חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התיישנות תביעת ביטוח

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מבוטחים רבים לא מודעים לכך שהתיישנות תביעת ביטוח הנה מקוצרת ועומדת על 3 שנים בלבד.

בפוליסות של ביטוח חיים, מחלות, אשפוז וביטוח סיעודי שהוצאו או חודשו החל מיום 25.11.2020, תקופת ההתיישנות הנה 5 שנים.

התיישנות תביעת ביטוח 

נסביר מהי התיישנות – התיישנות תביעה הנה תקופה שבסיומה לא ניתן יותר לממש את זכות המבוטח באמצעות הליכים משפטיים אלא אם כן המקרה נופל לאחד החריגים הקבועים בחוק ההתיישנות. תקופת ההתיישנות מתחילה מיום קרות עילת התביעה (למשל במקרה של תאונה מיום קרות התאונה).

הגשת תביעה לבית המשפט עוצרת את ספירת תקופת ההתיישנות.

אם חולפת תקופת ההתיישנות אזי המבוטח כאמור לא יוכל לממש את זכויותיו (אלא אם כן מתקיים אחד מהחריגים הקבועים בחוק). עקב סנקציה חמורה זו, הממונה על הביטוח במשרד האוצר הורה לחברות הביטוח לציין בכל מכתב שנשלח למבוטח בקשר לתביעתו הסבר בעניין תקופת ההתיישנות.

למרות זאת, אנו נתקלים במצבים רבים בהם המבוטחים אינם דואגים לקדם את תביעתם בטרם תחלוף תקופת ההתיישנות. לעיתים המבוטח כלל לא מודע שעומדת בפניו אפשרות להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח ועקב כך התביעה מתיישנת. כך למשל לעיתים המבוטח כלל לא ידע שהוא היה מבוטח בפני סיכון מסוים. על מנת להתמודד עם בעיות אלו החוק והפסיקה מאפשרים להאריך במקרים מסויימים את תקופת ההתיישנות.

לאור זאת, אם אתם מבוטחים וסבורים שחברת הביטוח אינה משלמת את המגיע לכם אל תעכבו את הטיפול בתיק ותוודאו שתביעה בעניינכם מוגשת בזמן.

התיישנות תביעת ביטוח

תביעת הביטוח התיישנה, מה לעשות ?

אם חלפה כבר תקופת התתיישנות אין להרים ידיים ויש לבדוק האם מתקיימות נסיבות המאפשרות הארכה של תקופת ההתיישנות.

ניתן לעיתים להאריך את תקופת ההתיישנות בנסיבות הבאות:

  • המבוטח לא היה ער לקיומה של הפוליסה.
  • עילת התביעה לא הייתה ידועה.
  • טרם התגבשה עילת התביעה.
  • חברת הביטוח הודתה באחריותה.
  • סוכן הביטוח או המבטח הכשילו את המבוטח.

לעיתים סוכן הביטוח אחראי לזה שהתביעה התיישנה. אם למשל סוכן הביטוח טיפל בתביעה ולא הזהיר את הלקוח מפני התיישנות. במקרים אלו ניתן להגיש תביעה נגד הסוכן. ראו פרטים נוספים בנושא תביעה נגד סוכן ביטוח עקב רשלנות סוכן הביטוח.

חברת הביטוח לא הזהירה מפני התיישנות

על-פי חוק חוזה הביטוח היום חברת הביטוח חייבת להזהיר את המבוטח מפני התיישנות התביעה. אם היא לא עושה כן במכתבים שהיא שולחת אליכם לאחר שהודעתם לה על המקרה הביטוחי בית המשפט אמור לדחות את טענת ההתיישנות. 

להלן נוסח החוק:

בלי לגרוע מהוראות הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון לעניין זה, הודיע מבוטח או מוטב למבטח על קרות מקרה הביטוח לפי סעיף 22, יודיע לו המבטח במענה על אותה הודעה, ולאחר מכן בכל הודעה הנוגעת לדרישה לתגמולים מאותו מקרה ביטוח, באופן ברור ובולט לעין –

(1)מהי תקופת ההתיישנות לפי סעיף 31;

(2)שמניין תקופת ההתיישנות אינו נעצר בעקבות מסירת התביעה למבטח.

(ב)הודיע מבוטח או מוטב כאמור בסעיף קטן (א), יתריע המבטח בפני המבוטח או המוטב בכתב, 12 חודשים לפני סיום תקופת ההתיישנות לפי סעיף 31 ובהודעה נוספת שלושה חודשים לפני סיום התקופה האמורה, על משמעות סיום תקופת ההתיישנות אף אם מתנהל ביניהם משא ומתן.

 

למידע נוסף בעניין התמודדת עם תקופת ההתיישנות צרו עמנו קשר.

כמו כן, הנכם מוזמנים ליצור אתנו קשר בכל שאלה במספר 03-6952017.

 

למאמרים נוספים בנושא:
דילוג לתוכן