חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאונת דרכים ביטוח לאומי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

תאונת דרכים ביטוח לאומי: מה המשמעות של תאונת דרכים שמוכרת ע"י ביטוח לאומי ? חלק מתאונות הדרכים עשויות להיות מוכרות ע"י ביטוח לאומי כתאונת עבודה. במאמר זה נדון בקשר שבין החלטות הוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי לבין ביטוח החובה.

תאונת דרכים ביטוח לאומי קביעת נכות

בפני נפגע תאונת דרכים שמהווה גם תאונת עבודה עומדות 2 אפשרויות. הוא יכול להגיש תביעה לבית משפט ולבקש למנות מומחה רפואי שיקבע את הנכות שנותרה לו עקב התאונה. אופצייה נוספת היא לעמוד בפני וועדה של ביטוח לאומי. במקרה השני קביעת הוודעה תחייב גם בתביעה נגד חברת הביטוח.

נכות שנקבעה על ידי המוסד לביטוח לאומי בתאונת דרכים –  מה המשמעות ? סעיף 6 לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע, כי במקרים בהם נקבעת נכות לאדם במוסד לביטוח לאומי בעקבות תאונת דרכים שעבר, הקביעה תקפה גם להוכחת אחוזי הנכות במסגרת תביעה מול חברת הביטוח בגין תאונת הדרכים. למרות זאת, החוק מסמיך את בית המשפט לקבל ראיות לסתירת הנכות, שנקבעה ולסטות ממנה על פי אותן ראיות.

תאונת דרכים ביטוח לאומי

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים נחקק במטרה לאפשר מצד אחד לכל נפגע תאונת דרכים לקבל פיצויים, ומאידך לצמצם את ההתדיינות בבתי המשפט באמצעות קביעת פרוצדורה לפיה בית המשפט ממנה מומחה רפואי אחד לקביעת הנכות וכו'. לכן, כפי שיאמר לכם עורך דין תאונות דרכים, המגמה בפסיקה היא לצמצם את האפשרות להביא ראיות מטעם הצדדים.

בתי המשפט עמוסים מאוד, ולכן הם אינם ששים לאשר הגשת ראיות על ידי עורך דין במסגרת תיקי תאונות דרכים, אלא אם משכנעים את בית המשפט, כי ישנה סיבה טובה להרשות הבאת הראיות. לכן, חשוב ביותר לבצע את הדברים באמצעות עורך דין, המתמחה בתאונות דרכים המכיר את המצב המשפטי היטב, ויודע כיצד ומתי להגיש בקשה כזאת וכיצד להתנגד לה במקרים המתאימים.

חשוב להבין, כי לקביעת אחוזי נכות יש השפעה ניכרת על הפיצוי שיכול הנפגע להשיג בתביעה. לכן חשוב לפעול מול הביטוח הלאומי להגדיל ככל הניתן את אחוזי הנכות. עורך דין המתמחה בתאונות דרכים יוכל לייעץ לכם בנושא בצורה ייסודית ומלאה.

לעיתים הניסיון לסתור את קביעת הביטוח הלאומי מגיע מצד חברת הביטוח שכן לטענתה אחוזי הנכות שנקבעו לנפגע אינם נכונים. עורך דין תאונת דרכים יידע להתמודד בצורה הטובה ביותר מול חברת הביטוח.

סתירת הנכות שנקבעה על-ידי המוסד לביטוח הלאומי

מתי בכל זאת בית משפט יאשר בקשה לסתירת הנכות שנקבעה על-ידי הביטוח הלאומי ? בית המשפט עשוי לאשר זאת במקרים הבאים:

  • יוכח בפני בית משפט שבפני רופאי הוועדה לא הוצגו מסמכים רפואיים רלונטיים.
  • אם בית משפט יתרשם שהוועדה הרפואית לא התייחסה לעברו הרפואי של הנפגע. כך למשל אם עולה מהחומר הרפואי שהנפגע סבל לפני התאונה מבעיה רפואית כלשהי שעבורה קיבל נכות, והוועדה לא התייחסה לעברו עשוי בית משפט לאפשר סתירה של הקביעה.
  • היו מקרים בהם הוצג לבית משפט סרטי וידאו של הנפגע מבצע פעולות שמראות שלא נגרמה לו פגיעה משמעותית. בית משפט אישר את סתירת הנכות הרפואית.

מה המשמעות של סתירת הנכות שנקבעה על-ידי המוסד לביטוח הלאומי ?

המשעמות הנה שבית משפט ימנה מומחה רפואי מטעמו שיקבע את הנכות הרפואית שנותרה לתובע. אותה קביעה תחליף את קביעת הוועדה הרפואית. על בסיס קביעת המומחה הרפואי ינוהל התיק בבית משפט.

באם ברצונכם להתייעץ טרם תביעה משפטית הנכם מוזמנים להתקשר אלינו למס' 03-6952017, או  להשאיר פרטים בצור קשר.

אני מזמין אתכם ליצור עימנו קשר עוד היום
ונשמח לעמוד לרשותכם

דילוג לתוכן