חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין תאונות עבודה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

עורך דין יואב רונקין, עורך דין תאונות עבודה, ייצג נפגעים רבים בתאונות עבודה אשר זכו בפיצויים בסכומים ניכרים. למשרד ניסיון של 20 שנה בייצוג נפגעי תאונות עבודה. עברתם תאונת עבודה ? צרו עמי קשר ואסייע לכם לקבל פיצוי גבוה 03-6952017.

הניסיון הרב שצברנו במשך השנים מסייע לנו להשיג לנפגע את הפיצוי המרבי. אנו מלווים את לקוחותינו לממש את זכויותיהם בתביעה כנגד המעסיק. כמו כן מייצגים בתביעות כנגד ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

עורך דין לתאונות עבודה

עורך דין תאונות עבודה יכול לסייע לכם לקבל פיצויים מקסימאליים. לעיתים פנייה למשרד העבודה לחקירת התאונה יכולה לסייע לתביעה. קיימים חוקים ותקנות המיוחדים לתחום בטיחות בעבודה שעורך הדין מכיר. כמו כן, יש חשיבות לייצוג הנפגע גם בביטוח הלאומי ע"י עורך דין לנפגעי עבודה אשר מכיר את הליכי הביטוח הלאומי.

עובדים רבים אינם מודעים לזכויות המגיעות להן ממעבידם ומהמוסד לביטוח לאומי. לעתים פגיעת העובד בתאונה הינה כה קשה אשר יש בה בכדי לגדוע את מקור פרנסת העובד. אם נפגעתם בתאונת עבודה פנו אלינו מיד לאחר התאונה.

כאשר עובד נפגע בתאונת עבודה לרוב הוא זכאי לקבל פיצויים ממספר מקורות. פיצוי מהמוסד לביטוח לאומי, מהמעביד ומחברות הביטוח. לעתים יש לעובד פוליסות ביטוח אשר מקנות פיצויים כגון פוליסת אבדן כושר עבודה ופוליסת תאונות אישיות.

מהי תאונת עבודה

תאונת עבודה היא תאונה אשר מתרחשת במהלך העבודה. כולם מכירים את התאונות הרגילות כגון עובד שנפגע ממכונה במפעל, עובד שנפע בעבודות בניין, וכיצו"ב. אך תאונת עבודה יכולה גם להיגרם ממחלות אשר נבעו מלחץ נפשי או ממאמץ פיזי. לדוגמא עובד שנדרש להרים משא כבד במדרגות עובר התקף לב תוך כדי העבודה או זמן קצר לאחר סיומה. יתכן שהמאמץ החריג הוא זה שגרם להתקף או החיש אותו.

בכדי לזכות בתביעת תאונת עבודה יש להוכיח שהמעביד התרשל. הרשלנות יכולה להתבטא במספר אפשרויות. שימוש בכלי עבודה ללא מנגנון בטיחות או ללא הדרכה, היעדר שימוש במיגון, המעביד לא העביר הדרכה לעובד ולא פיקח על עבודתו ועוד. אם נותרתם עם שאלות פנו לעו"ד לתאונות עבודה.

מתי עובד זכאי לקבל פיצוי מהמעביד?

לא כל תאונה במהלך העבודה מקנה לעובד זכות לקבל פיצויים מהמעביד. על-מנת שתקום זכות לפיצויים על העובד להוכיח שהמעביד התרשל ולא סיפק לעובד סביבת עבודה בטוחה. יצוין כי מאחר ומאזן הכוחות בין העובד לבין המעביד אינו שווה, בתי המשפט נוהגים להטיל אחריות רחבה על המעביד.

לשם הדוגמה, קיימת עילת תביעה נגד מעביד בגין רשלנות במקרים הבאים:

  • העובד נפגע עקב סביבת עבודה לא בטוחה. למשל נפילה מפיגום שבור, נפילה בעת עבודה בגובה, פגיעה מציוד כבד שנפל.
  • כלי עבודה שאינם בטיחותיים. כלי עבודה שאינם מגודרים כראוי.
  • המעביד לא סיפק לעובד הדרכה כיצד לבצע את העבודה בצורה בטוחה.
  • פגיעה בעת הרמת משא כבד. אי הקפדה על הוראות בטיחות בעבודה בחומרים מסוכנים וכיוצ"ב.
  • המעביד לא פיקח שהעובד מקיים את הוראות הבטיחות.

מה לעשות לאחר תאונת עבודה ?

אם נפגעתם בתאונת עבודה, במקביל לפנייה לעורך דין המתמחה בתאונות עבודה, מומלץ לבצע את הפעולות כדלקמן:

  • לצלם את המפגע ואת סביבת העבודה (ולשמור את הצילום המקורי).
  • לרשום את פרטי העדים לתאונה. כולל שם, כתובת, טלפון, ואם ניתן מספר תעודת זהות.
  • להודיע למעביד מיד על התאונה באופן שניתן לתיעוד.
  • לפנות מיד לקבלת טיפול רפואי ולפרט באופן מדויק כיצד אירעה התאונה. בתי המשפט מייחסים חשיבות לתיעוד במסמכים הרפואיים.
  • לקבל מהמעביד טופס בל 250.

תאונת עבודה בביטוח הלאומי

בתביעה נגד ביטוח לאומי עקב תאונת עבודה אין צורך להוכיח כי המעביד התרשל. אולם, יש להוכיח כי העובד נפגע עקב העבודה. אם מדובר על תאונת דרכים שאירעה במהלך העבודה (או בדרך לעבודה ומהעבודה לבית) תוכר בביטוח הלאומי. תאונה ממפגע חיצוני במהלך העבודה כגון נפילה במדרגות, פגיעה מכלי עבודה וכיו"ב יוכרו ע"י ביטוח לאומי.

לאחר התאונה על העובד להגיש לביטוח לאומי את הטפסים הבאים:

  • בל 250
  • תביעה לתשלום דמי פגיעה. על המעסיק לחתום גם על טופס זה.
  • אם הנפגע סבור שיש לו נכות הוא יכול להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות.

להלן קישור לטפסי תביעה בביטוח לאומי: טפסים ביטוח לאומי תאונת עבודה

התיישנות תאונות עבודה

תביעה לביטוח לאומי יש להגיש תוך 12 חודשים מיום התאונה. הגשת תביעה באיחור אינה גורמת להתיישנות אך עלולה להפחית מסכום הפיצוי שהנפגע יקבל. תביעה נגד המעסיק מתיישנת תוך 7 שנים מיום התאונה. מומלץ להגיש את התביעה כשנה לאחר התאונה ולא להמתין מס' שנים.

שכר טרחה עורך דין תאונות עבודה

כאשר מדובר על שכר הטרחה שתידרשו לשלם לעורך דין ניתן לחלק זאת לשני הליכים. ייצוג בביטוח לאומי ותביעה נגד המעסיק. שכר הטרחה המקסימאלי לייצוג נפגעים בביטוח לאומי קבוע בחוק. 

לגבי תביעה נגד המעביד בדרך כלל שכר הטרחה שעורך דין לענייני תאונות עבודה מקבל נע בין 15% ל- 17.5% בצירוף מע"מ מהפיצוי שתקבלו.

אם נפגעתם בתאונת עבודה צרו עמנו קשר ונשיג לכם את הפיצוי המגיע לכם 03-6952017

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן