ייצוג עורכי דין נתבעים

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

הניסיון הרב שצברנו בתביעה נגד עורכי דין מסייע לנו בייצוג עורכי דין נתבעים. כמו כן, למשרד עורכי דין יואב רונקין ניסיון רב בתביעות ביטוח. קורה לא אחת שעורך הדין נדרש לייצוג לאחר שחברת הביטוח דחתה את הכיסוי הביטוחי שלו. במקרה זה, בנוסף על ההגנה על עורך הדין עולה הצורך להגיש הודעת צד שלישי נגד חברת הביטוח.

ייצוג עורכי דין נתבעים

עם ריבוי מספר עורכי הדין בארץ נדמה שמידי יום מוגשת תביעה נגד עורך דין. התביעות מוגשות לרוב עקב רשלנות עורך דין בניהול משפט, רשלנות עורך דין בעריכת הסכם.

ייצוג עורכי נתבעים דורש אחריות גדולה. לעיתים מדובר בתביעות כספיות גדולות והפסד בתיק עלול למוטט את עורך הדין כלכלית. עננת התביעה המרחפת מעל ראשו של עורך הדין גורמת לו לתחושה קשה. שמו הטוב של עורך הדין יכול להיפגע אם התביעה תתקבל. כל זאת מחייב לעשות כל מאמץ בכדי להדוף את התביעה בהצלחה.

 

כיצד תמנע הגשת תביעה נגדך ?

לעיתים עורך הדין שהתרשל יודע זאת לפני שהוגשה כנגדו תביעה. לדוגמא, עורך הדין שם לב פתאום שהתיק שהיה מונח אצלו התיישן. התברר לעורך דין שישנה בעיה בהסכם שערך. בחלק מהמקרים עורך הדין מודע לבעיה עוד לפני הלקוח.

בשלב זה, יש לעיתים לעורכי דין נטייה להתעלם מהבעיה במקום להתמודד עמה. ברוב המקרים התעלמות מהבעיה עלולה רק לגרום להחמרתה. גם הנזקים שייגרמו עלולים להחמיר עקב הזמן החולף.

בשלב הזה שעולה החשש אצל עורך הדין שהוא התרשל מוטב להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בתחום.

במקביל, אם עורך הדין מבוטח בביטוח אחריות מקצועית עליו להודיע על המקרה לחברת הביטוח.

 

ייצוג עורכי דין נתבעים – הודעה לחברת הביטוח

על אף שאין חובה כזאת בחוק, חלק מעורכי הדין מבוטחים בביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין. חברות הביטוח העיקריות בתחום הן מנורה, מגדל, ואיילון. הפוליסה מעניקה לעורך הדין כיסוי למקרה שהוא גרם נזק ללקוח עקב רשלנות או טעות.

הפוליסה שמכסה את מעשה הרשלנות היא הפוליסה שהייתה בתוקף ביום שהוגשה לראשונה תביעה נגד עורך הדין. בהתאם לפוליסה על עורך הדין למסור הודעה לחברת הביטוח גם על אפשרות שתוגש נגדו תביעה בעתיד. הודעה כזאת תימסר כאשר נודע לו על התקיימות של נסיבות שעולות להוביל להגשת תביעה.

עורכי דין רבים מתעלמים מחובה זאת. אם בשל חשש להתייקרות הפוליסה ואם בשל בושה (לא מוצדקת). יש להדגיש, אי מסירת הודעה על מקרה הביטוח לחברת הביטוח עלולה להוביל בעתיד לדחיית התביעה הביטוחית !

לכן, גם אם יש ספק, מומלץ לעורך הדין להודיע על המקרה בכל מקום שבו קיים חשש ולו קטן שתוגש נגדו תביעה.

 

איסור הודאה

על-פי הפוליסה אסור לעורך הדין להודות בפני הלקוח או בפני כל גורם אחר על הרשלנות הנטענת כנגדו. לפעמים כאשר ללקוח נודע על הרשלנות הוא יצור עמו קשר וינסה להקליט את השיחה. הודאה של עורך הדין עלולה להוביל לדחיית התביעה ע"י חברת הביטוח ולכן אסור לו לעשות זאת. כמובן, שההודאה עלולה גם לשמש כנגדו בתביעת הלקוח.

 

הגשת הודעת צד שלישי נגד חברת הביטוח

חלק ניכר מתביעות רשלנות עורכי דין נדחות על-ידי חברות הביטוח עקב החלפת מבטחים. בשונה מביטוחים אחרים, פוליסות אחריות כפי שאמרנו נבחנות על-ידי המועד שבו קיבל עורך הדין את התביעה או ידע על האפשרות שתוגש נגדו כזאת. בעת מעבר בין חברות ביטוח בעיה זאת עלולה להחריף. כל מבטח ינסה להפיל את המקרה על המבטח השני.

במקרה זה על עורך הדין להגיש הודעת צד שלישי כנגד חברות הביטוח.

 

ייצוג עורך דין בתביעה

ייצוג עורכי דין מחייב לעיתים רכישת ידע מקצועי בתחום הממוקד שבו עורך הדין הנתבע פועל. במיוחד בגלל זה קיימת חשיבות לתקשורת יעילה ושיתוף פעולה בין עורך הדין שנתבע לבין מייצגו. לאור האמור אם הוגשה נגדכם תביעה אתם צריכים להיות מיוצגים על-ידי משרד שעליו אתם יכולים לסמוך. אם נודע לכם על נסיבות שעלולות להוביל להגשת תביעת רשלנות מקצועית נגדכם אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר.

 

צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור  קשר.

דילוג לתוכן