חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין רשלנות רפואית

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

אתם חושדים שאתם או מי מבני משפחתכם נפגעתם עקב רשלנות רפואית ? פנו אלינו להתייעצות ראשונית. למשרד יואב רונקין ניסיון רב בתביעות רשלנות רפואית ונזיקין.

השגנו ללקוחותינו פיצויים בתביעות נזנקין בסכום המצטבר למיליוני שקלים. צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס ונחזור אליכם.

עורך דין לרשלנות רפואית

אין ספק שהעומס הרב אשר מוטל על הרפואה הציבורית גורם לעלייה ניכרת במס' התביעות המוגשות עקב רשלנות רפואית. ניתן כיום לראות תביעות עקב סיבות רבות כולל איחור באבחון מחלות, רשלנות במהלך ניתוח, רשלנות במהלך לידה, אי איבחון מומים בעוברים וכיוצ"ב.

רשלנות רפואית הנה התמחות מיוחדת ולא כל עורך דין מטפל בתיקי רשלנות רפואית. ניהול תביעת רשלנות רפואית מצריך ידע בתחום הנזיקין והרפואה.

מהי רשלנות רפואית ?

רשלנות רפואית הינה מקרה שבו ניתן שירות רפואי בחריגה ממידת הזהירות הסבירה המצופה מרופא (או מנותן שירות רפואי אחר) וכתוצאה מכך נגרם למטופל נזק שלא היה נגרם אלמלא הרשלנות.

על מנת לזכות בתביעת רשלנות רפואית יש לעבור מספר משוכות.

  1. צריך להוכיח שהרופא התרשל – כלומר שהרופא לא נהג בהתאם לסטנדרט הרפואי המקובל בנסיבות העניין.
  2. יש להוכיח קשר סיבתי בין הרשלנות לבין הנזק. כך, לעיתים יתכן שהרופא התרשל אך הרשלנות לא גרמה לנזק שכן בכל מקרה הנזק היה נגרם או שהנזק נגרם מגורם אחר אשר אינו קשור ברשלנות.
  3. יש להוכיח שעקב הרשלנות נגרם נזק לחולה.

חוות דעת מומחה

על-מנת להוכיח את התביעה יש צורך להגיש כבר בשלב הראשון חוות דעת מומחה רפואית לביסוס התביעה כלומר, לעניין הרשלנות הרפואית, הקשר הסיבתי בין הרשלנות לבין הנזק והן לשיעור הנזק (כולל אחוזי נכות שנותרו כתוצאה מהרשלנות).

לעיתים יש צורך להגיש מס' חוות דעת ממומחים רפואיים שונים. יצוין כי עלות חוות דעת של מומחים רפואיים הנן יקרות במיוחד. לאחר הגשת התביעה הנתבעים יגישו חוות דעת של מומחים מטעמם.

תביעות רשלנות רפואית שכיחות 

ניתן למצוא רשלנות כמעט בכל תחום בעולם הרפואה אך רוב תביעות הרשלנות המקצועית מוגשות בתחומים הבאים:

איחור באבחון מחלה: אם מדובר באיחור באבחון מחלת הסרטן או כל מחלה אחרת, איחור באבחון מחלה עלול לגרום לפטירת המטופל או להחמרת המחלה. בתביעות אלו יש להוכיח שהרופא התרשל וכן להוכיח מה היו סיכויי ההחלמה או הארכת תוחלת החיים לולא הרשלנות.

רשלנות רפואית בניתוח: ידוע שביצוע ניתוח כרוך בסיכון ידוע מראש שהנו חלק בלתי נפרד מהליך הניתוח. יחד עם זאת, מנותחים רבים נפטרים עקב רשלנות רפואית בעת הניתוח. רשלנות זאת יכולה להיגרם עקב חוסר מיומנות של המנתח, בחירת פרוצדורה ניתוחית שגויה וכיוצ"ב.

רשלנות רפואית בלידה: לידה עלולה להסתיים בפגיעה קשה לתינוק או לאם. בחלק מהמקרים הפגיעה נגרמה עקב רשלנות רפואית של הצוות הרפואי. רשלנות זו עלולה לבוא לידי ביטוי בחוסר עירנות של הצוות, אי אבחון מצוקה עוברית וכיוצ"ב.

רשלנות רפואית מעקב הריון: חלק ניכר מתביעות הרשלנות מוגשות עקב רשלנות בעת ביצוע מעקב הריון. אי הפניה לביצוע בדיקות גנטיות, אי זהוי מומים בעובר עלולים לגרום לנזקי גוף קשים לתינוק.

