חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין ביטוח לאומי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

משרד עורך דין יואב רונקין, עורך דין ביטוח לאומי, מתמחה בתביעות ביטוח לאומי. הייצוג כולל תביעות לנכות כללית, נכות מעבודה, מחלות מקצוע מיקרוטראומה ופטור ממס הכנסה.

עורך דין לביטוח לאומי

על מנת לקבל קצבה מביטוח לאומי על המבוטח לעבור שתי משוכות. (1) לקבל את הכרת המוסד לביטוח לאומי (2) לעמוד בפני ועדה רפואית אשר תקבע את שיעור הנכות.

על מנת למנוע מצב שהמוסד לביטוח לאומי ידחה את תביעת המבוטח ועל מנת לקבל את הפיצוי המירבי מומלץ להתייעץ עם עורך דין ביטוח לאומי.

עובדים רבים אשר נפגעים במהלך או עקב תנאי עבודתם אינם מודעים לזכויות המגיעות להם. במקרים רבים, אותם עובדים אינם פונים לקבלת ייעוץ משפטי מעורכי דין ביטוח לאומי ובכך פוגעים בסיכוי תביעתם. עובד אשר עבר תאונת עבודה או חלה במחלה עקב תנאי עבודתו מומלץ כי יפנה לקבל ייעוץ עוד בטרם הוא מגיש את הטפסים למוסד לביטוח הלאומי.

עורך דין לביטוח לאומי תאונת עבודה

תאונת עבודה, בגינה ניתן להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי, הינה אחת מאלה:

  • תאונה אשר אירעה במהלך העבודה. למשל תאונה עקב נפילה. הרמת משא כבד.  פציעה מכלי עבודה.  אירוע לב או אירוע מוחי עקב אירוע חריג אשר אירע במהלך העבודה. כמו כן תאונת דרכים אשר אירעה במהלך העבודה או בדרך לעבודה או בדרך חזרה מהעבודה לבית העובד.  תאונה אשר אירעה לעובד בהליכתו למקום העבודה או בדרך חזרה לביתו.
  • מחלת מקצוע לרבות ליקוי שמיעה.
  • פגיעה עקב מיקרוטראומה.

להלן פירוט באשר לכל אחד מהמקרים הנחשבים כתאונת עבודה:

תאונה אשר אירעה במהלך העבודה

תאונת עבודה הינה "תאונה שאירעה תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו אצל מעבידו או מטעמו, ובעובד עצמאי – תוך כדי עיסוקו במשלח ידו ועקב עיסוקו במשלח ידו". אירוע מסויים יחשב כתאונת עבודה בהקשר הזה אם הוא עונה על דרישת הפתאומיות. כלומר אם הפגיעה אירעה בהדרגה והיא התפתחה במשך הזמן הרי שזה ייחשב כמחלה. לעומת זאת, אם ניתן לאתר את סיבת הפגיעה. את המועד הספציפי בו היא אירעה הרי שהאירוע ייחשב כתאונה.  כגון אירוע נפילה, פציעה מכלי עבודה וכיוצ"ב. לעיתים אירוע מסוים יוכר כתאונת עבודה אף אם הוא מתרחש בפעילות הנלווית לעבודה כגון פציעה בעת פעילות באירוע חברתי אשר אורגן ומומן ע"י המעסיק.
יצוין כי בנסיבות מסוימות גם תאונה אשר מתרחשת בעת שהעובד הולך למקום עבודתו או בעת שהוא חוזר מעבודתו לביתו עשויה להיחשב כתאונת עבודה.

על-מנת שאירוע ייחשב כתאונת עבודה חייב להיות קשר סיבתי בין האירוע לבין הפגיעה. למשל, עובד שעבר אירוע מוחי או התקף לב צריך להביא ראיות כי האירועים התרחשו עקב אירוע חריג אשר אירע במהלך העבודה. למשל עקב התעצבנות מיוחדת או עקב מאמץ פיזי בלתי רגיל.

מחלת מקצוע

על מנת שמחלה בה חלה העובד תיחשב כמחלת מקצוע עליה לעמוד במס' תנאים.  (1) המחלה נמנית ברשימת המחלות הקבועה בתקנות הביטוח הלאומי. (2) העובד חלה במחלה עקב עבודתו אצל מעבידו. מחלה בה חלה העובד עקב עבודתו אך היא לא רשומה בתקנות הביטוח הלאומי לא תיחשב כמחלת מקצוע והוא לא יהיה זכוי לפיצוי. חריג לכך יהיה אם ניתן יהיה להחיל על מחלתו את הלכת המיקרוטראומה, כדלקמן.

מיקרוטראומה

קיימים מקרים בהם עובד חלה במחלה אשר נגרמה עקב תנאי עבודתו. אולם מאחר ומחלתו אינה נמנית ברשימת המחלות בתקנות הביטוח הלאומי הוא אינו זכאי לפיצוי מהביטוח הלאומי. על כן, בנסיבות מסוימות, הכירו בתי המשפט באותו עובד כנפגע בתאונת עבודה מכח הלכת המיקרוטראומה.
מיקרוטראומה הינו מצב בו נגרמות לעובד במהלך עבודתו אין ספור פגיעות זעירות שכל אחת מהן מסבה לו נזק זעיר. אומנם כל פגיעה שלעצמה אינה גורמת פגיעה גופנית, אולם הצטברות הפגיעות היא זו אשר גורמת לפגיעה הגופנית. לדוגמא, עובד אשר עובד בפס יצור במפעל. ברוב שעות עבודתו מבצע פעולה חוזרת עם ידיו. יתכן שכל פעולה שלעצמה אינה מסבה כאב לעובד ואינה פוצעת אותו. אולם החזרה על הפעולות מספר עצום של פעמים מביאה בסופו של דבר לפציעה בידו של העובד.

דגשים, התייעצות עם עורך דין ביטוח לאומי

אנו ממליצים לעובדים אשר עברו תאונת עבודה או חלו במחלת מקצוע לשים לב לנקודות הבאות:

  • בית המשפט נוטה לייחס משמעות מכרעת לרישום בתיקו הרפואי של העובד. על-כן, עובד אשר עבר תאונה עליו לפנות בסמוך לתאונה לרופא או לבית החולים. עליו לתאר במדויק את אופן קרות התאונה תוך הדגשת מאפייני תאונת העבודה.
  • בטרם מילוי טפסי הביטוח הלאומי מומלץ להתייעץ עם עורך דין ביטוח לאומי. זאת על-מנת שלא יפלו טעויות באופן תיאור התאונה ובפירוט העילות בגינם זכאי העובד לפיצוי (כגון מחלות מקצוע ומיקרוטראומה).
  • במקרים רבים המוסד לביטוח לאומי יבקש מהעובד לשוחח עם חוקר מטעמו. החוקר ישאל את העובד שאלות ובסיום יחתים אותו על תשובות העובד. בית משפט מייחס משקל רב לתשובתיו של העובד ועל כן בטרם החקירה מומלץ להתייעץ עם עורך דין ביטוח לאומי.

יש לזכור כי במקרים מסויימים תאונת עובדה מקנה לעובד עילת תביעה כנגד מעסיקו. ראה עורך דין תאונות עבודה.

למידע נוסף – ביטוח לאומי.

לייעוץ צרו קשר בטלפון 03-6952017.

אני מזמין אתכם ליצור עימנו קשר עוד היום ונשמח לעמוד לרשותכם:

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן