חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאונת דרכים בדרך לעבודה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים בדרך לעבודה, בעבודה או בדרך מהעבודה לביתו, הוא זכאי לפיצוי הן מחברת הביטוח אשר ביטחה את הרכב בביטוח חובה והן מהמוסד לביטוח לאומי. כאשר מדובר בתאונת דרכים בעבודה קיימת חשיבות מכרעת לאופן ניהול ההליכים המשפטיים בביטוח הלאומי ובתביעת ביטוח החובה. 

לעורך דין יואב רונקין ניסיון של למעלה מ 20 שנה בייצוג נפגעי תאונות דרכים בעבודה. 

תאונת דרכים בדרך לעבודה או במהלך העבודה או מהבית לעבודה

מה הם המקרים בהם תאונת הדרכים תיחשב כתאונת עבודה אשר תאפשר קבלת פיצוי גם מביטוח לאומי.

  • תאונה מהבית (או מהמקום שהנפגע ישן בו) אל העבודה, או מן העבודה אל ביתו, או ממקום עבודה אחד אל מקום עבודה אחר.
  • תאונת דרכים בעבודה או בסביבתה בזמן שהנפגע ניסה להציל אדם אחר או את רכושו.
  • בשעות העבודה, מפגיעה שפגע בו אדם אחר בחפץ הנמצא במקום העבודה או בסביבתו, ובתנאי שהנפגע לא היה קשור בפגיעה.
  • למבוטח השכיר,  במקום שהוא או עמיתיו לעבודה אוכלים בשעת הפסקה, בהסכמת המעסיק ואינה עולה על 3 שעות, וכן בדרכו לשם או חזרה משם.
  • למבוטח השכיר, חברי ועד העובדים בעת מילוי תפקידם זה ועקב מילוי התפקיד, וכן בדרכם לבצע את התפקיד ובדרכם חזרה.
  • למבוטח השכיר, בדרכו מהעבודה או ממעונו אל מקום בחינה שהוא נבחן לפי חוק החניכות או לפי חוק שירות התעסוקה, או בדרכו חזרה ממקום הבחינה אל העבודה או אל מעונו.

חריג לתאונת דרכים בעבודה

תאונה שאירעה למבוטח בדרכו לעבודה לא תיחשב לתאונת עבודה, אם הפסיק המבוטח את דרכו המקובלת בהפסקה של ממש או סטה ממנה סטייה של ממש, שלא לשם מילוי חובותיו כלפי מעסיקו, והמבוטח העצמאי – שלא לשם עיסוקו במשלח ידו. אבל תאונה שאירעה למבוטח בדרכו כאמור בסעיף 1 לעיל תיחשב לתאונת עבודה, אם הפסיק המבוטח את דרכו או סטה ממנה כדי לעשות אחד מאלה:

כדי להתפלל תפילת בוקר בציבור בבית התפילה שהוא מתפלל בו.
כדי ללוות את ילדו אל הגנון, אל גן הילדים, אל מעון הילדים, וכן כדי להחזירו משם. "ילד" הינו ילד עד גיל 10 או שמחמת ליקוי שכלי או גופני נדרש לליווי.

תאונת דרכים בדרך לעבודה
 

כפל פיצוי

יצוין כי הנפגע אינו זכאי לפיצוי כפול אלא מקזזים מהפיצוי אשר ישולם מחברת הביטוח את התגמולים שיקבל מהמוסד לביטוח לאומי. יודגש, כי גם אם הנפגע לא יגיש תביעה לביטוח הלאומי יבצעו לו קיזוז "רעיוני" ממה שהוא היה אמור לקבל מהביטוח הלאומי לו היה מגיש תביעה. לכן חשוב מאוד להגיש את התביעה בכל מקרה לביטוח לאומי.

איזו תביעה להגיש קודם ?

יצוין כי ההחלטה בדבר סדר הגשת התביעות לביטוח לאומי ולביטוח החובה עשוייה להיות משמעותית כי אם מגישים קודם את התביעה לביטוח לאומי, קביעת שיעור הנכות של הנפגע ע"י הועדה הרפואית של הביטוח הלאומי תחייב גם בהליכים מול חברת הביטוח. על-כן, מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים טרם הגשת התביעות.

קיימים שיקולים שונים האם לפנות קודם בתביעה למוסד לביטוח הלאומי כגון סוג הפגיעה, הנכות הצפויה, האפשרות להגיש ערר על החלטת הוועדה, ועוד.

סיבה נוספת להתייעץ עם עורך דין לתאונות דרכים בטרם הגשת תביעה לביטוח הלאומי נעוצה בחשיבות של מילוי טפסי התביעה כראוי ובאופן שיגדיל את הסיכויים לקבל את הפיצוי המריבי.

תאונת דרכים בדרך לעבודה – ייצוג בוועדה רפואית

כאמור הקביעה של הביטוח הלאומי בדבר הנכות הרפואית של הנפגע עשויה להשפיע על הפיצוי שיקבל גם מהביטוח הלאומי. יתרה מכך, כאשר מדובר בתאונת דרכים בעבודה הפיצויים שניתן לקבל מביטוח לאומי עשוים להיות גבוהים מאוד. גובה הפיצוי נקבע לפי אחוז הנכות הרפואית והשכר שהרוויח הנפגע לפני התאונה. לכן ייצוג על-ידי עורך דין מומחה בתחום עשוי להגדיל את הפיצוי שתקבלו.

סיכום: תאונת דרכים בעבודה

אם נפגעתם בתאונת דרכים בדרך לעבודה או במהלך העבודה או בדרך מהעבודה לביתכם פנו אלינו עוד היום בטלפון 03-6952017 ונשמח לסייע לכם לקבל את הפיצוי המירבי המגיע לכם.

אני מזמין אתכם ליצור עימנו קשר עוד היום

ונשמח לעמוד לרשותכם. ניתן גם למלא טופס צור קשר:

מאמרים נוספים הקשורים לנושא
דילוג לתוכן