה רק נגד המעסיק בלבד עלול להיגרם מצב שבסופו של יום בית משפט יקבע שהתאונה הנה תאונת דרכים ואם עד קביעה זו יחלפו 7 שנים מיום התאונה אזי תביעת הנפגע תתיישן.

הארכת תקופת ההתיישנות

גם אם נודע לכם שתביעתכם התיישנה מומלץ לפנות ולהתייעץ עם עורך דין תאונת דרכים שכן קיימים מקרים בהם ניתן להאריך את תקופת ההתיישנות. למשל במקרה של קטינים מתחילים לספור את תקופת ההתיישנות רק בהגיעם לגיל 18. כמו כן, במקרה והתביעה התנהלה בבית המשפט (כנגד הנתבע הנכון) ונמחקה הרי שלצורך מניין תקופת ההתיישנות אין לספור את התקופה שבה התנהלה התביעה.

קיימים מקרים נוספים בהם ניתן להאריך את תקופת ההתיישנות של תביעות תאונות דרכים, ומומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים.

משרד עורך דין יואב רונקין מתמחה בהגשת תביעות תאונות דרכים. לקביעת פגישת ייעוץ אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או למלא טופס צור קשר

 

אני מזמין אתכם ליצור עימנו קשר עוד היום
ונשמח לעמוד לרשותכם

דילוג לתוכן