חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביטוח תאונות אישיות

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

ביטוח תאונות אישיות הנו ביטוח נפוץ שחברות הביטוח אוהבות למכור למבוטחים. הפוליסה נמכרת במקרים רבים כמוצר משלים או נוסף לביטוחים אחרים כגון בעת מכירת ביטוח נסיעות לחו"ל או מכירת ביטוח חובה לרכב לדו גלגלי כאשר המבוטח בוחר פוליסה עם השתתפות עצמית גובהה.

לצערנו הרב במקרים רבים חברות הביטוח אינן דואגות לוודא שהמבוטחים ערים לתנאים המיוחדים שיש לחלק מפוליסות אלו.

מהו ביטוח תאונות אישיות ?

כשמו כן הוא, ביטוח תאונות אישיות מקנה למבוטח פיצוי כספי במקרה של תאונה. 

התנאים לקבלת הפיצוי על-פי הפוליסה הם:

  1. נגרמה תאונה.
  2. נגרם נזק גוף או נפשי.

ברוב הפוליסות אפשר לקבל פיצוי בכיסויים הבאים:

  1. נגרמה נכות מתאונה.
  2. שברים.
  3. כוויות.
  4. הוצאות רפואיות וימי אשפוז.

חריגים בביטוח תאונות אישיות

במקרים רבים הפוליסה מחריגה מקרים של תאונה ברכב דו גלגלי. האבסורד הוא שלעיתים הביטוח נמכר ע"י סוכני הביטוח כמוצר משלים לביטוח חובה לדו גלגלי הכולל השתתפות עצמית. ביטוח חובה הכולל השתתפות עצמית זול יותר אך במקרה של תאונה הנפגע יקבל פיצוי נמוך יותר. סוכני הביטוח ישכנעו את המבוטח לרכוש ביטוח תאונות כביטוח משלים לביטוח החובה. אך אם בפוליסה יש חריג לנהיגה על דו גלגלי אז המבוטח לא יקבל את הפיצוי. במקרה זה אם סוכן הביטוח לא יידע את המבוטח בקשר לחריג הדו גלגלי למבוטח תהיה עילת תביעה טובה נגד חברת הביטוח וכנגד הסוכן.

סכומי הביטוח בביטוח תאונות אישיות

לעיתים המבוטחים לא מודעים לכך שבמקרה של תאונה סכום הפיצוי שיקבלו יהיה נמוך. כאשר אדם רוכש ביטוח תאונות סכום הביטוח המקסימלי נקבע בפוליסה ולרוב למבוטח עומדת האפשרות להגדיל את סכומי הביטוח.

למשל, אם סכום הביטוח בפוליסה קבוע ל- 100,000 ש"ח המשמעות היא שאם למבוטח יהיה נכות של 100% הוא יקבל את הפיצוי המקסימלי הנקוב בפוליסה. אך, אם למבוטח תיגרם נכות בשיעור של 15% הוא יקבל פיצוי של 15,000 ש"ח בלבד.

בחלק גדול מהפוליסות קיימת רשימה של אברי גוף ואובדן של אחד מהם או יותר באופן מוחלט מקנה נכות מסוימת. אם הנכות שנגרמת אינה מוחלטת אלא חלקית אז המבוטח יקבל פיצוי באופן יחסי. כך יוצא שהמבוטח יכול לקבל פיצוי נמוך מאוד בסופו של דבר.

לכן, אם הנכם מבוטחים בביטוח תאונות מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתביעות ביטוח תאונות על מנת שיסייע לכם לקבל פיצוי מירבי.

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון 03-6952017 או בטופס צור קשר.

אני מזמין אתכם ליצור עימנו קשר עוד היום ונשמח לעמוד לרשותכם

תביעת ביטוח תאונות אישיות

ברוב פוליסות הביטוח, פוליסת ביטוח תאונות אישיות מכסה אירוע הגורם לנזק גופני בלתי צפוי שנגרם ע"י אמצעי חיצוני וגלוי לעין. הגדרת מקרה הביטוח האמורה לעיל מעסיקה רבות את בתי המשפט שכן במקרים רבים טוענת חברת הביטוח כי אחד מרכיבי ההגדרה, או יותר, אינם מתקיימים. במאמר זה, נתמקד בהגדרת מקרה הביטוח בפוליסת ביטוח תאונות אישיות הנפוצה.

לקביעת פגישת ייעוץ עם עורך דין ביטוח הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6952017

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן