חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נהג עיקרי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

בשנים האחרונות חלק מחברות הביטוח משלבות בפוליסת הביטוח שיוצאות תחת ידיהן את החריג נהג עיקרי.

כך למשל חברת ביטוח ישיר מציינת בראש טופס פרטי הפוליסה שלה את המונח נהג עיקרי.

מלכודת נהג עיקרי

בשיחת הטלפון אשר קודמת לכריתת חוזה הביטוח מבררת חברת הביטוח עם המבוטח מיהו הנהג העיקרי ברכב.
במקרים רבים חברת הביטוח לא מזהירה את המבוטח (כמצופה ממנה) כי אם ברוב הזמן ינהג ברכב אדם אשר לא הוגדר בפוליסה כנהג העיקרי אזי במקרה של תאונה עלול להישלל ממנו הכיסוי הביטוחי!

על-כן ממבוטחים רבים אשר נוהגים בתום לב עלול להישלל הכיסוי הביטוחי, ולדעתנו שלא כדין.

יצוין כי במקרים רבים בית המשפט לא יאפשר לחברת הביטוח להסתמך על חריג הנהג העיקרי על-מנת להתנער שלא כדין מתשלום הפיצוי למבוטח. נסביר להלן באלו מקרים אנו סבורים שהמבוטח יזכה בתביעת הביטוח נגד חברת הביטוח (וכמובן מומלץ להתייעץ עמנו).

נהג עיקרי

תביעה נהג עיקרי

חוק חוזה הביטוח קובע כי אם חברת הביטוח הציגה למבוטח שאלה העשויה להשפיע על נכונותה להתקשר בחוזה הביטוח או על תנאי הפוליסה, על המבוטח להשיב תשובה מלאה וכנה. על-כן באם חברת הביטוח שואלת את המבוטח מי הנהג העיקרי ברכב עליו להשיב תשובה כנה.

בהנחה שהמבוטח לא השיב תשובה כנה הרי שהיכולת של חברת הביטוח להתנער מהתשלום תלויה במספר פרמטרים אשר על עורך דין ביטוח לברר בטרם הגשת תביעת ביטוח רכב.

אם המבוטח לא מסר את התשובה הנכונה בכוונת מרמה רשאית חברת הביטוח  לדחות את תביעתו. מקרה כזה יכול להתרחש למשל אם המבוטח ידע שלנהג העיקרי יש תביעות רבות וחברת הביטוח לא הייתה מבטחת אותו או שהייתה דורשת פרמיה יקרה יותר.

אם התשובה הכנה לא הייתה משפיעה על החלטת חברת הביטוח להתקשר עם המבוטח (ותשובת המבוטח ניתנה כאמור בתום לב) חברת הביטוח לא אינה רשאית לדחות את התביעה ומומלץ לשקול הגשת תביעת ביטוח רכב.

אם התשובה הכנה הייתה משפיעה על הפרמיה שחברת הביטוח הייתה גובה אז המבוטח יהיה זכאי לפיצוי מופחת ביחס שבין הפרמיה שהיה משלם אם היה מוסר את התשובה הכנה לעומת הפרמיה ששילם המבוטח.

ידיעת חברת הביטוח

נציין עוד כי חברת הביטוח לא תהיה זכאית לדחות את התביעה אם היא ידעה או הייתה צריכה לדעת בדבר התשובה האמיתית וכן אם העדר התשובה הנכונה לא השפיעה על חבותה. קיימות הוראות נוספות בחוק חוזה הביטוח שלדעתנו ניתן ליישם על מקרה כמו זה כגון באם חברת הביטוח לא הדגישה בפוליסה את חריג הנהג העיקרי או באם לא וידאה כי המבוטח ער למשמעות החריג ולתוצאותיו הקשות.

למשרדנו פונים מבוטחים רבים אשר תביעתם נדחתה ובמקרים המתאימים אנו מגישים תביעת ביטוח רכב.

משרד עורך דין יואב רונקין מתמחה בהגשת תביעות ביטוח רכב. לקביעת פגישת ייעוץ אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או למלא טופס צור קשר

דילוג לתוכן