עורך דין רשלנות רפואית

מימון התביעה

הקושי בהגשת תביעת רשלנות רפואית נגרם עקב העלות הגבוהה הכרוכה בהגשת התביעה. לצורך הגשת התביעה תזדקקו לחוות דעת מומחה של רופא. מאחר ורופאים מעטים מסכימים לתת חוות דעת מומחה בתביעות רשלנות רפואית עלות חוות הדעת הנה גבוהה. כך, מחיר חוות הדעת נע בין 15,000 ש"ח ל 25,000 ש"ח. לעיתים יש צורך במספר חוות דעת. אולם כיום ניתן להשיג מימון חיצוני להוצאות אלו. ישנן חברות שמסכימות "להשקיע" בתביעה אם הן סבורות שסיכויי הזכיה גבוהים. היתרון במימון חיצוני הוא שבמקרה של הפסד לא תצטרכו להחזיר את סכום ההשקעה. לעומת זאת אם תזכו תשלמו את ההשקעה בצירוף ריבית מסכום הזכייה. משרדנו עובד עם חברות השקעה ויכול להשיג עבורכם מימון לחוות הדעת.

הפיצוי שתוכלו לקבל בתביעת רשלנות רפואית

הפיצוי שניתן לנפגע בתביעת רשלנות רפואית מבוסס בעיקרו על דיני הנזיקין. עקרון הפיצוי בדיני הנזיקין מבוסס על החזרת המצב לקדמותו. כלומר להחזיר את הניזוק למצב שבו הוא היה לולא הרשלנות הרפואית. ראשי הנזק העיקרים בתביעות רשלנות רפואית הינם:

כאב וסבל: הנפגע יפוצה עבור הכאב וסבל שעבר בעקבות הרשלנות הרפואית. פיצוי זה כולל כאבים והגבלות שנותרו לנפגע, ביצוע ניתוחים וטיפולים נדרשים, קיצור תוחלת החיים ככל שנגרם עקב הרשלנות וכדומה.

אובדן השתכרות לעבר ולעתיד: אם הרשלנות הרפואית גרמה להפסדי שכר או שעלולה לגרום בעתיד לפגיעה ביכולת ההשתכרות בית המשפט יפסוק על כך פיצוי. בתיקים רבים ראש נזק זה הינו המרכזי ולכן חשוב שעורך הדין לרשלנות רפואית יידע להציג את מלוא נתוני ההשתכרות וההפסדים העתידיים.

סיוע ועזרת הזולת: במקרים רבים הרשלנות הרפואית היא חמורה מאוד ועלולה להותיר את הנפגע משותק או נכה עם אחוזי נכות גבוהים. במקרים אלו הנפגע יזדקק לסיוע יום-יומי מצד עובדים סיעודיים ומבני משפחתו. הדבר נכון גם למקרים שבהם לנפגע נותרה נכות נמוכה יותר אך הוא נותר עם מגבלה פיזית. בית המשפט יעניק פיצוי עבור הוצאות אלו. למשל במקרה קשה של הולדה בעוולה (אי איתור מומים במהלך היריון) עלול הנפגע להזדקק לשירותי סיעוד במשך כל ימי חייו. הפיצוי עבור ראש נזק זה בלבד עשוי להסתכם במיליוני שקלים.

הוצאות רפואיות: הרשלנות הרפואית עלולה לגרום לנפגע להוצאות כספיות ניכרות עבור תרופות, אביזרים רפואיים, טיפולים ועוד. גם על הוצאות אלו זכאי הנפגע לפיצוי.

קיימים סוגי פיצויים נוספים שהנפגע עשוי לקבל כגון פגיעה באוטונומיה, ומכח עילות נוספות. במקרים קשים הנפגע ומשפחתו עשויים לזכות בסכומים גבוהים. ראו פיצויים בתביעות רשלנות רפואית.

התייעצות עם עורך דין לרשלנות רפואית

על מנת שתקבלו את הפיצוי המגיע לכם חשוב שתתיעצו עם עורך דין שמתמחה בתביעות רשלנות רפואית. במשרדנו תזכו לייצוג משפטי אישי, מקצועי וקשוב.

אם אתם סבורים שנפגעתם עקב רשלנות רפואית אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה בטל' 03-6952017.

מאמרים נוספים בנושא
דילוג לתוכן