מהו מס הכנסה בתביעות אובדן כושר עבודה ? קבלת תגמולי ביטוח מכוח פוליסת אובדן כושר עבודה הנה מקור הכנסה אשר מחייב תשלום מס הכנסה.
מס הכנסה בתביעות אובדן כושר עבודה
לאחר שמוגשת תביעת אובדן כושר עבודה וחברת הביטוח נעתרת לשלם את תגמולי הביטוח עומדת בפני המבוטח אפשרות להוון את תגמולי הביטוח העתידיים כנגד ביטול הפוליסה. במקרה זה עולה השאלה איזה מס ישולם על קבלת הסכום החד פעמי. לעיתים התשלום מורכב מתגמולים עבור תקופה רטרואקטיבית ותשלומים לעתיד.
קיימים גם מקרים בהם ניתן לקבל פטור מתשלום על מלוא או חלק מהתגמולים.
ביום 08.09.2015, הוציאה רשות המיסים חוזר אשר מסדיר את אופן תשלום המס במקרים אלו.
כמובן שטרם ביצוע כל פעולה יש להתייעץ עם עורכי דין או רואי חשבון המתמחים בתחום.
להלן קישור לחוזר:
ייעוץ רו"ח מס הכנסה בתביעות אובדן כושר עבודה
ללקוחות המבקשים לבצע היוון כאמור אנו מייעצים להתייעץ עם רו"ח בקשר לפריסה. לעיתים ניתן גם להפחית את המס על-ידי ניכוי הוצאות שהמבוטח הוציא לצורך ההליך המשפטי. כך ניתן לבקש לנכות אגרות, שכר טרחה הוצאות מומחים וכיוצ"ב.
הפחתת שיעורי מס עקב מצב רפואי
מבוטחים אשר סובלים מנכות רפואית גבוהה יכולים לקבל פטור ממס הכנסה. הפטור יינתן למי שנקבעו לו לפחות 90% נכות משוקללת לצמיתות או לתקופה זמנית של 185 ימים לפחות. על מבקש הפטור לעמוד בפני וועדה רפואית אשר נערכות בביטוח הלאומי. לעיתים קיים קושי לקבל נכות של 90% שכן מדובר בנכות משוקללת. כלומר הנכות לא מתווספת אחת על השניה אלא הנכות מתווספת לשיעור הנכות אשר נותרה. למשל אדם שיש לו נכות בגין פגיעה בגב של 20% ובגין פגיעה ביד של 10% הנכות שלא לא תהיה 30%. הנכות שלו תהיה 28% (100% כפול 20% + 10% כפול 80%). לכן בעניין זה מומלץ להיות מיוצג על-ידי עורך שיידע להציג את מלוא הבעיות הרפואיות.
תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה דורשת מומחיות. ההחלטה האם להוון את הפיצוי (בכפוף להסכמת חברת הביטוח) הנה החלטה שיש לשקול בהתאם לנתונים האישיים של המבוטח. שיקול המס שיופחת מהווה שיקול נוסף שיש לשקול.
למידע נוסף בעניין מס הכנסה בתביעות אובדן כושר עבודה צרו עמנו קשר.